Всъщност , малко като  оффтопик: не знам, ама вие чели ли сте на колите от предното ( така да се каже)  поколение, дето не бяха и чували за демпферната гадост да им се случват такива 
масови тресения, претрисания и всякакви такива гнусотии? Не знам, аз не съм чувал , не съм и чел( може би защото не съм търсил) , ама  например някога моето каре на пасата Б3 ТД почти блокира в движение, обаче не съм и сънувал за такива неща ... съгласен съм , че определени случаи се обясняват с карета, ама защо смяната на демпфера с твърд 
отключва такъв процес с каретата ( в доста случаи) не мога да си го обясня и това си е.... 
Следя темата с интерес, защото моите 131 магарета взимат последните дихания на тракащата демпферна гадина и съвсем скоро ще съм изправен пред такова "съдбоносно" решение... и все пак каретата да се обаждат 
само с твърд маховик а иначе не.... пак ми намирисва на някаква подробност със съединителя  - нещо, като историята на обърнатия пръстен на променливата геометрия - на пръв поглед е все тая, но на практика е важно... 

обаче..хора , как да сложа 1000 лева за демпфер на 
чипосана кола с ясното съзнание, че си хвърлям парите на..улицата?!