Чудомир написа:писал ли си някъде като теглиш чертата колко излиза конверсията?
Хе-хе... ами да си кажем - право си е по-горното мнение макар и по надолу от долната граница
Но с толкова успяхме да постигнем около 100км автономност, т.е. пробег...
За сравнение:
Мицубиши iMiev струва като ново около 30 000евро... т.е. около 60 000лв без ДДС - пробег 160км...
Същото, че и повече важи и за Nissan Leaf, да не говорим за спорните електрички като Tesla Roadster (Electric Beauty) или Fisker Karma(Luxury that's electric) с цени от 90 000$ и нагоре и пробег от около и малко над 240км....
И както си написал "като тегля чертата" - ами с толкова средства не съм си и мечтал за толкова пробег, но ето че е възможен!
И НЕКА ДЕБЕЛО ДА ПОДЧЕРТАЯ - много хора (включая себе си до преди година-две) не сме (не бях) наясно, че електричките имат по добър пробег(икономичност) в градски условия от колкото в извънградско шофиране.
Тук се получава големия парадокс - как така електричките ще са по-икономични в градски условия, от колкото ако се използват за извънградско каране?!??!?!?!
До момента всички знаем, че бензиновите/дизеловите/газовите автомобили са по икономични извън града...
Ами причината е съвсем проста - за всички коли с ДВГ (двигател с вътрешно горене) максималния въртящ момент започва от около 2000 оборота/минута, че и над 3000 оборота/минута.
А всички (или повечето) електромотори имат максимален въртящ момент от 0 оборота/минута до около 2000 оборота/минута.
И сега си задайте въпроса - в градски условия кой вид задвижване ще постигне и поддържа до и над 2000 оборота в минута от светофар до светофар (в рамките на 400-700 метра)....?
Пропуснах и още нещо - ДВГ-то може ли да върне част от енергията при спиране обратно в "резервоара"...?!?!?
Ами "не"!
При електромоторите реверсирането е нещо обичайно - ако приложиш "външна сила" т.е силата на инерцията на електромотора то той от мотор ще се превърне в генератор - т.е. ще върне, ако не цялата, то поне част от енергията изразходвана за неговото ускорение...
И се получава следното - ускоряваш на светофара с 40А (за около 50-60 метра), поддържаш скоростта с 20А (в следващите 400 метра) и накрая регенерираш с около 25А (за около 100 метра)...
И "като теглиш чертата" си изразходил около 1А/ч за около километър...
Но, какво става ако попаднеш в задръстване...
Ами тогава не черпиш нищо освен за радиото си
