Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот morfei1 » Съб 06 юли 2013 23:07


FELIPE написа:Само оборотомера подскача,отива до 3-4000 оборота без реално да ги има,акумулатора е добре,купуван е декември,свети му зеленото око,алтернатора зарежда 14,2-3(мерен с мултицет на клемите,ВагКом показва 13,8),м/удругото миналата събота при едно такова по-продължително въртене таблото изписа ALTERNATOR WORKSHOP,тогава мерих колко зарежда,тези дни пък доста често ми се активира имобилайзера при завъртане на ключа,при повторно завъртане всичко е наред,не мога да разбера стрелката на оборотомера и тези надписи примерно причина или следствие са от по-дългото въртене.


Изписало ти е ремонт на алтернатора, струва си да го свалите и да погледнете, все пак ремоната е едни 30-50лв.

Имаше и ядове и с таблото преди време, няма как да бъдеш сигурен, че проблема се е решил напълно, а може би има друга причина която е накарала таблото ти да се сбъгяса преди време, имам предвид нещо по инсталацията на колата. Тва са само предположения, може всичко да си е ок по инсталацията, просто таблото да се е бъгнало, което ще е по-безболезнения вариант и лесен за отстраняване.

Още тогава съм ти казал при кой да отидеш да ти погледне кабеляците. Имо 3-ки табла под път и над път и те не правят пари вече.

Не знам кой ти е правил стария чип, не знам кой ти е правил новия чип, ма на първо време те съветвам да си сложиш оригиналния софт, за да си сигурен, че ядовете ти не идват от него, пък докато откриеш виновника за студеното палене, спокойно можеш си я прекодираш на автомат и да си решиш проблема с топлото палене, ако е толкова дразнещо. Ако е възможно кажи си номера на ЕКЮ-то. Имал ли си реален проблем с топлото палене или някой ти е казал, че софта ти е от проблемните, щот тва са две различни неща?

Не знам що все сложния път избираме за решаване на проблемите, аз така си бях разголобил половината кола, пък то се оказа от нагоряло бушонче проблема :gruebel




Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот FELIPE » Пет 25 окт 2013 18:57


Бората от вчера отново е при Жоро(kasapina) за проблема с паленето,на първо четене няма софтуерен или ел.(с датчиците) проблем,предполагаме,че дърпа въздух от някъде,но интересното е,че от четири бързи последователни паления,две примерно са перфектни, а две с въртене,откъде може да влиза толкова бързо въздух,при положение,че опръстените на дюзите са сменени :eek ,а тандем помпата е суха отвън като пустинята Сахара :biggrin .


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот 6669 » Пет 25 окт 2013 19:09


Помпата в резервоара проверена ли е ?


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот FELIPE » Пет 25 окт 2013 19:25


Ами утре ще прави експеримента с шишето-резервоар т.е. тръбите на входящата и изходящата нафта в шишето с нафта и върти,ако излезнат мехурчета би трябвало да е или от маркучите около тандем помпата,самата тандем помпа или опръстените на дюзите,ако не излезнат трябва да е някъде назад от филтъра към резервоара и самата помпа в него.


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот 6669 » Пет 25 окт 2013 19:27


А в случая с шишето, къде е електрическата помпа ?


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот FELIPE » Пет 25 окт 2013 19:42


:biggrin В резервоара...сериозно, не знам Мите,предполагам нафтата от нея ще отива в някой съд,как иначе да разберем откъде дърпа въздух...впрочем ако гумичките на дюзите са наранени при слагането ще меши правата и обратната нафта,там май няма откъде да влезе въздух :cry ,а бе шантава работа.
Ето какво пише за опръстените,малко по-нагоре съм го дал като линк,но все пак
Помпа-дюза елементът се уплътнява в главата посредством няколко О-пръстена, като едните от тях затварят едно пространство между главата и дюзата. Там са и отворите на входящата и обратната нафта. До тук супер. Обаче, с времето, когато горният вал блъска по пружината на дюзата, малко или много, върху нея действат сили, който образно казано се стремят да я килват напред-назад, което теоретично няма как да се случи, защото планката с болта държат дюзата здраво за главата. Да, ама не. От този стремеж на разклащане, нищожна част от силата се предава и на О-пръстените, които с времето омекват и не уплътняват качествено или дори съм виждал износени глави (разбира се не гумичките ги износват, ами самите дюзи). Точно на тези места би могло да влезе двигателно масло и да се смеси с нафтата, която по обратната магистрала да излиза черна. Това се вижда като се развърти пробката на тандем помпата, където обикновено се завива адаптера при мерене на нейния дебит (има го в елза нарисувано, ако някой иска да си го види). Смесването обаче не е задължително. Може просто част от нафтата да се излива в обратната магистрала и ето, че на една от дюзите не достига гориво=придърпване, лошо палене (дълго въртиш, сякаш си сменил горивен филтър и не си го напълнил с нафта преди това), нестабилен празен ход и същевременно колата си има мощност или всички тези неща взети заедно. Естествено няма записани грешки. При мен са идвали коли, които палеха само трудно, иначе нищо друго им нямаше. В дрги сервизи им бяха сменяли стартери,тандем помпа, помпа в резервоар, филтри, на един дори му бяха сменили гарнитурата на главата, а проблема беше в гумичките. Това обаче, както по-горе, написах не е универсално решение.
Аз си имам едно правило- отнасям се към колите на клиентите като с мои, т.е. няма да сменя първо най-скъпото нещо, ами най-евтиното, ако не съм сигурен за дефект


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот 6669 » Пет 25 окт 2013 19:53


Ако гумичките на дюзите са наранени при слагане, нормално да "омеше" правата и обратната нафта, и да не може да направи достатъчно налягане за да запали и тя повъртява докато "смогне".
Според мен е хубаво да се извади помпата от резервоара и да се огледа и тества за спуквания, ако не може да засмуче хубаво нафта, ще праща възух напред и съответно ще запали вдругиден.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот ifidik » Пет 25 окт 2013 22:59


не разбрах сменял ли си датчика на коляновиия вал.изглежда проблема да е в него.


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот 6669 » Пет 25 окт 2013 23:56


Иво, сменяхме го 3 пъти.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот FELIPE » Пон 28 окт 2013 11:26


Сега говорих с Жоро,пробвал е с друг компютър с оригинален софтуер,същата работа,при опита с шишето-излизат мехурчета въздух при запалване,съмненията са пак в гумичките на дюзите или някакви уплътнения в тандем помпата,на първо време ще види пак гумичките и реглажа на дюзите.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот okti_1 » Пон 28 окт 2013 19:51


Проблема на колата е в тандем помпата,то друго и не остана.


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот Varbanov » Вто 29 окт 2013 15:55


За да запали колата както трябва е необходимо ЕCUто да получи информация относно положението на двата вала- разпределителния и коляновия в момента на завъртане на коляновия вал посредством стартера. По този начин компютъра след възможно най-кратко време определя кой цилиндър е най-близко до такта сгъстяване и първо към него се подава напрежение до соленоида в дюзата за началото на впръскването. Когато информацията от датчика на коляновия вал G28 не е налична (no signal при диагностика) или е непостоянна (implausible) времето за определяне на цилиндъра, на който следва да се впръска гориво се увеличава, тъй като неговото моментно положение, вече се определя само по датчика на разпределителния вал, за което е нужно съответно два пъти повече време.
Действията, които трябва да се предприемат са в две направления:
1. Механична повреда
2. Електрическа повреда.
Колегата казва, че е сменил три датчика G28. Очевидно проблема не е в самия датчик. Но дори и здрав датчик, който не дава точната информация може да бъде набеден за дефектен, ако не се вземе под внимание дали източникът му или трасето по което се предава сигнала не са също дефектни.
Затова трябва да бъдат проверени и те.
Сензорното колело, от което G28 определя положението на коляновия вал е присъединено към коляновия вал с пластично деформируеми болтове. В сервизната програма изрично е упоменато, че при развиване на тези болтове, впоследствие е задължителна смяната на цялото колело, тъй като при повторно затягане те не са в състояние да задържат колелото здраво и то започва да играе. Така, че свали датччика и през отвора проверете да речем с отвертка, дали случайно не е разхлабен от предишен ремонт. Самият той има две празнини през 180 градуса. Всички останали зъби за еднакви.
Що се отнася до електрическата част, някъде по нагоре бях писал кои са буксите и съответните пинове, които трябва да се проверят за да се установи дали веригата, по която се предава сигнала е изправна. Освен това също толкова важно е да се провери и масата за съответната верига. Пин номер 3 е масата, която също е вързана към пин 102 на ECUто, но къде точно става връзката по трасето оттук не мога да ти кажа.
Проследи кабелите от буксата на датчика до ЕКУто и ще разбереш. Ако сте проверили една две маси, имай в предвид, че общо са 9, като само на стената зад двигателя са 3.
Ако съм помогнал поне малко за изключване на част от причините пак е добре. Желая ти успех!


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот FELIPE » Вто 29 окт 2013 18:23


Върбанов искрено ти благодаря за поста :bowdown ,открихме проблема...убедих се,че една кола(съответно собственика и) си пати от калпави части и калпави майстори,от първото си изпатих като смених въпросния датчик за положението на коляновия вал,чисто нов,но все пак неоригинален датчик(има снимки по-нагоре в темата),на хубава цена се оказа леко различен от оригиналния и съответно не работеше коректно,положението спаси датчик втора употреба с който карам и сега,а калпавите майстори,ах калпавите майстори( в случая един майстор) ми струваха повече от хиляда лева и шест месеца нерви,та какво се оказа,гумичките на дюзите са ми били сменени абсолютно калпаво и без ефект,скъсани,запретнати и протрити още при поставянето и съвсем не са си вършили работата т.е да уплътняват,въздух вкарваха доволно,а нафта и масло дали са мешали мога само да гадая,след смяната на гумичките от Жоро(Kasapina)и промяната на синхронизацията на 0 колата вече пали от четвърт зъб и моментния разход на място е твърдо 0,6 л/ч ,както трябва да пали и работи една ПД в добро състояние.Та така ,ако бях попаднал на хубави части и добри майстори още в началото на проблема тази тема изобщо нямаше да съществува от което аз ще си направя съответните генерални изводи.
Със здраве на всички и внимавайте на кого си оставяте колите :biggrin


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот vinixxx » Вто 29 окт 2013 18:51


проблема с пишман "майсторите" голям процент от форума сме го изпитвали на гърбовете си.техния любим метод на действие е:сменяме подред всичко,докато са оправи или докато ти свършат парите,което настъпи първо.за качеството на частите и уменията и знанията които притежават пък въобще няма да отварям дума. :death :death


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Bora ASZ 2002 върти по-дълго от нормалното докато запали

Мнениеот morfei1 » Сря 30 окт 2013 14:29


Аз за тва се разхождам до Варна при Иво. Благодаря за инфото, ще ме улесни доста ако отново имам проблеми с паленето



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Vencitu и 32 госта