Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
ali
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 12 сеп 2010 21:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот ali » Пет 26 окт 2012 15:37


:?: След смяна на хидравлична рейка ми светна еърбега и се изгуби клаксона, каква може да е причината.Колата е Голф 4 1,9 TDI 90 коня :banghead:




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот zfa159 » Съб 27 окт 2012 14:49


99% са скъсали лентовия кабел на волана.Той е точно за тези две неща - клаксона и шофьорския еърбег.Този кабел е един навит на спирала,под волана точно седи.Има определен брой обороти на ляво и на дясно.Когато всичко е сглобено,волана няма възможност да прави повече от примерно 1,5-2 оборота на ляво и на дясно от централното положение.Обикновено кабела позволява 2.5-3 оборота в посока (говоря примерно,не се хващайте точно за тези стойности).Когато няма рейка,тогава волана може да се върти безкрайно на ляво и на дясно и съответно може да се скъса кабела без никакъв проблем.Също много често се къса,ако да кажем свалят рейката при пълен ляв и после я зацепят направо.Така волана има пак по 2 оборота в посока,но кабела не е по средата и примерно има половин оборот на ляво и 5 и половина на дясно.Съответно като хванеш волана и завиеш,къса кабела... Когато не знаеш дали си въртял волана след свалянето на рейката, се сваля волана,разглобява се и се върти на ръка без усилие кабела,докато му намериш средата на обротите и го слагаш в средата.След това си зацепваш рейката (която също е нагласена на средата) и сглобяваш. Така след реглажа дори да се наложи да се мести волана,ще е с 10-15 градуса настрани,а не с 1-2 оборота и няма да прецакаш кабела. Ако не са скъсали кабела,значи са сваляли волана за нещо и е възможно да не са закачили някой куплунг отдолу.
Върни се при хората и им кажи да си оправят проблема,те най-добре знаят какво точно са правили.
:beer


ali
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 12 сеп 2010 21:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот ali » Съб 27 окт 2012 22:01


колега благодаря за отговора наистина лентовия кабел съм прецакал при качване на реиката и при обезвъздушаване нещо изчатка аз си мислех ,че е от реиката ама съм скъсал кабела в края му дали е възможен ремонт или нов трябва и като сложа новия(ако е необходимо) как да разбера дали е по средата размотан кабела за да се центрова да не скъсам и новия.Благодаря предварително


Потребителски аватар
GALIANO
Мнения: 642
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 19:39
Автомобил: Cupra 300
Двигател:
Местоположение: Germany

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот GALIANO » Съб 27 окт 2012 22:43


Най-простият начин е като броиш оборотите на лентовия кабел.Намираш къде е средното положение,монтираш вонала и после с помоща на VCDS се калибрира волана.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот zfa159 » Съб 27 окт 2012 23:04


Да,колегата ти е казал как става.Слагаш си го на място и броиш ляво-дясно оборотите,зацепваш го по средата (при прави гуми) и си готов.После минаваш през Ваг-ком да си изчистиш грешките за еърбег-а и си готов.Ако колата има ESP,тогава вече ти трябва още малко цъкане,заради датчика за ъгъла на завъртане на волана.
:beer


Потребителски аватар
pepo_1986
Мнения: 448
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот pepo_1986 » Нед 28 окт 2012 12:12


да питам и аз нещо,ако е скъсан лентовия кабел,клаксона ще работи ли.защото ми светна и на мен аербега и ми казаха или е от него или от седалките ама нямаше откачен кабел на седалките


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот joromnt » Нед 28 окт 2012 12:16


На седалката не е нужно да се откачи буксата, за да набие грешка за еърбега. Достатъчно е едно бутване до крайно задно положение по-рязко и е готово. Най-често става след автомивка, като се престараят...


Потребителски аватар
h_andreev
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Бургас - VW Vento GT 2.0 2E 115hp 1993 ГИ: D.T.Gas GasTech 704

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот h_andreev » Нед 28 окт 2012 13:20


Само да споделя и моя случай със светнал еърбег. В движение при лек десен завой, светна еърбега и едновременно с него изгасна CD-плеъра. Следващите 2 дни еърбега изгасваше след запалване, но след 1-2 секунди светваше отново. CD-то също не работеше. Усетих се че нещо централно не е наред когато пуснах да си измия стъклото и чистачките имаха невероятна скорост, която не съм виждал преди на тази кола. Веднага проверка на алтернатора - 17V на празен ход. Спешно на майстор. След смяна на реле-регулатора 14.3V и еърбег-а изгасна а CD-плеъра си тръгна сам. Така че, проверете колко ви зарежда алтернатора.


ali
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 12 сеп 2010 21:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот ali » Пон 05 ное 2012 19:55


Колеги преди 4 дни свалих волана и съответно и лентовия кабел и го отворих(с малко зор) :) и видях ,че въпросният кабел е скъсан в началото отрязах го около 3см обелих му края както си беше и сложих кабела на мястото което си е бил.После навих внимателно кабела и го центровах ,както ме бяха посъветвали колегите за което и благодаря :beer ,запалих колата и пробвах клаксона работи отидох при един майстор и ми изчисти грешката от airbeg-a.Минал съм около 600 км и засега няма проблеми.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот niki1_j » Вто 06 ное 2012 10:13


Не е сигурно дали при някои от крайните положения на волана няма да се получи пак същото.


Потребителски аватар
hol1gans
Мнения: 80
Регистриран на: Нед 01 ное 2009 21:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот hol1gans » Вто 06 ное 2012 16:41


Колеги имах същия проблем, та сваляхме лентовия кабел, пробвахме с друг и проблема си остана. Накрая се ядосах и си свалих само еирбега, поиграх си с пружините зад бега, изчистих жълтата букса с контакт спрей, и обратно и всичко се оправи. Сега 10 000км няма проблем.


ali
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 12 сеп 2010 21:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот ali » Вто 06 ное 2012 22:21


Колега в крайно положение няма да има проблем ,защото лентовия кабел прави почти оборот повече от крайно навит волан.И аз това си мислех ,че ще стане но пробвах без лентов кабел колко оборота прави волана и колко лентовия кабел и видях ,че кабела има аванс. :да:


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейката

Мнениеот niki1_j » Сря 07 ное 2012 10:44


Това е много добра новина ;) както за теб така и за други които имат този проблем :)


extensa_pl
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 06 сеп 2012 23:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 1,9Светещ airbag и без клаксон след смяна на рейк

Мнениеот extensa_pl » Вто 24 дек 2013 11:04


При мен проблема със този кабел е че когато е студено и завивам наляво или на дясно се чува скърцане, което много дразни. възможно ли е да се оправи само със смазване или трябва да го сменям защото лятото или когато в купето е топло не скърца :icon_sad .



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта