От едно известно време родителите ми се жалват, че колата от заглавието не пали добре сутрин. Успях да чуя и видя и паленето приличаше на нещо като трактор, който прави опит да запали. Единствено с подаване на газ успява да запали и то не от първия път, появи се облак пушек (който не видях като цвят, понеже беше тъмно). В момента, в който запали колата си върви гладко и мазно без проблеми - не мен обороти, не тресе моторът, ускорява си нормално и т.н. При последващо гасене и пак опит - пали от 1/4, както по принцип си трябва де... Едно момче, което по думите на майка ми - било в час, я закачило на ВАГ-ком, но не намерил нищо притеснително по показанията. Та допусна, че можело клапанчето над горивния филтър да прави проблем, да сменим него (доколкото разбрах е за обратната нафта). Купих го ново от магазина - ефект нулев. Пак така си пали. Сега някой подхвърлил, че можело да е от тандем-помпата (която отговаря за вакуума в сервото и мисля прави налягането на горивото, ако не се лъжа). Не ми се иска да купуваме части само, за да пробваме и да имаме после резервни.
По колата има правен ремонт на главата - мисля сменяха разпр.вал (гърбиците му били износени), хидрокомпенсаторите и тях, сменяха и уплътненията на дюзите, гарнитури и т.н.
Някой от тук имал ли е подобен проблем и може ли това да е в резултат на недобре работеща тандем-помпа? Щото си мисля, ако проблемът е в моторът, то той щеше да се прояви и в други режим на работа, а не само при първо палене за деня (пак подчертавам, че след запалване и гасене няколко секунди по-късно, колата си пали вече съвсем нормално втория път). Звънях днес на Иво-Ифидик и човекът не се ангажира с диагноза (което е съвсем в реда на нещата де, все пак не я е видял), но може и да се наложи да се отиде до Варна при него.
Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като трактор
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
Aми нaй добре отиди при него
От рaзтояние сaмо може дa се гaдaе...дaли ремонтa ти е кaчествен
Дaли тaндем помпaтa държи нaлягaне или О-пръстените не сa нaрaнени при смянaтa 



Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
Става студено и повече от половината ПД започват да не палят от първия път. :) Взима въздух от някъде , посал съм в една тема как се решава проблема с поставяне на едно клапанче. Въпреки , че не съм намерил точно от къде дърпа въздух.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
Може ли малко подробности за този клапан - еднопосочен ли е, откъм коя посока пропуска горивото и т.н.
Ако не е проблем дай линк към темата, че ми е зорно да я намеря, вече опитах, ама ми излязоха доста теми, дето си се разписвал
Мерси предварително.
Ако не е проблем дай линк към темата, че ми е зорно да я намеря, вече опитах, ама ми излязоха доста теми, дето си се разписвал

- Traytor
- Мнения: 1975
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
В магазин за авточасти отиваш и казваш възвратен клапан. Пропуска само в едната посока и съответно остава гориво с което да запали. Щях да ти кажа да провериш и свещите, но щом дори няколко секунди след това пали нормално, надали е от тях. Вашия пасат няма ли помпа на резервоара?
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
Свещите вече са проверени - и 4-те работят. За помпата в резервоара - има, да. Чува се отвън как подкачва горивото и изключва, след което колата запалва нормално. В интерес на истината сега не съм се ослушвал да чуя дали тя изобщо работи, но и това ще проверя.
Между впрочем някои дадоха предположение, че наистина може да смуче въздух заедно с горивото... Може пък да се окажат прави
едит: току-що говорих с майка ми, която основно кара колата - помпата се чувала винаги, отпада тоя вариант
Между впрочем някои дадоха предположение, че наистина може да смуче въздух заедно с горивото... Може пък да се окажат прави

едит: току-що говорих с майка ми, която основно кара колата - помпата се чувала винаги, отпада тоя вариант

Последна промяна от stefan4o на Пет 26 сеп 2014 12:47, променено общо 1 път.
- Traytor
- Мнения: 1975
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
Ама чакай малко, тя помпата ако не работи защо се учудваш че не можеш да запалиш? :D С нея дори и да има въздух пак трябва да пали... Аз след смяна на горивен филтър, без да пълня филтъра с нафта с две подавания на контакт паля без даже да се замисля мотора :) Провери си помпата.
edit: това означава доста сериозно количество въздух. Ама временно си го оправи със клапан, според мен обаче ще трябва да търсиш от къде влиза въздуха.
edit: това означава доста сериозно количество въздух. Ама временно си го оправи със клапан, според мен обаче ще трябва да търсиш от къде влиза въздуха.
Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
Този проблем с паленето е често срещан и до сега не съм чул да се е оказала помпата в резервоара :) Има и вариант да не се чува , ако резервоара е пълен повече от средата , което не означава ,че не работи :) Някои колеги сменяха свещи , тандем помпи , помпи в резервоара , о-пръстени на дюзите и проблемът пак остава. Проблемът се появява когато колата не е палена по-дълго време. А когато предницата е била на по-ниско от задницата , пали по-лесно и обратно ... Тоест горивото се оттича и докато изкара въздуха за да запали , пада голямо въртене.
Клапанчето трябва да прави такова съпротивление , което да не позволява на нафтата при изгасен двигател да се оттича , но при работещ мотор горивото трябва да преодолява това съпротивление и да преминава през клапана :) Посоката съм я нарисувал на снимката.
Клапанчето трябва да прави такова съпротивление , което да не позволява на нафтата при изгасен двигател да се оттича , но при работещ мотор горивото трябва да преодолява това съпротивление и да преминава през клапана :) Посоката съм я нарисувал на снимката.
- Traytor
- Мнения: 1975
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
Е аз съм ползвал такъв клапан на голф 3, и беше сложен на входния маркуч :D Помпата ми беше със мотото "кото зема ни връщам" клапана ми позволяваше движение на нафтата само към помпата, а то си има отделен за излишната.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
Реших, че е редно да споделя развитието по темата.
Сложи се такъв клапан на колата и тогава тотално отказа да запали. Прекарана е с пътна помощ до сервиз в нашата индустриална зона от "паркинга" пред жилището на родителите ми. Диагнозата:
1. Обезвъздушаване, махане на клапана
2. Смяна на уплътнения на дюзи
Колата пали вече от раз. Има за смяна и разпр.вал (вече е закупен), аз мислех, че е сменяван, но се оказа, че карат още с оригиналния, на който според мастора му я няма вече циментацията.
Сложи се такъв клапан на колата и тогава тотално отказа да запали. Прекарана е с пътна помощ до сервиз в нашата индустриална зона от "паркинга" пред жилището на родителите ми. Диагнозата:
1. Обезвъздушаване, махане на клапана
2. Смяна на уплътнения на дюзи
Колата пали вече от раз. Има за смяна и разпр.вал (вече е закупен), аз мислех, че е сменяван, но се оказа, че карат още с оригиналния, на който според мастора му я няма вече циментацията.
- 110afn
- Мнения: 1905
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
Traytor написа:Ама чакай малко, тя помпата ако не работи защо се учудваш че не можеш да запалиш? :D С нея дори и да има въздух пак трябва да пали... Аз след смяна на горивен филтър, без да пълня филтъра с нафта с две подавания на контакт паля без даже да се замисля мотора :) Провери си помпата.
edit: това означава доста сериозно количество въздух. Ама временно си го оправи със клапан, според мен обаче ще трябва да търсиш от къде влиза въздуха.
Колега, няма начин да напълниш филтъра на контакт. Проверил съм я как работи. Тая помпа сработва на контакт за 2-3 секунди с 30-40 грама нафта и спира, като почне да върти стартера тогава тръгва постоянно. Тандем-помпата си върши цялата работа. Даже имаше тема за първите Голфове ПД 116кс , че въобще нямат помпа в резервоара.
Като изгасиш двигателя ако са здрави О-пръстените, Тандем-помпата държи налягане между нея и дюзите и паленето е песен иначе е мъка.
Като е пълен резервоара помпата не се чува въобще, или не сработва на контакт, това не съм го проверявал
stefan4o, добре е, че си си решил проблема, но с вала не бързаш ли?
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
Ами втори различен сервиз казва, че е за смяна, освен това и шурея го гледа и той каза същото. Аз лично не съм го видял, но съм виждал вал с язви и липса на циментация. Миналата година баща ми сменява хидро-компенсатори и още тогава са му казали, че е хубаво валът и той да се смени, понеже бил в кофти състояние. Така или иначе валът е вече при баща ми, мисля, че е купил и нови пети, все пак нов вал със старите пети мисля не става 
Покрай тази кола изчетох доста за одисеите на други колеги с подобни и май работата и тук отива на износени легла на дюзите. В момента колата е с втори ремонтен комплект, след като миналата година го смениха заедно с хидрокомпенсаторите.

Покрай тази кола изчетох доста за одисеите на други колеги с подобни и май работата и тук отива на износени легла на дюзите. В момента колата е с втори ремонтен комплект, след като миналата година го смениха заедно с хидрокомпенсаторите.
- 110afn
- Мнения: 1905
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б5.5 1.9ТДИ AWX - трудно първо палене - като тракт
Абе кво да ти кажа, тия ПД са цяла наука в сравнение с предишната ми кола Голф 4 с АГР мотор
Като продам някой ден Пасата, направо сменям групата...и никакви форуми и никаква информация няма да търся.
Ако има да се чупи - да се чупи , по-спокойно и безметежно ще ми е
Като продам някой ден Пасата, направо сменям групата...и никакви форуми и никаква информация няма да търся.
Ако има да се чупи - да се чупи , по-спокойно и безметежно ще ми е
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: venll-vr и 75 госта