Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като трактор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като трактор

Мнениеот stefan4o » Сря 24 сеп 2014 19:09


От едно известно време родителите ми се жалват, че колата от заглавието не пали добре сутрин. Успях да чуя и видя и паленето приличаше на нещо като трактор, който прави опит да запали. Единствено с подаване на газ успява да запали и то не от първия път, появи се облак пушек (който не видях като цвят, понеже беше тъмно). В момента, в който запали колата си върви гладко и мазно без проблеми - не мен обороти, не тресе моторът, ускорява си нормално и т.н. При последващо гасене и пак опит - пали от 1/4, както по принцип си трябва де... Едно момче, което по думите на майка ми - било в час, я закачило на ВАГ-ком, но не намерил нищо притеснително по показанията. Та допусна, че можело клапанчето над горивния филтър да прави проблем, да сменим него (доколкото разбрах е за обратната нафта). Купих го ново от магазина - ефект нулев. Пак така си пали. Сега някой подхвърлил, че можело да е от тандем-помпата (която отговаря за вакуума в сервото и мисля прави налягането на горивото, ако не се лъжа). Не ми се иска да купуваме части само, за да пробваме и да имаме после резервни.
По колата има правен ремонт на главата - мисля сменяха разпр.вал (гърбиците му били износени), хидрокомпенсаторите и тях, сменяха и уплътненията на дюзите, гарнитури и т.н.
Някой от тук имал ли е подобен проблем и може ли това да е в резултат на недобре работеща тандем-помпа? Щото си мисля, ако проблемът е в моторът, то той щеше да се прояви и в други режим на работа, а не само при първо палене за деня (пак подчертавам, че след запалване и гасене няколко секунди по-късно, колата си пали вече съвсем нормално втория път). Звънях днес на Иво-Ифидик и човекът не се ангажира с диагноза (което е съвсем в реда на нещата де, все пак не я е видял), но може и да се наложи да се отиде до Варна при него.




phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот phantom_ » Сря 24 сеп 2014 21:11


Aми нaй добре отиди при него :th_up От рaзтояние сaмо може дa се гaдaе...дaли ремонтa ти е кaчествен :rolleyes Дaли тaндем помпaтa държи нaлягaне или О-пръстените не сa нaрaнени при смянaтa :gruebel


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот yanio » Чет 25 сеп 2014 12:29


Става студено и повече от половината ПД започват да не палят от първия път. :) Взима въздух от някъде , посал съм в една тема как се решава проблема с поставяне на едно клапанче. Въпреки , че не съм намерил точно от къде дърпа въздух.
Прикачени файлове
10715994_839867136038160_2011290088_n.jpg


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот stefan4o » Пет 26 сеп 2014 12:20


Може ли малко подробности за този клапан - еднопосочен ли е, откъм коя посока пропуска горивото и т.н.
Ако не е проблем дай линк към темата, че ми е зорно да я намеря, вече опитах, ама ми излязоха доста теми, дето си се разписвал :mhihi Мерси предварително.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот Traytor » Пет 26 сеп 2014 12:31


В магазин за авточасти отиваш и казваш възвратен клапан. Пропуска само в едната посока и съответно остава гориво с което да запали. Щях да ти кажа да провериш и свещите, но щом дори няколко секунди след това пали нормално, надали е от тях. Вашия пасат няма ли помпа на резервоара?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот stefan4o » Пет 26 сеп 2014 12:35


Свещите вече са проверени - и 4-те работят. За помпата в резервоара - има, да. Чува се отвън как подкачва горивото и изключва, след което колата запалва нормално. В интерес на истината сега не съм се ослушвал да чуя дали тя изобщо работи, но и това ще проверя.
Между впрочем някои дадоха предположение, че наистина може да смуче въздух заедно с горивото... Може пък да се окажат прави :Mr Green Fun
едит: току-що говорих с майка ми, която основно кара колата - помпата се чувала винаги, отпада тоя вариант :wink

Последна промяна от stefan4o на Пет 26 сеп 2014 12:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот Traytor » Пет 26 сеп 2014 12:46


Ама чакай малко, тя помпата ако не работи защо се учудваш че не можеш да запалиш? :D С нея дори и да има въздух пак трябва да пали... Аз след смяна на горивен филтър, без да пълня филтъра с нафта с две подавания на контакт паля без даже да се замисля мотора :) Провери си помпата.
edit: това означава доста сериозно количество въздух. Ама временно си го оправи със клапан, според мен обаче ще трябва да търсиш от къде влиза въздуха.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот yanio » Пет 26 сеп 2014 13:17


Този проблем с паленето е често срещан и до сега не съм чул да се е оказала помпата в резервоара :) Има и вариант да не се чува , ако резервоара е пълен повече от средата , което не означава ,че не работи :) Някои колеги сменяха свещи , тандем помпи , помпи в резервоара , о-пръстени на дюзите и проблемът пак остава. Проблемът се появява когато колата не е палена по-дълго време. А когато предницата е била на по-ниско от задницата , пали по-лесно и обратно ... Тоест горивото се оттича и докато изкара въздуха за да запали , пада голямо въртене.
Клапанчето трябва да прави такова съпротивление , което да не позволява на нафтата при изгасен двигател да се оттича , но при работещ мотор горивото трябва да преодолява това съпротивление и да преминава през клапана :) Посоката съм я нарисувал на снимката.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот Traytor » Пет 26 сеп 2014 13:20


Е аз съм ползвал такъв клапан на голф 3, и беше сложен на входния маркуч :D Помпата ми беше със мотото "кото зема ни връщам" клапана ми позволяваше движение на нафтата само към помпата, а то си има отделен за излишната.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот stefan4o » Чет 30 окт 2014 19:49


Реших, че е редно да споделя развитието по темата.
Сложи се такъв клапан на колата и тогава тотално отказа да запали. Прекарана е с пътна помощ до сервиз в нашата индустриална зона от "паркинга" пред жилището на родителите ми. Диагнозата:
1. Обезвъздушаване, махане на клапана
2. Смяна на уплътнения на дюзи
Колата пали вече от раз. Има за смяна и разпр.вал (вече е закупен), аз мислех, че е сменяван, но се оказа, че карат още с оригиналния, на който според мастора му я няма вече циментацията.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот 110afn » Чет 30 окт 2014 20:34


Traytor написа:Ама чакай малко, тя помпата ако не работи защо се учудваш че не можеш да запалиш? :D С нея дори и да има въздух пак трябва да пали... Аз след смяна на горивен филтър, без да пълня филтъра с нафта с две подавания на контакт паля без даже да се замисля мотора :) Провери си помпата.
edit: това означава доста сериозно количество въздух. Ама временно си го оправи със клапан, според мен обаче ще трябва да търсиш от къде влиза въздуха.

Колега, няма начин да напълниш филтъра на контакт. Проверил съм я как работи. Тая помпа сработва на контакт за 2-3 секунди с 30-40 грама нафта и спира, като почне да върти стартера тогава тръгва постоянно. Тандем-помпата си върши цялата работа. Даже имаше тема за първите Голфове ПД 116кс , че въобще нямат помпа в резервоара.
Като изгасиш двигателя ако са здрави О-пръстените, Тандем-помпата държи налягане между нея и дюзите и паленето е песен иначе е мъка.
Като е пълен резервоара помпата не се чува въобще, или не сработва на контакт, това не съм го проверявал
stefan4o, добре е, че си си решил проблема, но с вала не бързаш ли?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот stefan4o » Чет 30 окт 2014 20:42


Ами втори различен сервиз казва, че е за смяна, освен това и шурея го гледа и той каза същото. Аз лично не съм го видял, но съм виждал вал с язви и липса на циментация. Миналата година баща ми сменява хидро-компенсатори и още тогава са му казали, че е хубаво валът и той да се смени, понеже бил в кофти състояние. Така или иначе валът е вече при баща ми, мисля, че е купил и нови пети, все пак нов вал със старите пети мисля не става :mhihi
Покрай тази кола изчетох доста за одисеите на други колеги с подобни и май работата и тук отива на износени легла на дюзите. В момента колата е с втори ремонтен комплект, след като миналата година го смениха заедно с хидрокомпенсаторите.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт

Мнениеот 110afn » Чет 30 окт 2014 21:06


Абе кво да ти кажа, тия ПД са цяла наука в сравнение с предишната ми кола Голф 4 с АГР мотор
Като продам някой ден Пасата, направо сменям групата...и никакви форуми и никаква информация няма да търся.
Ако има да се чупи - да се чупи , по-спокойно и безметежно ще ми е



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 51 госта