


Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
.
Последна промяна от даката07д на Съб 06 дек 2014 21:08, променено общо 2 пъти.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: въпрос като за трети клас,но искам да разбера истината:Д
даката07д написа:... и двата са с еднаква мощност, измерена в еднаква мерна единица ... конкретен пример:
дизелов голф 55 конски сили и
бензинов моноинжекцион 75 конски сили...
знам, че питам за еднакви киловати ...

Уточни си въпроса.
Re: въпрос като за трети клас,но искам да разбера истината:Д
.
Последна промяна от даката07д на Съб 06 дек 2014 21:08, променено общо 1 път.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
"тегленето" се измерва в Nm и е известно като въртящ момент - там се крие отговора на въпроса ти (като естествено по-големия момент печели).
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
Както даваш примера, при еднакви мотори, килограми на коли и т.н. бензина винаги ще върви и дърпа повече. Просто е.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
joro_kem написа:"тегленето" се измерва в Nm и е известно като въртящ момент - там се крие отговора на въпроса ти (като естествено по-големия момент печели).
Точно.
Това е формула за определяне на мощността в kW, но може да се конвертира в к.с.: kW = Nm * RPM / 9549.296
Теглителното усилие, което може да осигури едно превозно средство (например на теглича за ремарке) зависи от въртящият момент на двигателя, ефективността на трансмисията (КПД на трансмисията) и сцеплението с повърхността, върху която се движи.
Всеки двигател, според предназначението, си има различна настройка и върховият въртящ момент може да е на коренно различни обороти за два отделни двигателя; информация за въртящият момент може да се вземе от графиката обороти/въртящ момент.
Съвременното електронно управление на впръскване,ъгли на запалване (бенз.), надув (турбо двг) дават възможност за фина настройка на двигателите, в различни условия (товар, обороти).
Дизеловите двигатели работят с по-висока степен на сгъстяване, спрямо бензиновите двг, от там идва и по-голямата ефективност.
Мощността е показател за извършена работа, за единица време. С други думи на лек автомобил мощността ще покаже колко бързо би ускорявал автомобилът. Както разбрахме от формулата мощността е в пряка зависимост от обороти на двг и въртящ момент на съответните обороти, така че на различни обороти мощността е различна.
Моите обяснения са лаишки, за което моля да ми бъде простено, но толкова си разбирам

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
.
Последна промяна от даката07д на Съб 06 дек 2014 21:09, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
Т.е ако им закачиш по едно ремарке на двата еднакви голфа, дизела ще тръгва по лесно с ремаркето, бензина пък ще го тегли по лесно с увеличаването на скоростите
Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
.
Последна промяна от даката07д на Съб 06 дек 2014 21:10, променено общо 1 път.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
Мощността е производна на максималния въртящ момент и диапазона от обороти в които той може да се поддържа.
Спортен ДВГ-относително по-малък въртящ момент,но много висок диапазон на обороти-например до 18 000+ при Ф-1.
"Работен" ДВГ(тип камион)...голям въртящ момент,но малък диапазон на обороти(до 2000) в които се поддържа.
Написах го по-просто.
А иначе си има формула за определяне на мощността(говорим за ДВГ без турбина).
Спортен ДВГ-относително по-малък въртящ момент,но много висок диапазон на обороти-например до 18 000+ при Ф-1.
"Работен" ДВГ(тип камион)...голям въртящ момент,но малък диапазон на обороти(до 2000) в които се поддържа.
Написах го по-просто.
А иначе си има формула за определяне на мощността(говорим за ДВГ без турбина).
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
Автомобилите не са точно еднакви, най-малкото се различават и по крайното предавателно число, което се има предвид ако се смята какъв въртящ момент стига до двигателните колела.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
"1600 куб см бензинов двигател на 1,500 кг голф 3"
Неправилна изходна точка.Имя няколко модификации двигател с различно поведение и различни к.с. и системи на впръскване.АБУ,АЕА - моно инжекция 75 к.с.
АЕЕ 75 к.с. мултипойнт /4 дюзи/ силата му е до 4500 об/мин. Бързо изстрелващ се.
АЕК,АФТ - 101 к.с. - сика повече обороти.
Скоростните кутии на 3 те групи са различни ,както и предвателните числа.
При еднакви купета бензиновия модел винаги печели от теглото. И пом тт данни бензиновия винаги има по-добро ускорение от 0-100 ,както и по-голяма максимална скорост.
Неправилна изходна точка.Имя няколко модификации двигател с различно поведение и различни к.с. и системи на впръскване.АБУ,АЕА - моно инжекция 75 к.с.
АЕЕ 75 к.с. мултипойнт /4 дюзи/ силата му е до 4500 об/мин. Бързо изстрелващ се.
АЕК,АФТ - 101 к.с. - сика повече обороти.
Скоростните кутии на 3 те групи са различни ,както и предвателните числа.
При еднакви купета бензиновия модел винаги печели от теглото. И пом тт данни бензиновия винаги има по-добро ускорение от 0-100 ,както и по-голяма максимална скорост.
Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
.
Последна промяна от даката07д на Съб 06 дек 2014 21:11, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19321
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?
Що не започна с тоя въпрос, ами задаваш гатанки във форума?
Не съм чувал Голф тройка да тежи 1500кг... Толкоз тежи добре оборудван с опции Пасат Б5.5, който е къде-къде
Бензинов ФВ 1.6 да харчи 6 градско пък и да го видя пак няма да го повярвам, ще потърся някой да не ми сипва тайно гориво
Конската сила изразява възможност двигателят да извърши дадена работа при дадени условия (обороти). Конската сила, както вече казаха, изразява зависимостта обороти/върт.момент. В даден момент и едното и другото имат пик, затуй съответно имат и различни скоростни кутии двигатели с еднакви обеми, пък с различни мощности и върт.момент.
Не съм чувал Голф тройка да тежи 1500кг... Толкоз тежи добре оборудван с опции Пасат Б5.5, който е къде-къде

Бензинов ФВ 1.6 да харчи 6 градско пък и да го видя пак няма да го повярвам, ще потърся някой да не ми сипва тайно гориво

Конската сила изразява възможност двигателят да извърши дадена работа при дадени условия (обороти). Конската сила, както вече казаха, изразява зависимостта обороти/върт.момент. В даден момент и едното и другото имат пик, затуй съответно имат и различни скоростни кутии двигатели с еднакви обеми, пък с различни мощности и върт.момент.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Lukarev и 47 госта