Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот pe6kata » Чет 22 ное 2012 11:42


А това, че докато гориш бензин, се движиш, що не го отчетеш.
После на газ няма да минеш целия маршрут, а само част от него.

Ако колата ви има борд.комп, никак няма да ви харесат нещата с подгряване на място, особено ако и мршрутите са по-къси.




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот mupk0 » Чет 22 ное 2012 11:45


Доколкото съм запознат паднат ли оборотите на колата можеш смело да тръгваш.А това най-често е минутка две :)


Потребителски аватар
Nikurlq
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Nikurlq » Чет 22 ное 2012 11:55


pe6kata написа:А това, че докато гориш бензин, се движиш, що не го отчетеш.
После на газ няма да минеш целия маршрут, а само част от него.

Ако колата ви има борд.комп, никак няма да ви харесат нещата с подгряване на място, особено ако и мршрутите са по-къси.


Така е! Но темета е за икономичност! Защо да минавам даден маршрут на бензин (2.70/литър), при условие че мога на газ (1.40/литър)
Разхода на място ти е < от разхода в движение ...


Потребителски аватар
wassilzaza
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот wassilzaza » Чет 22 ное 2012 13:04


Колата трябва да поработи на място само ако е вече под -5,-10,-20 и надолу градуса и то 30сек. до 1-2мин. Няма смисъл повече, понеже ти гори по-малко бензин, но повече газ, а и загрява по-бавно. При -10 една нормална зимна сутрин, то 1мин. е достатъчна да се раздвижи маслото и да позагрее. Ако чакаш да загрее до 60 градуса на място(както прочетох по-горе) трябва да ставаш 15мин. по-рано за работа и да закусваш в колата :mrgreen: и ще ти изгори 1л. бензин, с който ще минеш 5-6км. mhihi


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот stefan4o » Чет 22 ное 2012 13:44


Nikurlq написа:
Така е! Но темета е за икономичност! Защо да минавам даден маршрут на бензин (2.70/литър), при условие че мога на газ (1.40/литър)
Разхода на място ти е < от разхода в движение ...

Разходът на място се измерва в литри/час
Разходът в движение литри/100км.
Съпоставката ти не е на място, понеже колата като седи на едно място работейки, разходът на 100 клони към безкрайност поради простата причина, че не се движиш. Казано с други думи - ще изгориш някакви грамове без изобщо да си мръднал от място, които грамове можеш да ползваш за да изминеш неколкостотин метра, най-общо казано без да навлизаме в подробности.
Тук идва реч за чисто количествено изразходеното гориво от т.А до т.Б с и без подгряване, нали така?


Потребителски аватар
Nikurlq
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Nikurlq » Чет 22 ное 2012 13:46


stefan4o написа:
Nikurlq написа:
Така е! Но темета е за икономичност! Защо да минавам даден маршрут на бензин (2.70/литър), при условие че мога на газ (1.40/литър)
Разхода на място ти е < от разхода в движение ...

Разходът на място се измерва в литри/час
Разходът в движение литри/100км.
Съпоставката ти не е на място, понеже колата като седи на едно място работейки, разходът на 100 клони към безкрайност поради простата причина, че не се движи.
Тук идва реч за чисто количествено изразходеното гориво от т.А до т.Б с и без подгряване, нали така?


Така де, преди няколко коментара точно това обясних, че при загряване в движение зареждам по-често бензин (по-бързо ми свършва) отколкото като загрява на място.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот stefan4o » Чет 22 ное 2012 13:53


А газта засичал ли си как идва? При това положение, колата ще изразходи повече газ, понеже цялото разстояние го минаваш на газ. :wink: За какъв пробег конкретно иде реч при теб. Засичал ли си колко метра минаваш докато обърне на газ и обратно - колко минути работи на място, докато обърне на газ?


Потребителски аватар
Nikurlq
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Nikurlq » Чет 22 ное 2012 15:09


stefan4o написа:А газта засичал ли си как идва? При това положение, колата ще изразходи повече газ, понеже цялото разстояние го минаваш на газ. :wink: За какъв пробег конкретно иде реч при теб. Засичал ли си колко метра минаваш докато обърне на газ и обратно - колко минути работи на място, докато обърне на газ?


