
Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

- zfa159
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
99% са скъсали лентовия кабел на волана.Той е точно за тези две неща - клаксона и шофьорския еърбег.Този кабел е един навит на спирала,под волана точно седи.Има определен брой обороти на ляво и на дясно.Когато всичко е сглобено,волана няма възможност да прави повече от примерно 1,5-2 оборота на ляво и на дясно от централното положение.Обикновено кабела позволява 2.5-3 оборота в посока (говоря примерно,не се хващайте точно за тези стойности).Когато няма рейка,тогава волана може да се върти безкрайно на ляво и на дясно и съответно може да се скъса кабела без никакъв проблем.Също много често се къса,ако да кажем свалят рейката при пълен ляв и после я зацепят направо.Така волана има пак по 2 оборота в посока,но кабела не е по средата и примерно има половин оборот на ляво и 5 и половина на дясно.Съответно като хванеш волана и завиеш,къса кабела... Когато не знаеш дали си въртял волана след свалянето на рейката, се сваля волана,разглобява се и се върти на ръка без усилие кабела,докато му намериш средата на обротите и го слагаш в средата.След това си зацепваш рейката (която също е нагласена на средата) и сглобяваш. Така след реглажа дори да се наложи да се мести волана,ще е с 10-15 градуса настрани,а не с 1-2 оборота и няма да прецакаш кабела. Ако не са скъсали кабела,значи са сваляли волана за нещо и е възможно да не са закачили някой куплунг отдолу.
Върни се при хората и им кажи да си оправят проблема,те най-добре знаят какво точно са правили.

Върни се при хората и им кажи да си оправят проблема,те най-добре знаят какво точно са правили.

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
колега благодаря за отговора наистина лентовия кабел съм прецакал при качване на реиката и при обезвъздушаване нещо изчатка аз си мислех ,че е от реиката ама съм скъсал кабела в края му дали е възможен ремонт или нов трябва и като сложа новия(ако е необходимо) как да разбера дали е по средата размотан кабела за да се центрова да не скъсам и новия.Благодаря предварително
- GALIANO
- Мнения: 642
- Регистриран на: Нед 16 апр 2006 19:39
- Автомобил: Cupra 300
- Двигател:
- Местоположение: Germany
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
Най-простият начин е като броиш оборотите на лентовия кабел.Намираш къде е средното положение,монтираш вонала и после с помоща на VCDS се калибрира волана.
- zfa159
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
Да,колегата ти е казал как става.Слагаш си го на място и броиш ляво-дясно оборотите,зацепваш го по средата (при прави гуми) и си готов.После минаваш през Ваг-ком да си изчистиш грешките за еърбег-а и си готов.Ако колата има ESP,тогава вече ти трябва още малко цъкане,заради датчика за ъгъла на завъртане на волана.


- pepo_1986
- Мнения: 448
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
да питам и аз нещо,ако е скъсан лентовия кабел,клаксона ще работи ли.защото ми светна и на мен аербега и ми казаха или е от него или от седалките ама нямаше откачен кабел на седалките
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
На седалката не е нужно да се откачи буксата, за да набие грешка за еърбега. Достатъчно е едно бутване до крайно задно положение по-рязко и е готово. Най-често става след автомивка, като се престараят...
- h_andreev
- Мнения: 91
- Регистриран на: Чет 19 юли 2007 12:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Бургас - VW Vento GT 2.0 2E 115hp 1993 ГИ: D.T.Gas GasTech 704
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
Само да споделя и моя случай със светнал еърбег. В движение при лек десен завой, светна еърбега и едновременно с него изгасна CD-плеъра. Следващите 2 дни еърбега изгасваше след запалване, но след 1-2 секунди светваше отново. CD-то също не работеше. Усетих се че нещо централно не е наред когато пуснах да си измия стъклото и чистачките имаха невероятна скорост, която не съм виждал преди на тази кола. Веднага проверка на алтернатора - 17V на празен ход. Спешно на майстор. След смяна на реле-регулатора 14.3V и еърбег-а изгасна а CD-плеъра си тръгна сам. Така че, проверете колко ви зарежда алтернатора.
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
Колеги преди 4 дни свалих волана и съответно и лентовия кабел и го отворих(с малко зор)
и видях ,че въпросният кабел е скъсан в началото отрязах го около 3см обелих му края както си беше и сложих кабела на мястото което си е бил.После навих внимателно кабела и го центровах ,както ме бяха посъветвали колегите за което и благодаря
,запалих колата и пробвах клаксона работи отидох при един майстор и ми изчисти грешката от airbeg-a.Минал съм около 600 км и засега няма проблеми.
,запалих колата и пробвах клаксона работи отидох при един майстор и ми изчисти грешката от airbeg-a.Минал съм около 600 км и засега няма проблеми.- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
Не е сигурно дали при някои от крайните положения на волана няма да се получи пак същото.
- hol1gans
- Мнения: 80
- Регистриран на: Нед 01 ное 2009 21:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
Колеги имах същия проблем, та сваляхме лентовия кабел, пробвахме с друг и проблема си остана. Накрая се ядосах и си свалих само еирбега, поиграх си с пружините зад бега, изчистих жълтата букса с контакт спрей, и обратно и всичко се оправи. Сега 10 000км няма проблем.
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
Колега в крайно положение няма да има проблем ,защото лентовия кабел прави почти оборот повече от крайно навит волан.И аз това си мислех ,че ще стане но пробвах без лентов кабел колко оборота прави волана и колко лентовия кабел и видях ,че кабела има аванс. 

- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката
Това е много добра новина
както за теб така и за други които имат този проблем 
-
extensa_pl
- Мнения: 3
- Регистриран на: Чет 06 сеп 2012 23:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейк
При мен проблема със този кабел е че когато е студено и завивам наляво или на дясно се чува скърцане, което много дразни. възможно ли е да се оправи само със смазване или трябва да го сменям защото лятото или когато в купето е топло не скърца
.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта