Здравейте!
Да разкажа какво ми се случи и много бих се радвал някои ако знае или предполага от какво може да е да сподели за да
предотвратя подобни проблеми завбъдеще.
Вчера вечерта се качвам в кола давам на контакт и с паленето колата ГЪРМИ!!! и изгасна. Отворих капака и какво да видя
входящият колектор разцепен по сглобката и през средата заедно с декоративния капак.
Днес свалих колектора и огледах за други щети но не видях само горната част на колектора е разцепена.
Поогледах кабелите и бобината изглеждат добре. Свещите са на около 3000 км.
Колата е с газов инжекцион но когато я палих беше студена пали на бензин. Външната температура беше около -2 градуса.
Някой ако знае причина поради която това може да се случи при палене на бензин нека сподели да не разцепя и другия колектор
който ще сложа тия дни.



Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
- dobri4kiq19
- Мнения: 24
- Регистриран на: Нед 17 мар 2013 15:35
- Автомобил: Pasatt B5
- Двигател: 1.9 TDI AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Голф МК4 АКЛ 1,6 - Гръмна колектора - Защо?
Погледни кабелите на свещите и тоя към бубината на тъмно. При мен на голфа (АБС), заради това Гърмеше и на газ и бензин.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Голф МК4 АКЛ 1,6 - Гръмна колектора - Защо?
На приятел мк3-ката я мъчихме да я запалим една зима, не искаше нито на газ, нито на бензин. После се оказа, че бобината е умряла и купихме нова. Сложихме я, и само докато запали и се зарадвахме, че сме майстори и карахме колата не повече от 1 км. превключи автоматично на газ и се чу "Бууумм" и дюзите по земята, колектора беше в насипно състояние. При нас проблема беше, че доста сме я мъчили да запали и е наблъскала доста газ с колектора (колата беше без Г.И) обикновена газова. Според мен при теб явно с тоците е имало проблем и е възпламенила внезапно горивото газ/бензин и е гръмнала.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
редуктора или газ вентила пропускат газ по малко и за цяла вечер примерно става много. Преди да въртиш на стартер , като дадеш на контакт има ли изпукване ниско долу след изп.колектор? Само даваш на контакт и пук
Последна промяна от kris11 на Пет 09 яну 2015 11:24, променено общо 1 път.
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
Изпуквания не съм забелязал да има, много често я карам вечер когато е супер тихо (живея в село където е тихо).
Бобината и кабелите дали светят мога да видя когато я запаля, ако някои знае как да проверя бобината дали пробива да каже как става за да тествам.
Бобината и кабелите дали светят мога да видя когато я запаля, ако някои знае как да проверя бобината дали пробива да каже как става за да тествам.
- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
според мен и двата газови клапана са ти изпускали газ по малко(при мен беше така) и колектора се е напълнил с газ и при палене е гръмнало,аз съм с обикновена газова(турска) и двата клапана са пускали газ постоянно на затворено положение,колата се давела и на газ и на бензин от много богата смес(палеше с повече въртене студена на бензин)смених всичко с ново ловато и сега пали на бензин с пипането и на газ от 1/2 оборот.....никога не бих се усъмнил в газовите клапани, но не ми е гърмяло никога и на двете коли общо 10 години на газ...
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
Няколко пъти вече ми се случва на карбураторни коли и коли със проста газова при подаване на контакт да ритва мотора. Газовите клапани изпускат по малко газ и при първоначалното подаване на контакт комутатора цъква искра възпламенява газта и мотора ритва. Във твоя случай е взривил колектора.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
znainainai написа:Няколко пъти вече ми се случва на карбураторни коли и коли със проста газова при подаване на контакт да ритва мотора. Газовите клапани изпускат по малко газ и при първоначалното подаване на контакт комутатора цъква искра възпламенява газта и мотора ритва. Във твоя случай е взривил колектора.
Потвърждавам. Оборотомерът обръща стрелката понякога, именно поради това с газта. При повторно подаване това д/ефект го няма

- easy87
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 14 окт 2010 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
Весела Коледа и Щастлива Нова Година.
При нашата кола се получи същата история ,както при колегата който е пуснал темата.
Виждам че не е писал какъв е бил проблема,дано се включи някой който го е отстранил и разбрал причините.Благодаря предварително на всички отговорили.
При нашата кола се получи същата история ,както при колегата който е пуснал темата.
Виждам че не е писал какъв е бил проблема,дано се включи някой който го е отстранил и разбрал причините.Благодаря предварително на всички отговорили.
- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
Проверете редуктора дали не пълни газ през маркуча за вакум-а Вероятно спукана мембрана. 

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
Или през вакумния маркуч от редуктора връща газ в колекторите както каза колегата,или от самата газова рейка някое клапанче не затваря добре и пълни с газ.Виждал съм и при неизправен клапан на редуктора да надува много газ в рейката и пак да пълни от нея,понеже нейните клапанчета не са направени да държат на особено голямо налягане.
Преди да гръмне имало ли е проблем със паленето сутрин?
Преди да гръмне имало ли е проблем със паленето сутрин?
- easy87
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 14 окт 2010 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
Само Сутрин пали лесно.
Първоначално пали лесно,но след изгасяне ако не запалиш до 10-15 мин. Върти достаааа.
Първоначално пали лесно,но след изгасяне ако не запалиш до 10-15 мин. Върти достаааа.
- easy87
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 14 окт 2010 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
Здравейте отново.
Проверено - не изпуска газ нито от маркучето за вакума,нито от клапаните на рейката.
Проверена компресия на цилиндрите, първи - 13,5
Втори - 11,5
Трети - 13
Четвърти - 15
Запалена,без колектор, само по тръби,пали и хвърля огън от там и гърми.
Още не е включвана към компютър,но незнам дали няма да има много грешки тъй като е палена без колектора,а на него има разни клапани,вакуми...
Проверено - не изпуска газ нито от маркучето за вакума,нито от клапаните на рейката.
Проверена компресия на цилиндрите, първи - 13,5
Втори - 11,5
Трети - 13
Четвърти - 15
Запалена,без колектор, само по тръби,пали и хвърля огън от там и гърми.
Още не е включвана към компютър,но незнам дали няма да има много грешки тъй като е палена без колектора,а на него има разни клапани,вакуми...
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Съб 05 окт 2013 12:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
А как свали колектора?
Sent from my D6603 using Tapatalk
Sent from my D6603 using Tapatalk
- easy87
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 14 окт 2010 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?
Ами той е на две части,свалена е само задната част.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 115 госта