Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vencislav1328
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 11 мар 2013 21:39
Автомобил: vw pasSat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот vencislav1328 » Съб 13 юли 2013 21:11


Току що приключих,изчистих всичко най идеално и си раздвижих и смазах ЕГР клапана беше се спекъл,сега все едно не е моя автомобил..повече от очарован съм :bowdown :th_up.Повече от благодарен съм за темата,без нея и отговорите на колегите нямаше да го направя,живи и здрави :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown
:drunk




Потребителски аватар
Mihaylovv
Мнения: 33
Регистриран на: Сря 25 яну 2012 14:55
Автомобил: Passat 1.9 TDI 110 Hp
Двигател:
Местоположение: Каварна

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот Mihaylovv » Пон 22 юли 2013 18:03


Колеги някой може ли да даде съвет как да развия единия шестограмен болт на всмукателния колектор, след като шестогарама превъртя в болта и го омаза. Всички други се лашнаха без проблем само тоя му се разказа играта и сега много ми е чудно ко пайм ?! :banghead Пасат б5 1.9 ТДИ 99год.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 22 юли 2013 18:14


Трябвало е като виждаш че шестограма се заобля да го набиеш с чука.


Потребителски аватар
Mihaylovv
Мнения: 33
Регистриран на: Сря 25 яну 2012 14:55
Автомобил: Passat 1.9 TDI 110 Hp
Двигател:
Местоположение: Каварна

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот Mihaylovv » Пон 22 юли 2013 18:20


Като се обърне каруцата пътища много.. Ако прикапя с електрожен шестограма за болта само да го лашна и после да го одрежа и доразвия дали ще има успех ?


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот IvailoOo » Пон 22 юли 2013 18:27


Набиваш по-голям камък(не е задлъжително да е шестостен) и се молиш


Потребителски аватар
Mihaylovv
Мнения: 33
Регистриран на: Сря 25 яну 2012 14:55
Автомобил: Passat 1.9 TDI 110 Hp
Двигател:
Местоположение: Каварна

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот Mihaylovv » Пон 22 юли 2013 18:41


Лошото е , че се намира на такова място където няма никакъв ход за набиване.
Прикачени файлове
DSC_0101.jpg


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот ventotdi » Пон 22 юли 2013 19:07


е махай актуатора и пробвай.


Потребителски аватар
Mihaylovv
Мнения: 33
Регистриран на: Сря 25 яну 2012 14:55
Автомобил: Passat 1.9 TDI 110 Hp
Двигател:
Местоположение: Каварна

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот Mihaylovv » Пон 22 юли 2013 19:21


или със секач да провам да го лашна ?!


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот jollycatman » Пон 22 юли 2013 21:08


Завари му една гайка.


Потребителски аватар
Mihaylovv
Мнения: 33
Регистриран на: Сря 25 яну 2012 14:55
Автомобил: Passat 1.9 TDI 110 Hp
Двигател:
Местоположение: Каварна

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот Mihaylovv » Пон 22 юли 2013 21:27


jollycatman написа:Завари му една гайка.
Добра идея , утре ще пробвам !


slav4o08
Мнения: 62
Регистриран на: Вто 20 мар 2012 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот slav4o08 » Сря 24 юли 2013 5:04


И на мен се бяха заболили 2-3 болта и със секач ги отвих. Само внимателно да не удариш нещо друго.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот kossis » Пет 09 авг 2013 14:41


Колега ако Актуатора ти пречи - можеш да го махнеш сравнително лесно. Развиват се двете гайки 10мм отдолу с звездо-гаечен. Придържаш звездата добре натисната в гайката -да не се замаже и си ти. Само преди това е добре да охлабиш още една гайка-10мм-контрата на задвижващият лост на актуатора-с рязана звезда става най добре. Държи се контра на самият лоста с рязана звезда-14мм-там където е плосък-при регулиращата гайка.
Понеже си играх да настройвам турбото тия дни пак и си припомних процедурата. Отбележи каде е била само контрагайката-или просто не я развивай повече от необходимото. После развии целият актуатор от лоста и тнт.
След което и стойката можеш да махнеш.
Незнам дали актуатора ти пречи. Така ми се вижда.
Мога да ти кажа при необходимост как се настройва правилно лоста- ако го бараш.


Потребителски аватар
bokouser
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 9:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот bokouser » Пон 12 авг 2013 7:40


Кажи, ще бъде от полза.


Sent from my iPhone using Tapatalk


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот kossis » Пон 12 авг 2013 9:04


Като си махнал актуатора- гледаш стопера- много важен-тука работата е на око. Но ако лоста на актуатора натиснат на ръка не може да опре в стопера(трябва яка ръка) или вакуума не може да го изтегли до него, значи ще има проблеми-геометрията се затваря до край- следва давене от неизлизащите до край изгорели газове и давене на мотора в ниски-над 2000об. забива муцуна.
Значи разхлабва се контра-гайката с 8мм вложка и удължител и с дълъг шестограм 2.5мм се регулира малката стопер шпилка- горе долу- три резби отдолу да стърчи (не може да се види при Пасат 5.5), и девет от горе-вижда се. Това е условно. Аз си играх тези дни да пренастройвам и видях че като развия една две резби в + или - няма кой знае каква промяна във вървенето. Но ако се прекали на развиване - задавяме мотора, ако се прекали на завиване- геометрията още от ниски ще е прекалено отворена и ще е разтоварена- във високите обороти може да има проблеми. Има си идеална среда.
Изображение

За лоста на Актуатора-тука всичко е елементарно- няма кой знае какво да налучкваме !
Контрагайката си е на шпилката и завиваме към лоста отдолу-или чрез въртене на целият актуатор или чрез въртене на рег.-гайка на самият лост.
Когато актуатора опре в основата към която се завива -спираме. После въртиме на обратно- демек развиваме рег.-гайка леко и той започва да пружинита от нея върху основата -логично, защото лоста започва да надига целият актуатор нагоре-тоест мембраната му.
Щом усетиме при натиск на актуатора че вече пружиира в основата си -завиваме отново един два оборота за да си легне на основата без усилие и натиск от лоста и геометрията в частност.
Сега вече може да завиеме двете задържащи гаики-10мм. Накрая стягаме и контрагайката на лоста-горе съм написал как го правя аз за да не се усуква целият лост.

Изображение
Е това е !


ThE1OnE
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 14 окт 2013 11:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(сни

Мнениеот ThE1OnE » Пон 14 окт 2013 13:23


Здравейте, реших и аз да затапя ЕГР на 1.9 PD ASZ, но срещнах няколко проблема..
1) Развих трите болта на ЕГР към всмукателния колектор, но се оказа че някой ги е залепил. И бутах, дърпах, но няма махане. Просто ЕГР-а и всмукателния колектор не се отделят, а колата беше доста топла, така че не знам дали е някакъв тегав силикон или нещо по-здраво..

2) Наблюдавам и един друг теч на масло малко по-настрани. В голямата тръбата, която излиза от въздушния филтър се включва една малка черна тръба от мотора. От тази тръба от мотора капе масло в голямата тръба, която излиза от въздушния филтър. Това нормално ли е?

3) ЕГР мислех да го затапвам( след като успея да го сваля, за да се отвори място ), като сложа 3мм термоустойчива ламарина точно над изпускателния колетор м/у него и тръбата към ЕГР, там е ок, нали?

4) Вакума, който е свързан към ЕГР да го затапвам ли с болт? В един британски форум четох, че така правят.

Благодаря :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта