Първо по въпросите на горния колега да кажа :
- О-пръстена на капилярката не е било лошо да го сменят,ама не е проблем и ако не са го сменили,защото той пак си уплътнява.Загуби така или иначе има - за нова кола,дават 10-15% загуба на фреон за една година за нормална (много снадки,много уплътнения,много маркучи...все гумени части).
- за загубата на студ - не е точно така,защото тръбичката е дълга няма и 10см и е тясна,чак вътре се разширява в изпарителя и реално там се отделя основната мощност.Отвън имаш нищожна загуба.Примерно при Рено Лагуна II и Меган и Меган Сценик II, Jeep Cherokee и Grand Cherokee капилярката е общо взето зад предния десен фар и тръбата до вътре е около 50-60см...дори те имат пренебрежима загуба на ефективност,въпреки това конструктивно решение.
-за тръбата на ниското - нормално е да е цялата в конденз - колкото по-горещо е и колкото по-добре работи климатика,толкова повече конденз ще има по нея.Все пак тя е на около 0 градуса. Същото важи и за акумулатора - при система с капилярна тръбичка, няма понятие като дехидратор, цилиндъра се нарича акумулатор и има още функции, освен да дехидрира фреона (има си и дехидриращ елемент в него).
-за датчиците - просто е малко глупаво измислено.По-новите компресори,които слагат,много лесно се развалят и като добави това,че никой не прави обслужване или профилактика,се чупят доста бързо.Реално обикновено преди да сработи защитата и да спре компресора,той вече се е счупил,защото датчика изключва на 31 атмосфери,а реално ако работи една седмица на 25-28 атм. му е достатъчно,за да се счупи.При В5 и 5.5 ситуацията много често е такава, защото като спре ел. перката, виско-перката остава да се върти.Тогава тя охлажда макар и много малко,но държи налягането под 31 атмосфери и съответно защитата не изключва, същевременно обаче налягането е примерно 25 или 28 атмосфери и човека ако не се усети,че перката не работи и че компресора се мъчи и студеното не е добро, този компресор след 1-2 седмици ще е тотал щета. Особено силво важи за Денсо компресорите - те се слагат на всички след 2001-ва, а за по-старите - на всички помпа-дюза и на някои бензинови.
Едно дпълнение - ако в големите жеги изклчва - само една от причините е да му е много фреона - ако има лошо охлаждане,ефекта е същия.То се получава от това,че никой не разбира,че виско-перката е консуматив,който подлежи на смяна (да,не е вечна) и на това,че повечето хора не си чистят питите на радиаторите,а В5 и 5.5 ги зацапват много.Това не се отразява на охлаждането на двигателя,защото системата е добре изчислена и не прегрява...ама на климатика много му влияе.Сваля се бронята, отделят се двата радиатора един от друг и всичко се почиства...иначе ще берете ядове на 40 градуса.