Ами време за загряване на място не повече от 2 мин (сега, за -10 - 15 незнам).
А като метри, някъде около 700 - 900. Примерно.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот pe6kata » Чет 22 ное 2012 17:43


В движение колата загрява много по-бързо, отколкото на място


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот batmit » Чет 22 ное 2012 18:50


Колеги, преди време имах автомобил на бензин/газ - карбуратор, ето какво се случваше, а вие си правете изводи. Паля на бензин, изключвам бензин/газ и тръгвам, бензина свършва след 15-20 метра. Същата процедура на място работи около 3 минути и тогава свършва бензина. Загрял автомобил на 4-та бензина в карбуратора свършваше около километър. Всеки може да си избира как да шофира. Аз чакам ГИ да прехвърли на газ при 0 градуса около 3мин. Успех!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот stefan4o » Чет 22 ное 2012 19:55


batmit написа:Колеги, преди време имах автомобил на бензин/газ - карбуратор, ето какво се случваше, а вие си правете изводи. Паля на бензин, изключвам бензин/газ и тръгвам, бензина свършва след 15-20 метра. Същата процедура на място работи около 3 минути и тогава свършва бензина. Загрял автомобил на 4-та бензина в карбуратора свършваше около километър. Всеки може да си избира как да шофира. Аз чакам ГИ да прехвърли на газ при 0 градуса около 3мин. Успех!

Малко ми е трудно да повярвам (не казвам, че си лъжец, просто не ми звучи логично да е така), че карбураторът ще изгори колкото събира камерата за 15-20м. на студена кола, а със същото това гориво ще работи 3 минути на студен мотор (аз също съм с карбуратор и имам някакви наблюдения все пак) :Mr Green Fun . Не съм засичал с точност за колко време гори бензина в камерата на място, но е от сорта на 2 минути (може би няма 3), със същото това гориво минавам и аз като колегата с полото 700-800 метра някъде, не съм мерил с точност, но там нейде.
Nikurlq написа:Ами време за загряване на място не повече от 2 мин (сега, за -10 - 15 незнам).
А като метри, някъде около 700 - 900. Примерно.

За какви разстояния в посока говорим. Колко ти гори на газ и на бензин, засечено от заредена до празна бутилка?


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Student_pravo » Чет 22 ное 2012 20:46


Barboukov написа:Най-икономичният вариант за градско каране с ГИ е колата да загрее поне до 60 градуса и тогава да тръгнеш.


В такъв случай трябва да я запаля половин час преди да тръгна :)


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот pe6kata » Чет 22 ное 2012 20:47


batmit написа:Колеги, преди време имах автомобил на бензин/газ - карбуратор, ето какво се случваше, а вие си правете изводи. Паля на бензин, изключвам бензин/газ и тръгвам, бензина свършва след 15-20 метра. Същата процедура на място работи около 3 минути и тогава свършва бензина. Загрял автомобил на 4-та бензина в карбуратора свършваше около километър. Всеки може да си избира как да шофира. Аз чакам ГИ да прехвърли на газ при 0 градуса около 3мин. Успех!


батмит, батмит... това е така, щото при работа на място се деактивират 14 от всичките ти 16 цилиндъра

една загряла кола, без включени ел.консуматори, бензинова 4 цилиндрова- 1.8-2.0, работеща на празен ход с около 800-900 оборота, гори около 1.3- 1.5литра на час. Студена е доста повече- едно че бачка на по-високи обороти, друго че работи с доста по-богата смес.
при топъл мотор инжекторното време е 3.5милисек, на студен е 4.5-4.8милисек. Разхода топла/студена е някъде близо двоен. При режим празен ход. В движение с по-високи обороти, нещата са малко по-друго яче.


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот azrod » Чет 22 ное 2012 21:11


Колега, писах ти лично, ти така и не ми уважи въпроса... Обясни ми при минусови околни температури откъде накъде в движение ще загрее по-бързо и ще ти призная правотата.


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот eurogas » Чет 22 ное 2012 21:13


Навсякъде производителите препоръчват колата да се подкара веднага след запалването, и да се избягва загряването на място, температурата се покачва значително по-бързо в движение и така износването на мотора е най-малко, освен това в движение километража се върти, а при подгряване на място колата само харчи без колометража да помръдне.

Дали вярвам в препоръките на производителите е друг въпрос, зимата при по-студено време естествено я паля на място докато изчистя снега, значително по-приятно е да се качиш в леко затоплена кола.

Никой по света не се вълнува за тези 5-10 грама разлика, хората се вълнуват повече от износването на мотора, а у нас понеже караме на газ, трябва повече да ни вълнува например кое е по-добре за бензиновите дюзи, колкото повече работят на бензин, толкова по-чисти ще бъдат, така ще спестиме едно почистване на бензиновите дюзи. :да:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта