1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/мин

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот policevidin » Нед 12 яну 2014 0:05


:gruebel Най-интересното е че когато има повече буст (налягане на турбото) тогава проблема се среща по-често, а когато няма налягане проблемът изчезва>!??!!? :newsm66
Някой да каже от къде да си купя пружини за клапаните или от каква кола да сложа (ако са по-твърди)




Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 12 яну 2014 10:09


А на високи предавки прави ли го ? При мен като че ли само на 1ва и 2ра го прави.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 10 фев 2014 23:32


При мен тия магарии ги прави и на загрял двигател, когато на 1ва я изрежа над 3000 оборота.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот brum » Пон 10 фев 2014 23:46


ka4o_pi4a написа:Добре де, тук има десетки колеги с такъв проблем и никой още да не го е разнищил...


Аз го разнищих, ама моя беше от маслената помпа. Вързвах манометър и хващах пикове на налягането на маслото от над 10 бара в моментите в които това се случваше.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Вто 11 фев 2014 8:20


По какъв начин го върза барометъра за да измериш налягането на маслото ?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот brum » Вто 11 фев 2014 9:15


На конзолата на масления филтър. 10 баров, електроне VDO сензор за налягане на масло, уреда дето го четеше пазеше минимална и максимална стойност, отчиташе няколко пъти в секунда. Пиковете обаче не ги хващаше всеки път, но тогава когато успяваше показваше от 7-8 до тавана на сензора. А по принцип не трябва да прехвърля 6 и нещо. С механичен дето пази максимума би трябвало да се хванат по-лесно.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Вто 11 фев 2014 20:02


А какви бяха точно симптомите. Има ли значение дали подаваш плавно или рязко газта докато стигнеш 3200 об/мин. ?


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот StrEagle » Вто 11 фев 2014 20:04


Какво значи "беше от маслената помпа". Ако вдига голямо налягане, проблема не е ли в байпас клапана?
Оправи ли го проблема? Как? Смени помпата? Повече го няма проблема?


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот policevidin » Сря 12 фев 2014 2:07


"Байпас клапана" Или по точно регулатора на налягането се намира в маслената помпа и е доста трудно да се поправи (защото няма как да го калибрираш на даденото налягане В случая на ДО 6бара налягане)
Принципно проблема се оправя в някои случаи след смяна на маслената помпа. При мен не стана, при един мой познат с Г3 също не се получи, а при трети познат с Ауди А3 90к.с. проблемът изчезна за около 2месеца и след това пак се появи.
Проблемът се появява когато турбото влезе в БУСТ над 1бар. Пробвал съм го на 0,8 почти не го прави 1 месечно ако въобще го направи. НО при 1,2/1,3бара при всяко подаване на газ (при всеки опит за рязко ускоряване), проблемът се появява. :c010

Последна промяна от gr_kanev на Сря 12 фев 2014 13:39, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот brum » Сря 12 фев 2014 6:28


Смених помпата :) . Клапана наистина няма как да се оправи. По принцип самият клапан се продава в комплект с дъното на помпата, ама не съм търсил нов по магазините.

И при мен се появяваше най-често като рязко се вдигнат оборотите - примерно на 2ра да заваря педала на газта до >4000 оборота. Или студена като вдигна оборотите по-рязко оборотите - тогава и на по-ниски се случваше. И при мен нямаше значение от налягането със сигурност.


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот StrEagle » Сря 12 фев 2014 11:04


Ясно. Благодаря за отговорите. :bowdown

Не знам при VW, ама клапана не е ли една съчма с 1 пружина? Почиства се и се сменя пружината?


blajiv
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 19:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот blajiv » Вто 19 авг 2014 8:14


сменяйте маслената помпа и всичко е О.К., клапана за налягане в нея не подлежи на ремонт, около 50лв е нова помпа


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Вто 19 авг 2014 19:37


Аз ще сменявам другия месец на моя Leon ASV. Помпа на FEBI струва 180 лв. без отстъпка. Ще пиша като я сменя.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 14 сеп 2014 9:06


Еми смених я заедно с маслото и всички филтри - разлика няма никаква. Ако реша да сменя клапани, пружини и повдигачи и пак не се оправи ще я направя кокошарник :banghead


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот 110afn » Нед 14 сеп 2014 9:26


Чета я темата от начало. Имах преди години Пасат 1з и го правеше тоя номер само докато не е загряла. За мен това е от клапаните. Другата възможност е от дебитомера да се побърква за момент



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта