А това, че докато гориш бензин, се движиш, що не го отчетеш.
После на газ няма да минеш целия маршрут, а само част от него.
Ако колата ви има борд.комп, никак няма да ви харесат нещата с подгряване на място, особено ако и мршрутите са по-къси.
Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Доколкото съм запознат паднат ли оборотите на колата можеш смело да тръгваш.А това най-често е минутка две 

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
pe6kata написа:А това, че докато гориш бензин, се движиш, що не го отчетеш.
После на газ няма да минеш целия маршрут, а само част от него.
Ако колата ви има борд.комп, никак няма да ви харесат нещата с подгряване на място, особено ако и мршрутите са по-къси.
Така е! Но темета е за икономичност! Защо да минавам даден маршрут на бензин (2.70/литър), при условие че мога на газ (1.40/литър)
Разхода на място ти е < от разхода в движение ...
- wassilzaza
- Мнения: 190
- Регистриран на: Пон 03 дек 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Колата трябва да поработи на място само ако е вече под -5,-10,-20 и надолу градуса и то 30сек. до 1-2мин. Няма смисъл повече, понеже ти гори по-малко бензин, но повече газ, а и загрява по-бавно. При -10 една нормална зимна сутрин, то 1мин. е достатъчна да се раздвижи маслото и да позагрее. Ако чакаш да загрее до 60 градуса на място(както прочетох по-горе) трябва да ставаш 15мин. по-рано за работа и да закусваш в колата
и ще ти изгори 1л. бензин, с който ще минеш 5-6км. 


- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Nikurlq написа:
Така е! Но темета е за икономичност! Защо да минавам даден маршрут на бензин (2.70/литър), при условие че мога на газ (1.40/литър)
Разхода на място ти е < от разхода в движение ...
Разходът на място се измерва в литри/час
Разходът в движение литри/100км.
Съпоставката ти не е на място, понеже колата като седи на едно място работейки, разходът на 100 клони към безкрайност поради простата причина, че не се движиш. Казано с други думи - ще изгориш някакви грамове без изобщо да си мръднал от място, които грамове можеш да ползваш за да изминеш неколкостотин метра, най-общо казано без да навлизаме в подробности.
Тук идва реч за чисто количествено изразходеното гориво от т.А до т.Б с и без подгряване, нали така?
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
stefan4o написа:Nikurlq написа:
Така е! Но темета е за икономичност! Защо да минавам даден маршрут на бензин (2.70/литър), при условие че мога на газ (1.40/литър)
Разхода на място ти е < от разхода в движение ...
Разходът на място се измерва в литри/час
Разходът в движение литри/100км.
Съпоставката ти не е на място, понеже колата като седи на едно място работейки, разходът на 100 клони към безкрайност поради простата причина, че не се движи.
Тук идва реч за чисто количествено изразходеното гориво от т.А до т.Б с и без подгряване, нали така?
Така де, преди няколко коментара точно това обясних, че при загряване в движение зареждам по-често бензин (по-бързо ми свършва) отколкото като загрява на място.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
А газта засичал ли си как идва? При това положение, колата ще изразходи повече газ, понеже цялото разстояние го минаваш на газ.
За какъв пробег конкретно иде реч при теб. Засичал ли си колко метра минаваш докато обърне на газ и обратно - колко минути работи на място, докато обърне на газ?

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
stefan4o написа:А газта засичал ли си как идва? При това положение, колата ще изразходи повече газ, понеже цялото разстояние го минаваш на газ.За какъв пробег конкретно иде реч при теб. Засичал ли си колко метра минаваш докато обърне на газ и обратно - колко минути работи на място, докато обърне на газ?
Ами време за загряване на място не повече от 2 мин (сега, за -10 - 15 незнам).
А като метри, някъде около 700 - 900. Примерно.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
В движение колата загрява много по-бързо, отколкото на място
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Колеги, преди време имах автомобил на бензин/газ - карбуратор, ето какво се случваше, а вие си правете изводи. Паля на бензин, изключвам бензин/газ и тръгвам, бензина свършва след 15-20 метра. Същата процедура на място работи около 3 минути и тогава свършва бензина. Загрял автомобил на 4-та бензина в карбуратора свършваше около километър. Всеки може да си избира как да шофира. Аз чакам ГИ да прехвърли на газ при 0 градуса около 3мин. Успех!
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
batmit написа:Колеги, преди време имах автомобил на бензин/газ - карбуратор, ето какво се случваше, а вие си правете изводи. Паля на бензин, изключвам бензин/газ и тръгвам, бензина свършва след 15-20 метра. Същата процедура на място работи около 3 минути и тогава свършва бензина. Загрял автомобил на 4-та бензина в карбуратора свършваше около километър. Всеки може да си избира как да шофира. Аз чакам ГИ да прехвърли на газ при 0 градуса около 3мин. Успех!
Малко ми е трудно да повярвам (не казвам, че си лъжец, просто не ми звучи логично да е така), че карбураторът ще изгори колкото събира камерата за 15-20м. на студена кола, а със същото това гориво ще работи 3 минути на студен мотор (аз също съм с карбуратор и имам някакви наблюдения все пак)

Nikurlq написа:Ами време за загряване на място не повече от 2 мин (сега, за -10 - 15 незнам).
А като метри, някъде около 700 - 900. Примерно.
За какви разстояния в посока говорим. Колко ти гори на газ и на бензин, засечено от заредена до празна бутилка?
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Barboukov написа:Най-икономичният вариант за градско каране с ГИ е колата да загрее поне до 60 градуса и тогава да тръгнеш.
В такъв случай трябва да я запаля половин час преди да тръгна

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
batmit написа:Колеги, преди време имах автомобил на бензин/газ - карбуратор, ето какво се случваше, а вие си правете изводи. Паля на бензин, изключвам бензин/газ и тръгвам, бензина свършва след 15-20 метра. Същата процедура на място работи около 3 минути и тогава свършва бензина. Загрял автомобил на 4-та бензина в карбуратора свършваше около километър. Всеки може да си избира как да шофира. Аз чакам ГИ да прехвърли на газ при 0 градуса около 3мин. Успех!
батмит, батмит... това е така, щото при работа на място се деактивират 14 от всичките ти 16 цилиндъра
една загряла кола, без включени ел.консуматори, бензинова 4 цилиндрова- 1.8-2.0, работеща на празен ход с около 800-900 оборота, гори около 1.3- 1.5литра на час. Студена е доста повече- едно че бачка на по-високи обороти, друго че работи с доста по-богата смес.
при топъл мотор инжекторното време е 3.5милисек, на студен е 4.5-4.8милисек. Разхода топла/студена е някъде близо двоен. При режим празен ход. В движение с по-високи обороти, нещата са малко по-друго яче.
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Колега, писах ти лично, ти така и не ми уважи въпроса... Обясни ми при минусови околни температури откъде накъде в движение ще загрее по-бързо и ще ти призная правотата.
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Навсякъде производителите препоръчват колата да се подкара веднага след запалването, и да се избягва загряването на място, температурата се покачва значително по-бързо в движение и така износването на мотора е най-малко, освен това в движение километража се върти, а при подгряване на място колата само харчи без колометража да помръдне.
Дали вярвам в препоръките на производителите е друг въпрос, зимата при по-студено време естествено я паля на място докато изчистя снега, значително по-приятно е да се качиш в леко затоплена кола.
Никой по света не се вълнува за тези 5-10 грама разлика, хората се вълнуват повече от износването на мотора, а у нас понеже караме на газ, трябва повече да ни вълнува например кое е по-добре за бензиновите дюзи, колкото повече работят на бензин, толкова по-чисти ще бъдат, така ще спестиме едно почистване на бензиновите дюзи.
Дали вярвам в препоръките на производителите е друг въпрос, зимата при по-студено време естествено я паля на място докато изчистя снега, значително по-приятно е да се качиш в леко затоплена кола.
Никой по света не се вълнува за тези 5-10 грама разлика, хората се вълнуват повече от износването на мотора, а у нас понеже караме на газ, трябва повече да ни вълнува например кое е по-добре за бензиновите дюзи, колкото повече работят на бензин, толкова по-чисти ще бъдат, така ще спестиме едно почистване на бензиновите дюзи.

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта