Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот даката07д » Нед 09 ное 2014 2:49


.

Последна промяна от даката07д на Съб 06 дек 2014 21:08, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: въпрос като за трети клас,но искам да разбера истината:Д

Мнениеот anrus » Нед 09 ное 2014 3:07


даката07д написа:... и двата са с еднаква мощност, измерена в еднаква мерна единица ... конкретен пример:

дизелов голф 55 конски сили и
бензинов моноинжекцион 75 конски сили...

знам, че питам за еднакви киловати ...

:screwy

Уточни си въпроса.


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: въпрос като за трети клас,но искам да разбера истината:Д

Мнениеот даката07д » Нед 09 ное 2014 3:15


.

Последна промяна от даката07д на Съб 06 дек 2014 21:08, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот joro_kem » Нед 09 ное 2014 8:56


"тегленето" се измерва в Nm и е известно като въртящ момент - там се крие отговора на въпроса ти (като естествено по-големия момент печели).


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот Mishonti » Нед 09 ное 2014 9:06


Както даваш примера, при еднакви мотори, килограми на коли и т.н. бензина винаги ще върви и дърпа повече. Просто е.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот andro_ » Нед 09 ное 2014 9:42


joro_kem написа:"тегленето" се измерва в Nm и е известно като въртящ момент - там се крие отговора на въпроса ти (като естествено по-големия момент печели).

Точно.
Това е формула за определяне на мощността в kW, но може да се конвертира в к.с.: kW = Nm * RPM / 9549.296
Теглителното усилие, което може да осигури едно превозно средство (например на теглича за ремарке) зависи от въртящият момент на двигателя, ефективността на трансмисията (КПД на трансмисията) и сцеплението с повърхността, върху която се движи.
Всеки двигател, според предназначението, си има различна настройка и върховият въртящ момент може да е на коренно различни обороти за два отделни двигателя; информация за въртящият момент може да се вземе от графиката обороти/въртящ момент.
Съвременното електронно управление на впръскване,ъгли на запалване (бенз.), надув (турбо двг) дават възможност за фина настройка на двигателите, в различни условия (товар, обороти).
Дизеловите двигатели работят с по-висока степен на сгъстяване, спрямо бензиновите двг, от там идва и по-голямата ефективност.

Мощността е показател за извършена работа, за единица време. С други думи на лек автомобил мощността ще покаже колко бързо би ускорявал автомобилът. Както разбрахме от формулата мощността е в пряка зависимост от обороти на двг и въртящ момент на съответните обороти, така че на различни обороти мощността е различна.

Моите обяснения са лаишки, за което моля да ми бъде простено, но толкова си разбирам :redface .


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот даката07д » Пон 10 ное 2014 9:46


.

Последна промяна от даката07д на Съб 06 дек 2014 21:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот lubo007 » Пон 10 ное 2014 11:35


дизела


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12126
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 10 ное 2014 13:09


Т.е ако им закачиш по едно ремарке на двата еднакви голфа, дизела ще тръгва по лесно с ремаркето, бензина пък ще го тегли по лесно с увеличаването на скоростите


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот даката07д » Пон 10 ное 2014 13:14


.

Последна промяна от даката07д на Съб 06 дек 2014 21:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот joker » Пон 10 ное 2014 13:43


Мощността е производна на максималния въртящ момент и диапазона от обороти в които той може да се поддържа.
Спортен ДВГ-относително по-малък въртящ момент,но много висок диапазон на обороти-например до 18 000+ при Ф-1.
"Работен" ДВГ(тип камион)...голям въртящ момент,но малък диапазон на обороти(до 2000) в които се поддържа.
Написах го по-просто.
А иначе си има формула за определяне на мощността(говорим за ДВГ без турбина).


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот DundyTheCroc » Пон 10 ное 2014 14:20


Автомобилите не са точно еднакви, най-малкото се различават и по крайното предавателно число, което се има предвид ако се смята какъв въртящ момент стига до двигателните колела.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот kris11 » Пон 10 ное 2014 19:49


"1600 куб см бензинов двигател на 1,500 кг голф 3"
Неправилна изходна точка.Имя няколко модификации двигател с различно поведение и различни к.с. и системи на впръскване.АБУ,АЕА - моно инжекция 75 к.с.
АЕЕ 75 к.с. мултипойнт /4 дюзи/ силата му е до 4500 об/мин. Бързо изстрелващ се.
АЕК,АФТ - 101 к.с. - сика повече обороти.
Скоростните кутии на 3 те групи са различни ,както и предвателните числа.
При еднакви купета бензиновия модел винаги печели от теглото. И пом тт данни бензиновия винаги има по-добро ускорение от 0-100 ,както и по-голяма максимална скорост.


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот даката07д » Нед 16 ное 2014 3:15


.

Последна промяна от даката07д на Съб 06 дек 2014 21:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот stefan4o » Нед 16 ное 2014 8:30


Що не започна с тоя въпрос, ами задаваш гатанки във форума?
Не съм чувал Голф тройка да тежи 1500кг... Толкоз тежи добре оборудван с опции Пасат Б5.5, който е къде-къде :c020
Бензинов ФВ 1.6 да харчи 6 градско пък и да го видя пак няма да го повярвам, ще потърся някой да не ми сипва тайно гориво :mhihi
Конската сила изразява възможност двигателят да извърши дадена работа при дадени условия (обороти). Конската сила, както вече казаха, изразява зависимостта обороти/върт.момент. В даден момент и едното и другото имат пик, затуй съответно имат и различни скоростни кутии двигатели с еднакви обеми, пък с различни мощности и върт.момент.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта