Голф мк2 - преработка в електромобил
-
golfmk1
- Low rider
- Мнения: 5576
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
На мен ми е интересно как се отоплява купето
Извинявам се ако е писано в темата 
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
samo_pechka написа:Какви са показателите на автомобила с новата доработка , автономност , мощност...?
Започвам от мотора и управлението:
- работят в интервала от 120 до 200 волта;
- 15 кВт номинална мощност на мотора / 30 кВт - максимална;
- до 350А може да регулира управлението (инвертора);
- възможност за електронен реверс - т.е. превключване на задна без скоростния лост - чрез мотора;
- две нива на регенерация (връщане на енергия обратно към батерията) - при вдигане крака от педала на "газта" и при натискане на спирачка;
- задаване на максимални обороти при движение назад;
- IGBT силови елементи в инвертора;
- датчик за обороти/скорост;
- датчик за температура
Батерията е другия важен фактор - използвам вече 48 елемента, всеки от 90Ач.
Свързани последователно, осигуряват 155 волта захранване.
Един конвертор от високо към 13,5 волта напрежение осигурява постоянно 25А за електрическата система на колата (фарове, мигачи, музика и др.) и служи за дозаряд на 12 волтовия "стартерен" акумулатор
Другото са си кабели, контактори, конектори и още кабели
Всичко това осигурява нормално движение (динамика) и пробег от около 100км - в зависимост от терена и скоростта.
Последните няколко дни бяха доста натоварени - проведохме няколко експеримента в лошите метео условия.
Признавам - резултатите са повече от очакванията

/датата на снимката не отговаря - направена е на 20.12.2012г./
С електрическата система - мотор/батерии и др. нямаше проблем.
Зимните гуми също помогнаха доста за да не закъсаме по улиците
Така че, който не ги е подменил - да не пропуска, зимата едва сега започва
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Ей такива теми трябва да има по форумите. Някой, който разбира от работата си, а не чесане на клавиатури. Респект. 

- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Браво колега! стабиУен си! Гледам че си сложил батерии отпред, предполагам в багажника имаш още? щом казваш че са 48 парчета. По мои груби сметки излиза около 14kW. демек 100-ина км. не е малко. и съм голям мераклия за нещо подобно, че всеки ден жуля по 120 км до работа и обратно и ми омръзна с тези горива, но за пробег от поне 120 км ще ми трябват батерии за поне 7000$, отделно мотор, контролер и като сметна колко излиза и се отказвам
Мотора ти на Костов ли е пак, щото аз тези които гледах са по-големи, твоя пишеш че е 15kW. За колко време се зарежда, и колко А ток черпи от мрежата?
Мотора ти на Костов ли е пак, щото аз тези които гледах са по-големи, твоя пишеш че е 15kW. За колко време се зарежда, и колко А ток черпи от мрежата?- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Как стои при теб въпроса с отоплението(купето),че не открих такава информация?Поздравления за проекта! 

- stangero
- Мнения: 548
- Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lozen
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
pas1.8mi написа:Как стои при теб въпроса с отоплението(купето),че не открих такава информация?Поздравления за проекта!
с духалка

- samo_pechka
- Мнения: 9066
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Бях чел преди за електрички , те си решават топлото за зимата с Вебасто печки и с малко резервоарче за бензин/дизел - според печката каква е.
А с тая духалка на ток няма ли да е мн голяма консумацията
тя ще е сигурно поне киловат 
А с тая духалка на ток няма ли да е мн голяма консумацията

- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Webasto е истината. Тва е най-доброто отопление. Също ми е интересно за сервото на спирачките как стои въпроса, със някаква вакуум помпичка ли??
П.П копегата май го заринахме с въпроси и се покри някъде
П.П копегата май го заринахме с въпроси и се покри някъде
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
genov1 написа:П.П копегата май го заринахме с въпроси и се покри някъде
Аз пък подозирам, че за разлика от нас прекарва повече време в работилницата/гаража от колкото във форума
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Здравейте колеги,
Днес минах през изчислителния център във Варна - мястото на което става подаването на декларации за данъци както и плащането им.
Подадох декларация по чл. 54, ал.1 от ЗМДТ (Закона за местните данъци и такси)
От т.3 зачеркнах средното квадратче - "настъпване на обстоятелство, водещо до данъчно облекчение или освобождаване"
Ето и снимка на декларацията:
Срока е два месеца от настъпване на промените, т.е. от 01.01.2013г., така че ако има и други колеги в същата като моята ситуация - побързайте
Днес минах през изчислителния център във Варна - мястото на което става подаването на декларации за данъци както и плащането им.
Подадох декларация по чл. 54, ал.1 от ЗМДТ (Закона за местните данъци и такси)
От т.3 зачеркнах средното квадратче - "настъпване на обстоятелство, водещо до данъчно облекчение или освобождаване"
Ето и снимка на декларацията:
Срока е два месеца от настъпване на промените, т.е. от 01.01.2013г., така че ако има и други колеги в същата като моята ситуация - побързайте
- Чудомир
- Мнения: 2858
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Здрасти колега,
писал ли си някъде като теглиш чертата колко излиза конверсията?
писал ли си някъде като теглиш чертата колко излиза конверсията?
- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Чудомир написа:писал ли си някъде като теглиш чертата колко излиза конверсията?
Хе-хе... ами да си кажем - право си е по-горното мнение макар и по надолу от долната граница
Но с толкова успяхме да постигнем около 100км автономност, т.е. пробег...
За сравнение:
Мицубиши iMiev струва като ново около 30 000евро... т.е. около 60 000лв без ДДС - пробег 160км...
Същото, че и повече важи и за Nissan Leaf, да не говорим за спорните електрички като Tesla Roadster (Electric Beauty) или Fisker Karma(Luxury that's electric) с цени от 90 000$ и нагоре и пробег от около и малко над 240км....
И както си написал "като тегля чертата" - ами с толкова средства не съм си и мечтал за толкова пробег, но ето че е възможен!
И НЕКА ДЕБЕЛО ДА ПОДЧЕРТАЯ - много хора (включая себе си до преди година-две) не сме (не бях) наясно, че електричките имат по добър пробег(икономичност) в градски условия от колкото в извънградско шофиране.
Тук се получава големия парадокс - как така електричките ще са по-икономични в градски условия, от колкото ако се използват за извънградско каране?!??!?!?!
До момента всички знаем, че бензиновите/дизеловите/газовите автомобили са по икономични извън града...
Ами причината е съвсем проста - за всички коли с ДВГ (двигател с вътрешно горене) максималния въртящ момент започва от около 2000 оборота/минута, че и над 3000 оборота/минута.
А всички (или повечето) електромотори имат максимален въртящ момент от 0 оборота/минута до около 2000 оборота/минута.
И сега си задайте въпроса - в градски условия кой вид задвижване ще постигне и поддържа до и над 2000 оборота в минута от светофар до светофар (в рамките на 400-700 метра)....?
Пропуснах и още нещо - ДВГ-то може ли да върне част от енергията при спиране обратно в "резервоара"...?!?!?
Ами "не"!
При електромоторите реверсирането е нещо обичайно - ако приложиш "външна сила" т.е силата на инерцията на електромотора то той от мотор ще се превърне в генератор - т.е. ще върне, ако не цялата, то поне част от енергията изразходвана за неговото ускорение...
И се получава следното - ускоряваш на светофара с 40А (за около 50-60 метра), поддържаш скоростта с 20А (в следващите 400 метра) и накрая регенерираш с около 25А (за около 100 метра)...
И "като теглиш чертата" си изразходил около 1А/ч за около километър...
Но, какво става ако попаднеш в задръстване...
Ами тогава не черпиш нищо освен за радиото си

Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
мислил ли си дали може да отпадне на ск.кутия?все пак и тя гълта доста от мощноста
- samo_pechka
- Мнения: 9066
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф мк2 - преработка в електромобил
Отновоstaraplanina написа:..........
И както си написал "като тегля чертата" - ами с толкова средства не съм си и мечтал за толкова пробег, но ето че е възможен!
И НЕКА ДЕБЕЛО ДА ПОДЧЕРТАЯ - много хора (включая себе си до преди година-две) не сме (не бях) наясно, че електричките имат по добър пробег(икономичност) в градски условия от колкото в извънградско шофиране.....

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта