
Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
- stefan4o
- Мнения: 19312
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Този, който ти е сложил ТАПчето се казва Румен Роев. А устройството, което се лепи на акумулатора е на Асен от Плевен, нали така? 

- papi92
- Мнения: 185
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 15:11
- Автомобил: Golf 3 1.6
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
ТАП-а е на Румен, но другото не позна. :)
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
И другото е на Румен. Един мой колега, негов добър приятел, ми разправяше, че си е монтирал такова.
Каза също, че от умрял, едвам издържащ на едно завъртане сулфатизирал акумулатор, устройството след няколко дена експлоатация прави работещ, напълно изправен. Питах колегата това последното дали го е пробвал - не. Питах го дали не иска да му дам един със заминала клетка и да пробваме - каза ми, че ако имам желание може да си монтирам устройството, а ако не съм доволен Румен ще ми върне парите. След няколко дена попитах колегата дали има ефект: "- Сякаш има,.. в последните два дни май стартерът като че ли въртеше по-уверено.."
Напомних му, че предните дни е било студено, а в последните два дена времето се е затоплило. При такъв отговор, с толкова неизвестни: 'сякаш', 'май', 'като че ли' - това от технически грамотен инженер по електроника - реших, че не ми се занимава да го монтирам, пробвам, и ако не съм доволен да ми върнат парите. За мен тези неща са в сферата на шаманството и от тогава не съм го питал повече. Но колегата каза, че Румен имал патенти за устройството и се чакало по един месец да ти дойде редът за монтаж.
Накратко това е причината аз да не си сложа такова устройство. Щом колегата papi92 твърди, че при изключване на устройството веднага се усещала разликата, то значи, че веднага може да се провери дали оказва влияние на разхода, дали вдига мощността с 3 коня и т.н.
Колкото до газовата уредба с 13-14 градско (при пенсионерско каране) - очаквам само от по-добрата настройка (на слух, без газ-анализатор) да може да се смъкнат едни 2+ литра. А с TAP-а и още, понеже колегата кара предимно в диапазона до 2000 об, а точно там газта иска аванс с 5 градуса напред.
Ето ги 10 на 100 - а икономисаните 2 литра можем да оползотворим, като я настъпваме повече.. ;)
Каза също, че от умрял, едвам издържащ на едно завъртане сулфатизирал акумулатор, устройството след няколко дена експлоатация прави работещ, напълно изправен. Питах колегата това последното дали го е пробвал - не. Питах го дали не иска да му дам един със заминала клетка и да пробваме - каза ми, че ако имам желание може да си монтирам устройството, а ако не съм доволен Румен ще ми върне парите. След няколко дена попитах колегата дали има ефект: "- Сякаш има,.. в последните два дни май стартерът като че ли въртеше по-уверено.."
Напомних му, че предните дни е било студено, а в последните два дена времето се е затоплило. При такъв отговор, с толкова неизвестни: 'сякаш', 'май', 'като че ли' - това от технически грамотен инженер по електроника - реших, че не ми се занимава да го монтирам, пробвам, и ако не съм доволен да ми върнат парите. За мен тези неща са в сферата на шаманството и от тогава не съм го питал повече. Но колегата каза, че Румен имал патенти за устройството и се чакало по един месец да ти дойде редът за монтаж.
Накратко това е причината аз да не си сложа такова устройство. Щом колегата papi92 твърди, че при изключване на устройството веднага се усещала разликата, то значи, че веднага може да се провери дали оказва влияние на разхода, дали вдига мощността с 3 коня и т.н.
Колкото до газовата уредба с 13-14 градско (при пенсионерско каране) - очаквам само от по-добрата настройка (на слух, без газ-анализатор) да може да се смъкнат едни 2+ литра. А с TAP-а и още, понеже колегата кара предимно в диапазона до 2000 об, а точно там газта иска аванс с 5 градуса напред.
Ето ги 10 на 100 - а икономисаните 2 литра можем да оползотворим, като я настъпваме повече.. ;)
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
И аз се замислям зая ТАП...
- stefan4o
- Мнения: 19312
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
dreadx написа:
Колкото до газовата уредба с 13-14 градско (при пенсионерско каране) - очаквам само от по-добрата настройка (на слух, без газ-анализатор) да може да се смъкнат едни 2+ литра. А с TAP-а и още, понеже колегата кара предимно в диапазона до 2000 об, а точно там газта иска аванс с 5 градуса напред.
Ето ги 10 на 100 - а икономисаните 2 литра можем да оползотворим, като я настъпваме повече.. ;)
Как пък ги сметна, че баш до 2000 оборота иска 5 градуса? Ако ти кажа аз с неговия ТАП с какво предварение карам ще се хванеш за масата да не паднеш

Освен това, при Румен е с коефициенти, а не с градуси. Ако визираш коефициент 5 е съвсем друга работа. Мога да ти кажа какво съм замерил с моите настройки като градуси, ако желаеш.

Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Казвай за градусите че ми е инетресно,аз карам на 12 градуса предварение и съм го нагласил така,че на празен ход да не работи тап а само при подаване на газ.Резултата е добър вървежм,но разхода не е много нисък-13,7 градски.Колата е голф 3 1,6 аек 101 коня
- stefan4o
- Мнения: 19312
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Примерно - карам с коеф.7 на ниските и 15 на високите с тап на Румен. При ПХ на 800 об/мин, колата ми работи с предварение 34 градуса. Заводските са 18
Нагоре не съм си играл да го гледаме при по-високите обороти, ама допускам, че границата от 50 градуса я подминавам.

Последна промяна от stefan4o на Сря 14 май 2014 22:11, променено общо 1 път.
- papi92
- Мнения: 185
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 15:11
- Автомобил: Golf 3 1.6
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Не ти ли е много във високите?
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Добре де,на високи не трябва ли да е по малък аванса?Аз значи мога да пробвам и с 18 градуса от тапа а без да счупя мотора.Заводски е 6 градуса
- stefan4o
- Мнения: 19312
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Колата върви доста доволно като за конете си. Явно не са й много. 
Авансът е променлива, която се коригира от натоварване и обороти. В моя случай вакуум и центробежен регулатор в делкото. При различните режими на работа се променя в посока нагоре или надолу. Виждал съм различни карти на запалването - при някои достигат 35, при други подминават 40те градуса.

Авансът е променлива, която се коригира от натоварване и обороти. В моя случай вакуум и центробежен регулатор в делкото. При различните режими на работа се променя в посока нагоре или надолу. Виждал съм различни карти на запалването - при някои достигат 35, при други подминават 40те градуса.
Последна промяна от stefan4o на Сря 14 май 2014 22:19, променено общо 1 път.
- papi92
- Мнения: 185
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 15:11
- Автомобил: Golf 3 1.6
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
С 15 единици аванс във високите с ТАП-а на Румен колата става мудна. Най-добре ми е при 6. Явно всеки мотор си изисква персонална настройка.
- stefan4o
- Мнения: 19312
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
papi92 написа:Явно всеки мотор си изисква персонална настройка.
Това е истината. Аз затова попитах риторично колегата дали е сигурен за петте градуса отгоре

Като цяло с тая настройка ходих на газ-анализатор и се установи, че колата работи чудесно с такива предварения. При установяване на 3000 оборота газовете влизаха в нормите така, както и на празен ход

Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
Празният ход също трябва да е с голям аванс. Иначе е загуба на гориво. А доста разход се пести от правилно оптимизиран празен ход.Carfan написа:..аз карам на 12 градуса предварение и съм го нагласил така,че на празен ход да не работи тап а само при подаване на газ..
За 5-те градуса казах, понеже масово при инсталация на газ се настройва статичният аванс от делкото на 5 гр. напред. Може и повече да носи. Графиката не си я спомням с подробности, но и я нямаше на много места в нет-а, така и не намерих подробни обяснения за разликата между газ и бензин. Само си спомням, че преди 2000+нещо беше напред, после даже обратно. Със сигурност оптималният аванс може би зависи и от качеството на газта, зимна/лятна смес (със съответното количество пропан и бутан) и т.н. Хубавото на TAP-а на Румен е, че пак се оставя възможност на ЕКУ-то да си върне аванса ако нещо не му хареса - например при детонационно горене.
Днес питах пак колегата за устройството за акумулатора - каза ми, че усеща повече мощност при потегляне. Бил го инсталирал на още двама човека - единият доста време не можал да свикне и непрекъснато тръгвал с превъртане на гуми..

- stefan4o
- Мнения: 19312
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
За тая картинка ли идва реч:
За съжаление нещата не мисля, че е възможно да се опишат с една такава крива. Тая крива може да изглежда по различен начин при някои автомобили. Оптималната крива може да се намери най-добре с дино-тест - като се променя в реално време и се гледа какво отива на колелата. Респективно при най-добри резултати, разбирай мощност се допуска, че предварението е оптимално.
За съжаление нещата не мисля, че е възможно да се опишат с една такава крива. Тая крива може да изглежда по различен начин при някои автомобили. Оптималната крива може да се намери най-добре с дино-тест - като се променя в реално време и се гледа какво отива на колелата. Респективно при най-добри резултати, разбирай мощност се допуска, че предварението е оптимално.
Re: Голям Разход на Голф 3 АБУ Газ/Бензин 1.6 75 коня
По-същата логика,ако откача пистовия ремък от шайбата на климатика колко коня,ще вдигне?Вярно е това,че газта си иска доста по-голямо предварение от бензина,но има и нещо друго много,много съществено,на което никой от колегите в темата не е обръщал внимание
и то е КОМПРЕСИЯТА.Аз също съм си правел всевъзмозни експерименти за сваляне разхода на газ и особенно на метан и най-много свалих разхода,като ревизирах цилиндровата глава.Под ревизия разбирайте нови клапани,водачи,портване и полиране на всмукателния колектор,както всмукателни и изпускателни портове на самата глава.Шлайфах до колкото позволява главата мисля беше около 1,5мм и сега показанията на компресомера за около 17 атм на всички цилиндри
.На бензин даже и с 98 отчетливо се долавят детонации,но на метан е спи града
.Колкото е по-висока степента на сгъстяване в бензиновия двигател,толкова по-малко аванс е нужен за подготовка на сместа преди да я възпламени искрата.Понеже инженерите и в частност немските са предвидили автомобила да работи с бензин и то възможно с по-нисък октан,затова са ограничили степента на сгъстяване до Е=9-10 или 12-15атмосфери мерено с компресомер.Това са стойности на нов двигател,а не на 140 х.км реални
.




Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта