пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
Извинете ме за некомпетентността, но ми се струва смешно да се прави така. В крайна сметка всеки сам решава как да си ремонтира колата. Успех с решаването на проблема.
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
Като извадиш самото коляно, на часта която влиза в ЕГР има успоредно разположени 2 "уши" (именно тях законтря скобата отвън). Ако не са счупени или износени можеш внимателно с една отвертка да ги разтвориш.
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 23:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
ka4o_pi4a написа:Извинете ме за некомпетентността, но ми се струва смешно да се прави така. В крайна сметка всеки сам решава как да си ремонтира колата. Успех с решаването на проблема.
Тези маркучи струват една торба пари. Ако го направиш с черни опашки, почти не си личи и все пак имаш кора отгоре, която закрива. Варианта с ушите е точно 10000км пробвано.
- mircho82
- Мнения: 378
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
- Автомобил: Golf IV TDI GTI
- Двигател: ARL 2001
- Местоположение: Плевен
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
Колеги тези проблеми се появяват рано или късно при всеки от нас със въпросните маркучи, особенно ако колата има чип. Пъпките на самия маркуч се изяждат и заоблят и затова се изваждат. Един такъв маркуч мисля, че струваше 110лв зависи от кода на двигателя. Това със свинските опашки и видиите не е добър вариянт, защото може да попаднат стружки не където трябва, а и е грозно. Единия вариянт е ако има начин да се препили самата пъпка за да и се направи ръб за скобата да се законтри. Ако пък е вече много изядена аз пробвах да я наваря малко и да я завиша, но рано или късно се отчупва понеже няма как да се нагрее идеално за да се захване метала. Та минавате на вариянт 3, а именно правене на скоби:
Аз лично измислих още една скоба която е по прибрана, но ще снимам по късно и ще кача снимка.
Аз лично измислих още една скоба която е по прибрана, но ще снимам по късно и ще кача снимка.
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: Нед 18 юли 2010 11:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
Дам,както казва колегата mircho82.. тъкмо сега седнах на напиша какво видях и колегата ме е изпреварил с няколко минути. При мен я няма едната пъпка и затова се вади маркуча.
- mircho82
- Мнения: 378
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
- Автомобил: Golf IV TDI GTI
- Двигател: ARL 2001
- Местоположение: Плевен
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
Мдаам, еми тогава директно минаваш на план 3, ако не ти се дават 110лв. По късно ще снимам и ще кача третия вид скоба която е при мен. Прави се на струг и ми струваше мисля около 20лв, че не си спомням.
Последна промяна от gr_kanev на Вто 04 мар 2014 16:39, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: Нед 18 юли 2010 11:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
а не може ли да му се направи някакво зъбче?
- mircho82
- Мнения: 378
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
- Автомобил: Golf IV TDI GTI
- Двигател: ARL 2001
- Местоположение: Плевен
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
Ами аз не можах да измисля и затова, както казах се пробвахме да направим едно с аргон обаче поради това, че самия метален пръстен е набит и пресован върху гумения маркуч няма как да се нагрее на нужната температура без да се стопи нещо и от вибрациите зъбчето се откършва. Затова прибегнах до направата на тази скоба:
Скобата е метална и се изработва на струг. Прави се под формата на пръстен с нужните размерите, които се взимат на място при мушнати маркучи. Отвътре се прави периферия, която да държи ръбовете на маркуча, след това се срязва на две за да може да се поставя и се стяга със скоба като на снимката( Може и по хубава от моята
) Няма мърдане издишане ,а да не говорим за вадене. 
Скобата е метална и се изработва на струг. Прави се под формата на пръстен с нужните размерите, които се взимат на място при мушнати маркучи. Отвътре се прави периферия, която да държи ръбовете на маркуча, след това се срязва на две за да може да се поставя и се стяга със скоба като на снимката( Може и по хубава от моята


-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 23:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
mircho82 написа:Колеги тези проблеми се появяват рано или късно при всеки от нас със въпросните маркучи, особенно ако колата има чип. Пъпките на самия маркуч се изяждат и заоблят и затова се изваждат. Един такъв маркуч мисля, че струваше 110лв зависи от кода на двигателя. Това със свинските опашки и видиите не е добър вариянт, защото може да попаднат стружки не където трябва, а и е грозно. Единия вариянт е ако има начин да се препили самата пъпка за да и се направи ръб за скобата да се законтри. Ако пък е вече много изядена аз пробвах да я наваря малко и да я завиша, но рано или късно се отчупва понеже няма как да се нагрее идеално за да се захване метала. Та минавате на вариянт 3, а именно правене на скоби:
Аз лично измислих още една скоба която е по прибрана, но ще снимам по късно и ще кача снимка.
Казваш струшки? От какво? А по-надолу говориш за счупване на наварен зъб :D
Та нямам време да се занимавам със скоби за водни съединения и излишно правене на нещо друго! Навързал съм всичко със свински опашки и пак няма вадене и издишане. Отгоре не се вижда, трябва да лягаш под колата за да видиш нещо ;) Този проблем се решава с изцяло нови турбопътища, ако търсиш естетика, кеф ти сини, черни, червени и тн...
- mircho82
- Мнения: 378
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 19:28
- Автомобил: Golf IV TDI GTI
- Двигател: ARL 2001
- Местоположение: Плевен
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
vladoooo написа:Казваш струшки? От какво?
Ами ако се навият горе към EGR-а винтове от вибрацийте според мен ще се появяват стружки. Но както и да е всеки се оправя както може сам и с каквито иска идеи. Сега св опашки могат да държат и 5 магат и 5000км.....щом така ви по харесва!! Няма смисъл от нови сини тръби и шарении ако целия "сетъп" и замисъл за двигателя не е в насока, тунинг или завишаване значително KW-тите на колата. Според мен така е най-прибрано и здраво както аз съм го направил единственно трябва да си сменя скобата с по хубава и финна. Успех и на прав път.

-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Нед 15 апр 2012 14:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
При мен на туарега също се вадеше,взех и нова скоба но пак излизаше.Износили са се едни крачета и трябва да се смени цялата тръба.Проблема беше решен с 2 рапидки които завихме и вече 20000км е ок.
- ninja-3
- Мнения: 182
- Регистриран на: Пон 06 мар 2006 22:15
- Автомобил: vw passat b5.5 4 motion
- Двигател: avf 2004
- Местоположение: Варна
Re: пасат Б5.5 самоволно вадене тръбата на EGR-a
Този въпросния маркуч след егр-а ,до колкото си спомням го платих 56лв. оригинален а може и по-малко да е бил.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: miro slav и 102 госта