Смяна на заден тампон на носача голф 3 проблем
Смяна на заден тампон на носача голф 3 проблем
Здравейте колеги. преди 1 месец карах колата си на сервиз да ми сменят тампоните на носача от дясната страна ,смениха ги но след 500км пак почна леко полека да хлопа и докато не започна здраво да хлопа и реших аз да си го сменя .Като го разглобих беше скъсан целия избих го купих нов от голф 2-ка железните които са и го набих на същото място всичко стана както трябва но като тръгнах да го сглобявам забелязах че болта е много по тънак от вътрешният диаметър на тампона . Та въпросът ми към вас е следният колко мм трябва да е въпросният болт щото и втулката която ми дадоха не може да уплътни това огромно разтояние и възможно ли е болта да не пасва защото тампона не е за голф 3 а за голф 2 ?
- Прикачени файлове
-
- Орденото с черно е въпросният тампон ,а с червеното е болтът който ми се разминава доста
- 488.jpeg (13.67 KиБ) Видяна 5942 пъти
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на заден тампон на носача голф 3 ПРОБЛЕМ!
Тампоните са три вида.Различават се по следните неща - вътрешен диаметър на дупката,според което са два вида - тънък и дебел и по това дали гумата е плътна или не е.При Ауди S3 и TT се ползва плътен тампон,който иначе е същия.Предимството му при монтаж на Голф 2 или 3 или Пасат-ите е,че колата става малко по-стабилна и най-вече - няма късане
.Принципно с какъв диаметър вътре е, няма никакво значение,защото тампона не се опира в болта.Обърни внимание на мястото,където влиза тампона.Ще забележиш,че в магарето има полукръгъл отвор,в който влиза плътно втулката на тампона (и отгоре и отдолу),реално болта само го стяга така,че да не може втулката да се движи смряло магарето.Самият болт не се опира във втулката на тампона и диаметъра затова е без значение,въшния е еднакъв за всички.
Причината да се скъса е,че не са му спазили посоката на набиване.Има си посока и е измислен така,че да поема натоварването при неравности.Завътиш ли го на някъде,къса се за нула време. Тампони за там слагай само Lemfiorder,другите не са особено качествени.Обикновения е 13лв ,плътния е 24лв (определено си заслужава да сложиш плътни и на двата носача).


Причината да се скъса е,че не са му спазили посоката на набиване.Има си посока и е измислен така,че да поема натоварването при неравности.Завътиш ли го на някъде,къса се за нула време. Тампони за там слагай само Lemfiorder,другите не са особено качествени.Обикновения е 13лв ,плътния е 24лв (определено си заслужава да сложиш плътни и на двата носача).

Re: Смяна на заден тампон на носача голф 3 ПРОБЛЕМ!
това ме интересуваше болта има ли допир с вътрешният диаметър .Това го разбрах а как да определя посоката в която трябва да се набие ?
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Смяна на заден тампон на носача голф 3 ПРОБЛЕМ!
И аз скоро сменях на моя голф. СЪщо ми направи впечатление - болта е 12мм, а оригиналните тампони са 15-16 мм вътрешно втулката. Идеята е, че не болта държи толкова здраво и плътно, а в гредата има един специфичен канал, в който влиза външния диаметър на тънката метална част от втулката (точно както ти го е описал и колегата zfa159). Моите са плътни от местен производител, но засега е много рано да дам мнение колко карат :)
Болтът няма допир, а за посоката е по-скоро стрелката на тампона - тя сочеше напред в посока предната броня по мои спомени
Болтът няма допир, а за посоката е по-скоро стрелката на тампона - тя сочеше напред в посока предната броня по мои спомени
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден тампон на носача голф 3 ПРОБЛЕМ!
marea2.4 написа:това ме интересуваше болта има ли допир с вътрешният диаметър .Това го разбрах а как да определя посоката в която трябва да се набие ?
на тампона и на носача има белези които трябва да съвпаднат :)
Re: Смяна на заден тампон на носача голф 3 ПРОБЛЕМ!
Аха ясно но на този който съм купил няма нищо нито стрелка нищо .Само да спомена купил съм от голф 2 тампон.
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна на заден тампон на носача голф 3 ПРОБЛЕМ!
marea2.4 написа:Аха ясно но на този който съм купил няма нищо нито стрелка нищо .Само да спомена купил съм от голф 2 тампон.
Интересно. Моите Лемфьордер като ги купих имаха някакви белязки, като стрелка доколкото помня.
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден тампон на носача голф 3 ПРОБЛЕМ!
стрелката на тампона със точката на носача




Re: Смяна на заден тампон на носача голф 3 ПРОБЛЕМ!
Значи този който съм купил няма нищо по него . Някой от вас колеги може ли да премери колко мм е външната страна на втулката (от страната която ляга в полукръга на магарето ) Надявам се ме разбрахте какво исках да кажа
Re: Смяна на заден тампон на носача голф 3 проблем
Проблема е оправен .Причината да се разбива много бързо е била защото не е лягал както трябва в гнездото му .
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Смяна на заден тампон на носача голф 3 проблем
marea2.4 написа:Проблема е оправен .Причината да се разбива много бързо е била защото не е лягал както трябва в гнездото му .
Предполагам знаеш,че се стяга в работно положение(гумите стъпили напълно на земята)!

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на заден тампон на носача голф 3 проблем
pas1.8mi написа:marea2.4 написа:Проблема е оправен .Причината да се разбива много бързо е била защото не е лягал както трябва в гнездото му .
Предполагам знаеш,че се стяга в работно положение(гумите стъпили напълно на земята)!
Точно пък задния няма никакво значение кога ще го стегнеш,стига да си го нагласил добре

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], indzhoff и 61 госта