passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво
- m0v3r
- Мнения: 149
- Регистриран на: Чет 19 апр 2012 14:11
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: EZ 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво
Здравейте колеги, имам passat b3 1.6 от 89-та. Разполагам и с една старичка газова уредба. На копчето чрез което прехвърлям от газ на бензин и обратното имам и една нулева (0) степен с която мисля че се спира притока на всякакво гориво. Върти ми се една мисъл, понеже ще се качвам в планината, като слизам ако спра притока на гориво и си сляза така надолу по планината дали ще спестя гориво и дали е опасно това?
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Пестене на гориво
След няколко секунди Колата ще ти загасне...
сам се досещай

- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Пестене на гориво
За по-сигурно изгаси двигателя, карай само на право, освободи от скорост и преди да тръгнеш отрежи педала на спирачката 

- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Пестене на гориво
ако спреш притока на гориво колата ще угасне
няма да имаш спирачки
ако си със серво на волана и то ще изчезне. По добре си я пускай по инерция


- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пестене на гориво
Включваш на някоя предавка в зависимост от терена и слагаш копчето на нула.Ще имаш както хидравлика на волана,така и сервоусилвател на спирачките.
Последна промяна от lent на Вто 23 окт 2012 21:27, променено общо 1 път.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Пестене на гориво
По-скоро на скорост се пести повече 

- m0v3r
- Мнения: 149
- Регистриран на: Чет 19 апр 2012 14:11
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: EZ 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пестене на гориво
Сега не можах да разбера ще има ли проблем няма ли да има... При положение че се спускам надолу на скорост и на контакт какъв е проблема?
-
- VW експерт
- Мнения: 13411
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Пестене на гориво
Прочети във форума, има теми за ППХ (принуд. празен ход).
Пускаш на скорост и спираш горивото, никакъв проблем. Но ако решиш да прехвърлиш на по-ниска предавка примерно, ще имаш проблем, мотора бързо ще спре да се върти когато натиснеш съединител.
Почти всички коли имат ППХ, на мотора нищо не му става, всички модули си му работят нормално, и смазване , и охлаждане, и хидравлика, и спирачки, и генератор, и стартер ( е стартера е "опция"
). Но си държиш на контакт, не пипаш въобще контактния ключ, защото с 80км/ч и заключен волан
....
Пускаш на скорост и спираш горивото, никакъв проблем. Но ако решиш да прехвърлиш на по-ниска предавка примерно, ще имаш проблем, мотора бързо ще спре да се върти когато натиснеш съединител.
Почти всички коли имат ППХ, на мотора нищо не му става, всички модули си му работят нормално, и смазване , и охлаждане, и хидравлика, и спирачки, и генератор, и стартер ( е стартера е "опция"


Последна промяна от milmar на Вто 23 окт 2012 21:37, променено общо 1 път.
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пестене на гориво
Проблем може да има такъв,че ако налкона не е достатъчен инерцията ти ще намалява бързо от включената предавка и на някои места може да се наложи да пускаш горивото,за да ускориш и да образуваш колона зад себе си.Иначе проблеми няма.
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Пестене на гориво
По добре да не се правят такива екперименти.. За да няма лоши последствия. Човешкия живот не е равен на 2литра гориво

Re: passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво
Извинете ме за намесването, но...
И аз имам позиция "нула".
Ако е на 1 - пали на бензин и работи на бензин.
Ако е на 2 - пали на газ и работи на газ (понякога трудно пали).
Ако е на 0 (в средата) - пали на бензин и над еди-колко-си оборота - минава на газ.
Дали това не е същия случай?
Ясно.
И аз имам позиция "нула".
Ако е на 1 - пали на бензин и работи на бензин.
Ако е на 2 - пали на газ и работи на газ (понякога трудно пали).
Ако е на 0 (в средата) - пали на бензин и над еди-колко-си оборота - минава на газ.
Дали това не е същия случай?
predat0r написа:ifch0 написа:...
Не ! при теб ключа е автоматичен...
Ясно.

Последна промяна от ifch0 на Вто 23 окт 2012 22:38, променено общо 1 път.
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво
ifch0 написа:Извинете ме за намесването, но...
И аз имам позиция "нула".
Ако е на 1 - пали на бензин и работи на бензин.
Ако е на 2 - пали на газ и работи на газ (понякога трудно пали).
Ако е на 0 (в средата) - пали на бензин и над еди-колко-си оборота - минава на газ.
Дали това не е същия случай?
Не ! при теб ключа е автоматичен...
- m0v3r
- Мнения: 149
- Регистриран на: Чет 19 апр 2012 14:11
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: EZ 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво
Пробвах го и нямах ядове с хидравлика на спирачка и т.н. единствено червената лампа за температурата светна ама тя предполагам защото е твърде студен двигателя... 
А колко гориво се пести по тоя начин друг път ще засичам.

А колко гориво се пести по тоя начин друг път ще засичам.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: passat b3 1.6 от 89-та Пестене на гориво
Въпроса е колко е дълъг наклона. Аз, ако го позволява времето и състоянието на настилка /да не е сняг/ Петрохан винаги го спускам на 5 предавка с изгасен мотор, хидравлика, спирачки, генератор си работят. Понеже нямам копче с нулево положение, гася двигателя, след трийсетина секунди пускам контакта, мотора обаче остава без гориво заради имобилайзера и така си спускам надолу.
Правя го обаче само на големи дълги наклони и ако познавам пътя. Примера е за едно отиване и връщане Берковица-София 18-20км спускане на северния склон, 5км южния склон на Петрохан, покрай Годеч има по един наклон в двете посоки общо са 7-8 км. Та в крайна сметка за 170км отиване и връщане излизат 30-35км без гориво. Не знам дали си заслужава, специално за мен не е проблем да карам така при споменатите вече условия обаче.
Не че не съм го спускал Петрохан с изгасен мотор на аварийни, без други светлини, около 1 нощеска и половин метър сняг с москвич 2140, но си беше екстремно преживяване.
Правя го обаче само на големи дълги наклони и ако познавам пътя. Примера е за едно отиване и връщане Берковица-София 18-20км спускане на северния склон, 5км южния склон на Петрохан, покрай Годеч има по един наклон в двете посоки общо са 7-8 км. Та в крайна сметка за 170км отиване и връщане излизат 30-35км без гориво. Не знам дали си заслужава, специално за мен не е проблем да карам така при споменатите вече условия обаче.
Не че не съм го спускал Петрохан с изгасен мотор на аварийни, без други светлини, около 1 нощеска и половин метър сняг с москвич 2140, но си беше екстремно преживяване.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта