Голф мк2 - преработка в електромобил

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
golfmk1
Low rider
Мнения: 5568
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот golfmk1 » Съб 22 дек 2012 9:25


На мен ми е интересно как се отоплява купето :roll: Извинявам се ако е писано в темата :wink:




Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот staraplanina » Съб 22 дек 2012 13:45


samo_pechka написа:Какви са показателите на автомобила с новата доработка , автономност , мощност...?


Започвам от мотора и управлението:
- работят в интервала от 120 до 200 волта;
- 15 кВт номинална мощност на мотора / 30 кВт - максимална;
- до 350А може да регулира управлението (инвертора);
- възможност за електронен реверс - т.е. превключване на задна без скоростния лост - чрез мотора;
- две нива на регенерация (връщане на енергия обратно към батерията) - при вдигане крака от педала на "газта" и при натискане на спирачка;
- задаване на максимални обороти при движение назад;
- IGBT силови елементи в инвертора;
- датчик за обороти/скорост;
- датчик за температура

Батерията е другия важен фактор - използвам вече 48 елемента, всеки от 90Ач.
Свързани последователно, осигуряват 155 волта захранване.

Един конвертор от високо към 13,5 волта напрежение осигурява постоянно 25А за електрическата система на колата (фарове, мигачи, музика и др.) и служи за дозаряд на 12 волтовия "стартерен" акумулатор :wink:

Другото са си кабели, контактори, конектори и още кабели mhihi

Всичко това осигурява нормално движение (динамика) и пробег от около 100км - в зависимост от терена и скоростта.

Последните няколко дни бяха доста натоварени - проведохме няколко експеримента в лошите метео условия.
Признавам - резултатите са повече от очакванията :да:
IMGP1501_resize.JPG

/датата на снимката не отговаря - направена е на 20.12.2012г./

С електрическата система - мотор/батерии и др. нямаше проблем.
Зимните гуми също помогнаха доста за да не закъсаме по улиците :bowdown
Така че, който не ги е подменил - да не пропуска, зимата едва сега започва :wink:


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот nikson85 » Съб 22 дек 2012 15:01


Ей такива теми трябва да има по форумите. Някой, който разбира от работата си, а не чесане на клавиатури. Респект. :beer


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот genov1 » Чет 03 яну 2013 13:33


Браво колега! стабиУен си! Гледам че си сложил батерии отпред, предполагам в багажника имаш още? щом казваш че са 48 парчета. По мои груби сметки излиза около 14kW. демек 100-ина км. не е малко. и съм голям мераклия за нещо подобно, че всеки ден жуля по 120 км до работа и обратно и ми омръзна с тези горива, но за пробег от поне 120 км ще ми трябват батерии за поне 7000$, отделно мотор, контролер и като сметна колко излиза и се отказвам :Mr Green Fun Мотора ти на Костов ли е пак, щото аз тези които гледах са по-големи, твоя пишеш че е 15kW. За колко време се зарежда, и колко А ток черпи от мрежата?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот pas1.8mi » Пет 04 яну 2013 10:19


Как стои при теб въпроса с отоплението(купето),че не открих такава информация?Поздравления за проекта! :beer


Потребителски аватар
stangero
Мнения: 548
Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lozen

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот stangero » Съб 05 яну 2013 11:01


pas1.8mi написа:Как стои при теб въпроса с отоплението(купето),че не открих такава информация?Поздравления за проекта! :beer

с духалка mhihi


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот samo_pechka » Съб 05 яну 2013 15:00


Бях чел преди за електрички , те си решават топлото за зимата с Вебасто печки и с малко резервоарче за бензин/дизел - според печката каква е.
А с тая духалка на ток няма ли да е мн голяма консумацията :| тя ще е сигурно поне киловат :horror:


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот genov1 » Пон 07 яну 2013 10:08


Webasto е истината. Тва е най-доброто отопление. Също ми е интересно за сервото на спирачките как стои въпроса, със някаква вакуум помпичка ли??
П.П копегата май го заринахме с въпроси и се покри някъде :D


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот radi_nrj » Пон 07 яну 2013 10:28


genov1 написа:П.П копегата май го заринахме с въпроси и се покри някъде :D


Аз пък подозирам, че за разлика от нас прекарва повече време в работилницата/гаража от колкото във форума :D


Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот staraplanina » Сря 16 яну 2013 23:01


Здравейте колеги,
Днес минах през изчислителния център във Варна - мястото на което става подаването на декларации за данъци както и плащането им.

Подадох декларация по чл. 54, ал.1 от ЗМДТ (Закона за местните данъци и такси)
От т.3 зачеркнах средното квадратче - "настъпване на обстоятелство, водещо до данъчно облекчение или освобождаване" :)

Ето и снимка на декларацията:
without_DDS_resize.JPG


Срока е два месеца от настъпване на промените, т.е. от 01.01.2013г., така че ако има и други колеги в същата като моята ситуация - побързайте ;)


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот Чудомир » Съб 02 мар 2013 22:27


Здрасти колега,

писал ли си някъде като теглиш чертата колко излиза конверсията?


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот Bobby_ » Пон 04 мар 2013 8:13


около 12-15000 (по спомен)


Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот staraplanina » Пон 04 мар 2013 23:11


Чудомир написа:писал ли си някъде като теглиш чертата колко излиза конверсията?


Хе-хе... ами да си кажем - право си е по-горното мнение макар и по надолу от долната граница :mhihi
Но с толкова успяхме да постигнем около 100км автономност, т.е. пробег...
За сравнение:
Мицубиши iMiev струва като ново около 30 000евро... т.е. около 60 000лв без ДДС - пробег 160км...
Същото, че и повече важи и за Nissan Leaf, да не говорим за спорните електрички като Tesla Roadster (Electric Beauty) или Fisker Karma(Luxury that's electric) с цени от 90 000$ и нагоре и пробег от около и малко над 240км....
И както си написал "като тегля чертата" - ами с толкова средства не съм си и мечтал за толкова пробег, но ето че е възможен!
И НЕКА ДЕБЕЛО ДА ПОДЧЕРТАЯ - много хора (включая себе си до преди година-две) не сме (не бях) наясно, че електричките имат по добър пробег(икономичност) в градски условия от колкото в извънградско шофиране.
Тук се получава големия парадокс - как така електричките ще са по-икономични в градски условия, от колкото ако се използват за извънградско каране?!??!?!?!
До момента всички знаем, че бензиновите/дизеловите/газовите автомобили са по икономични извън града...
Ами причината е съвсем проста - за всички коли с ДВГ (двигател с вътрешно горене) максималния въртящ момент започва от около 2000 оборота/минута, че и над 3000 оборота/минута.
А всички (или повечето) електромотори имат максимален въртящ момент от 0 оборота/минута до около 2000 оборота/минута.
И сега си задайте въпроса - в градски условия кой вид задвижване ще постигне и поддържа до и над 2000 оборота в минута от светофар до светофар (в рамките на 400-700 метра)....?
Пропуснах и още нещо - ДВГ-то може ли да върне част от енергията при спиране обратно в "резервоара"...?!?!?
Ами "не"!
При електромоторите реверсирането е нещо обичайно - ако приложиш "външна сила" т.е силата на инерцията на електромотора то той от мотор ще се превърне в генератор - т.е. ще върне, ако не цялата, то поне част от енергията изразходвана за неговото ускорение...
И се получава следното - ускоряваш на светофара с 40А (за около 50-60 метра), поддържаш скоростта с 20А (в следващите 400 метра) и накрая регенерираш с около 25А (за около 100 метра)...
И "като теглиш чертата" си изразходил около 1А/ч за около километър...
Но, какво става ако попаднеш в задръстване...
Ами тогава не черпиш нищо освен за радиото си :mhihi :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот poni » Вто 05 мар 2013 22:09


мислил ли си дали може да отпадне на ск.кутия?все пак и тя гълта доста от мощноста


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил

Мнениеот samo_pechka » Сря 06 мар 2013 10:12


staraplanina написа:..........
И както си написал "като тегля чертата" - ами с толкова средства не съм си и мечтал за толкова пробег, но ето че е възможен!
И НЕКА ДЕБЕЛО ДА ПОДЧЕРТАЯ - много хора (включая себе си до преди година-две) не сме (не бях) наясно, че електричките имат по добър пробег(икономичност) в градски условия от колкото в извънградско шофиране.....
Отново :bowdown :bowdown



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта