Със ксенон съм от около година.
H4 фар значи 1 крушка с две светлини. Ксеноновата обаче е с една. Как става - лесно: с кита идват едни големи метални чашки със изрязани правоъгълни парченца от задния край и крушката се мести напред назад и като отиде назад светлината минава през процепа и надолу и следователно има и осветяване нагоре от фара а като е напред свети само нагоре към рефлектора и след това само надолу на пътя. Ако загледате H4 кръшаката ще видите че е на същия принцип. Първоначално се подведох от всички "разбирачи" дето викат "..взимай най ефтиния на 6000 или 8000 супер е.." и тем подобни. Хубаво взех си 35W DC-тип баласти на 6000К. Какво реално стана. Че имаше разлика имаше от старите H4 халогенки ама дори след регулаж и ясно се виждаше как си "режат" фаровете на пътя като съм на къси слабичко светеше и 50% процента от хората с които се разминавах извънградско ми дърпаха дългите...
Викам колко па да е гадно.. дадох колата на баща ми и се качих в друга, излезнахме един срещу друг.. Елее нещо страшно-ОТВРАТ..синьо та тепа
и то на къси... Дотука с 6000К, а пък паднеше ли дъжд край-заради цвета светлина се отразява почти на 100% от пътя и вече съм като оксижен. Веднага поръчвам нов кит само дето тоя път на 4300K и вече не DC-тип, AC. Разликата къде е- във вида на тока след баласта демек към крушката - DC - Право ток, AC - Променлив ток. При една и съща консумация AC(дигиталните) баласти светят с до 150% повече от DC(старите модели)баласти. Крушки на 4300К и почти 3 пъти повече светлина на пътя, след регулаж със същото даже и малко повече разтояние на осветеност на пътя никой не ми примига а виждам в пъти по добре и на къси и на дълги. Дъжд вече не ме плаши а и някакси по не ми дразни и на мен очите, синята светлина залъгва окото и го товари дори да не усещаме а и колкото повече К(келвина)-цвят, толкова по малко lm(лумена)-светлинен поток. От някъде дочух думите "...ма то тфа къв менте ксенон е като не свети синьо..то не кефи така"
Не мисля че ксенона е за кеф от това как седи острани ами за малко или много икономия на ток (35W не 55/60) и удобство. 
П.С: А относно лупите, вярно почти никаква разсеяна светлина над светлинния поток ама като всички ги дигнат над 0% и да светят в небето, нищо на пътя а на другите очите на скара, а и на повечето коли лупите не светят въобще защото са им изгоряли рефлекторчетата и всеки си мисли че са му екстра фаровете а ако не са си ги вдига на горе докато не си види чертите на фаровете във табелите покрай пътя... Ама тфа сме си тъпо племе-мене да ми е екстра па тоя от среща ме боли... 5 лева за реглаж няма да дам, па и не може да ми го направят



Ако слагаш ксенон в халогените няма да сбъркаш с 3000К, а и седи по приятно на вид от обикновените крушки.