Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
dean333
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 9:39
Автомобил: -
Двигател: -

Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот dean333 » Чет 08 яну 2015 17:43


Здравейте!
Да разкажа какво ми се случи и много бих се радвал някои ако знае или предполага от какво може да е да сподели за да
предотвратя подобни проблеми завбъдеще.

Вчера вечерта се качвам в кола давам на контакт и с паленето колата ГЪРМИ!!! и изгасна. Отворих капака и какво да видя
входящият колектор разцепен по сглобката и през средата заедно с декоративния капак.

Днес свалих колектора и огледах за други щети но не видях само горната част на колектора е разцепена.
Поогледах кабелите и бобината изглеждат добре. Свещите са на около 3000 км.

Колата е с газов инжекцион но когато я палих беше студена пали на бензин. Външната температура беше около -2 градуса.

Някой ако знае причина поради която това може да се случи при палене на бензин нека сподели да не разцепя и другия колектор
който ще сложа тия дни.
Прикачени файлове
20150108_122503.jpg
20150108_122509.jpg
20150108_122536.jpg




Потребителски аватар
dobri4kiq19
Мнения: 24
Регистриран на: Нед 17 мар 2013 15:35
Автомобил: Pasatt B5
Двигател: 1.9 TDI AVG
Местоположение: Добрич

Re: Голф МК4 АКЛ 1,6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот dobri4kiq19 » Чет 08 яну 2015 18:19


Погледни кабелите на свещите и тоя към бубината на тъмно. При мен на голфа (АБС), заради това Гърмеше и на газ и бензин.


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Голф МК4 АКЛ 1,6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот anonym0us » Чет 08 яну 2015 18:28


На приятел мк3-ката я мъчихме да я запалим една зима, не искаше нито на газ, нито на бензин. После се оказа, че бобината е умряла и купихме нова. Сложихме я, и само докато запали и се зарадвахме, че сме майстори и карахме колата не повече от 1 км. превключи автоматично на газ и се чу "Бууумм" и дюзите по земята, колектора беше в насипно състояние. При нас проблема беше, че доста сме я мъчили да запали и е наблъскала доста газ с колектора (колата беше без Г.И) обикновена газова. Според мен при теб явно с тоците е имало проблем и е възпламенила внезапно горивото газ/бензин и е гръмнала.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот kris11 » Чет 08 яну 2015 19:19


редуктора или газ вентила пропускат газ по малко и за цяла вечер примерно става много. Преди да въртиш на стартер , като дадеш на контакт има ли изпукване ниско долу след изп.колектор? Само даваш на контакт и пук

Последна промяна от kris11 на Пет 09 яну 2015 11:24, променено общо 1 път.


dean333
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 9:39
Автомобил: -
Двигател: -

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот dean333 » Чет 08 яну 2015 19:32


Изпуквания не съм забелязал да има, много често я карам вечер когато е супер тихо (живея в село където е тихо).
Бобината и кабелите дали светят мога да видя когато я запаля, ако някои знае как да проверя бобината дали пробива да каже как става за да тествам.


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот luboveliki » Чет 08 яну 2015 19:52


според мен и двата газови клапана са ти изпускали газ по малко(при мен беше така) и колектора се е напълнил с газ и при палене е гръмнало,аз съм с обикновена газова(турска) и двата клапана са пускали газ постоянно на затворено положение,колата се давела и на газ и на бензин от много богата смес(палеше с повече въртене студена на бензин)смених всичко с ново ловато и сега пали на бензин с пипането и на газ от 1/2 оборот.....никога не бих се усъмнил в газовите клапани, но не ми е гърмяло никога и на двете коли общо 10 години на газ...


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот znainainai » Чет 08 яну 2015 21:02


Няколко пъти вече ми се случва на карбураторни коли и коли със проста газова при подаване на контакт да ритва мотора. Газовите клапани изпускат по малко газ и при първоначалното подаване на контакт комутатора цъква искра възпламенява газта и мотора ритва. Във твоя случай е взривил колектора.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот stefan4o » Чет 08 яну 2015 21:07


znainainai написа:Няколко пъти вече ми се случва на карбураторни коли и коли със проста газова при подаване на контакт да ритва мотора. Газовите клапани изпускат по малко газ и при първоначалното подаване на контакт комутатора цъква искра възпламенява газта и мотора ритва. Във твоя случай е взривил колектора.

Потвърждавам. Оборотомерът обръща стрелката понякога, именно поради това с газта. При повторно подаване това д/ефект го няма :gruebel


Потребителски аватар
easy87
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 14 окт 2010 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот easy87 » Съб 26 дек 2015 8:58


Весела Коледа и Щастлива Нова Година.

При нашата кола се получи същата история ,както при колегата който е пуснал темата.
Виждам че не е писал какъв е бил проблема,дано се включи някой който го е отстранил и разбрал причините.Благодаря предварително на всички отговорили.


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот SpeeDLine » Съб 26 дек 2015 9:55


Проверете редуктора дали не пълни газ през маркуча за вакум-а Вероятно спукана мембрана. :love.vwclub


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот Bai Sando » Съб 26 дек 2015 11:11


Или през вакумния маркуч от редуктора връща газ в колекторите както каза колегата,или от самата газова рейка някое клапанче не затваря добре и пълни с газ.Виждал съм и при неизправен клапан на редуктора да надува много газ в рейката и пак да пълни от нея,понеже нейните клапанчета не са направени да държат на особено голямо налягане.
Преди да гръмне имало ли е проблем със паленето сутрин?


Потребителски аватар
easy87
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 14 окт 2010 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот easy87 » Съб 26 дек 2015 22:09


Само Сутрин пали лесно.

Първоначално пали лесно,но след изгасяне ако не запалиш до 10-15 мин. Върти достаааа.


Потребителски аватар
easy87
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 14 окт 2010 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот easy87 » Вто 29 дек 2015 18:19


Здравейте отново.
Проверено - не изпуска газ нито от маркучето за вакума,нито от клапаните на рейката.
Проверена компресия на цилиндрите, първи - 13,5
Втори - 11,5
Трети - 13
Четвърти - 15
Запалена,без колектор, само по тръби,пали и хвърля огън от там и гърми.
Още не е включвана към компютър,но незнам дали няма да има много грешки тъй като е палена без колектора,а на него има разни клапани,вакуми...


m_grigorov1
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 05 окт 2013 12:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот m_grigorov1 » Вто 29 дек 2015 19:28


А как свали колектора?

Sent from my D6603 using Tapatalk


Потребителски аватар
easy87
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 14 окт 2010 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Golf MK4 AKL 1.6 - Гръмна колектора - Защо?

Мнениеот easy87 » Вто 29 дек 2015 23:10


Ами той е на две части,свалена е само задната част.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 118 госта