пасат б5,5 помощ за климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот kossis » Пет 12 юли 2013 8:06


Колега, щом има конденз, значи доизпарява, щом доизпарява, значи има фреон !

Ако в големите жеги започне да изключва -фреона е много и трябва да се пренапълни.

А ако е както при тебе само да поти дебелата тръба и филтър -акумулатора-значи си ок.

За колегата с капилярката-човек- капилярката е разположена по протежение на тръбето, а не е перпендикулярна на него-това си е по тънко тръбе-като дюза и едни цедки в двата края-мисля че е логично да стои надлъжно в трабата и съответно гайката да е свързваща на двете тръби, които се срещат-демек гайката е свързващата на тънката и продължението и към купето-съединението е нещо като холендър !

Изображение

На снимката се виждат двете ревизионни игли на двете тръби, е колега я погледин на тънката няма ли още една гайка-тип холендър ?
То само тя остана ! :mrgreen




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот zfa159 » Пет 12 юли 2013 8:18


Първо по въпросите на горния колега да кажа :

- О-пръстена на капилярката не е било лошо да го сменят,ама не е проблем и ако не са го сменили,защото той пак си уплътнява.Загуби така или иначе има - за нова кола,дават 10-15% загуба на фреон за една година за нормална (много снадки,много уплътнения,много маркучи...все гумени части).
- за загубата на студ - не е точно така,защото тръбичката е дълга няма и 10см и е тясна,чак вътре се разширява в изпарителя и реално там се отделя основната мощност.Отвън имаш нищожна загуба.Примерно при Рено Лагуна II и Меган и Меган Сценик II, Jeep Cherokee и Grand Cherokee капилярката е общо взето зад предния десен фар и тръбата до вътре е около 50-60см...дори те имат пренебрежима загуба на ефективност,въпреки това конструктивно решение.
-за тръбата на ниското - нормално е да е цялата в конденз - колкото по-горещо е и колкото по-добре работи климатика,толкова повече конденз ще има по нея.Все пак тя е на около 0 градуса. Същото важи и за акумулатора - при система с капилярна тръбичка, няма понятие като дехидратор, цилиндъра се нарича акумулатор и има още функции, освен да дехидрира фреона (има си и дехидриращ елемент в него).
-за датчиците - просто е малко глупаво измислено.По-новите компресори,които слагат,много лесно се развалят и като добави това,че никой не прави обслужване или профилактика,се чупят доста бързо.Реално обикновено преди да сработи защитата и да спре компресора,той вече се е счупил,защото датчика изключва на 31 атмосфери,а реално ако работи една седмица на 25-28 атм. му е достатъчно,за да се счупи.При В5 и 5.5 ситуацията много често е такава, защото като спре ел. перката, виско-перката остава да се върти.Тогава тя охлажда макар и много малко,но държи налягането под 31 атмосфери и съответно защитата не изключва, същевременно обаче налягането е примерно 25 или 28 атмосфери и човека ако не се усети,че перката не работи и че компресора се мъчи и студеното не е добро, този компресор след 1-2 седмици ще е тотал щета. Особено силво важи за Денсо компресорите - те се слагат на всички след 2001-ва, а за по-старите - на всички помпа-дюза и на някои бензинови.
Едно дпълнение - ако в големите жеги изклчва - само една от причините е да му е много фреона - ако има лошо охлаждане,ефекта е същия.То се получава от това,че никой не разбира,че виско-перката е консуматив,който подлежи на смяна (да,не е вечна) и на това,че повечето хора не си чистят питите на радиаторите,а В5 и 5.5 ги зацапват много.Това не се отразява на охлаждането на двигателя,защото системата е добре изчислена и не прегрява...ама на климатика много му влияе.Сваля се бронята, отделят се двата радиатора един от друг и всичко се почиства...иначе ще берете ядове на 40 градуса.
:beer


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Пет 12 юли 2013 12:09


Благодаря на колегите за отговорите.моят пасатор е с дясна дирекция и при мене е ето така.може би нямам капилярка или е сложена на друго място.


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Пет 12 юли 2013 12:14


Нещо немога да кача снимките.казва че били много големи


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Пет 12 юли 2013 12:37


наи на края успях да ги обарна.
Прикачени файлове
ipfone 053.jpg
ipfone 052.jpg


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Пет 12 юли 2013 12:44


Един въпрос към колегата zfa159.Ндуваха ми системата с вакуум за проверка да ли има теч.казаха ми че държи вакуум и според тях не изпуска но налягането много играело.ходело нагоре на долу както се изрази специалиста.каза че било сварзано с компресира но не му се занимавало с това и ме разкара.нормално ли е така да прави


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот kossis » Пет 12 юли 2013 12:58


Разбирасе че не е нормално да играе налягането колега, че има проблем има, но нека по запознатите да кажат къде е проблема !

А за капилярката, що не каза че колата ти е Англичанка ???
То е ясно че тия неща имат различия при обратните дирекции !

Показах ти какво да търсиш и каква трябва да е температурата на тръбите преди и след капилярката.

А, защо не отидеш при климатикаджиите да я сменят и да ти сложат фреони масло ?

Ти сам ли ще го пълниш и правиш ???

Последна промяна от kossis на Пет 12 юли 2013 13:43, променено общо 1 път.


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Пет 12 юли 2013 13:19


Да колега сега разбрах вече какво да търся .ще се ровя през почивните дни.ходих колега ама както казах ме от свириха заради играещото налягане.другата седмият са ще я водя при друг специалист но исках да видя какъв цвят е тази капилярка та да си купя една и да им я дам да я сменят щото тука на острова са си е....и специалистите.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот kossis » Пет 12 юли 2013 13:47


Е тия Англичани нямат ли нормални сервизи, на поносими цени- моята капилярка беше като жълта на цвят или мръсно-бяла -тя реално стои в тръбата.
Хубаво е да отидеш при спецове с машина и да преточат системата и то с маслото и после да допълнят необходимото масло и фреон, за да си сигурен че системата не работи на сухо и само с фреон.

Ако на капилярката имаш метални стружки по цедките-значи нещо се е помляло в системата и не е добре !

Изображение

Нещо от тоя тип е !


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Пет 12 юли 2013 15:52


Дано да няма стружки че иначе зле.тука всички имат машини но майсторлъка им се състои само да знаят как да работят с нея.но като стане време за ремонт хич ги няма.могат само да сменят с нови части.За стартера ми не можах да намеря някои да му смени четки те да не говорим че изобщо не можах да намеря четки.та купих нов само заради едни четки.Ето това им е майсторлъка


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот kossis » Пет 12 юли 2013 16:15


Е брат, ама си в Англия ! Иначе как ще разбереш че живееш там ? :Mr Green Fun

Е за това Швабите и другите империалисти ги засилват кочините на тука като се зарастрошат ! Разбра ли сега !

Така ни намират постоянна работа и осигуряват работа на Българските сервизи за дълги години на пред. :mrgreen

Тука специално практиката със счупените компресори е -да ти сложат или рециклиран техен или да ремонтират твоя, ако изобщо става.
Е верно по евтино е в пъти от нов !


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот zfa159 » Пет 12 юли 2013 20:39


Система, която работи под налягане, не можеш да я тестваш с вакуум ефективно, защото при вакуума се свиват всички О-пръстени и не изпуска толкова много, колкото под налягане. Има много случаи, когато на вакуум системата е перфектна, а фреона заминава за 1 час целия. Същото важи и в обратен ред - не държи вакуум изобщо,а фреона си седи с години (типично е за Форд-овете основно). Иначе за капилярката - на тези с дясната дирекция гайката май беше под металната стойка за акумулатора.
:beer


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Съб 13 юли 2013 0:41


Мерси колега за насоката..в неделя ще се поровя и ще докладвам както се казва. :beer


krasi angelov
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tarnovo

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот krasi angelov » Пет 26 юли 2013 1:01


За информация за колегите с дясна дирекция.кпилярката на климатика се намира под акумолаторната стоика.маха се акумолатора.стиката и е там отдолу.


alexdj
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 04 авг 2013 18:41
Автомобил: Passat Kombi 98g. B5
Двигател: DIesel 110 hp
Местоположение: Plovdiv

Re: пасат б5,5 помощ за климатроник

Мнениеот alexdj » Пет 16 авг 2013 16:58


Здравейте момчета и аз имам проблем с климатроника .Пасат 98г. 1,9 дизел Комби
Датчика за външната температура показва 0 или - градуси при 35 на вън.. климатроника решава че вън е студено и ми пуска само въздух от вън. Но иначе климатроника си работи перката всичко,чат пат покаже 20 градуса и започва да духа студено ..
Смених го датчика ,работи 2 дена и пак 0 градуса. Не намерих буксата , отрязах го и запоих новия..
Къде му е буксата може да се е окислила или нещо самия климатроник прави ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 42 госта