Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 02 апр 2015 16:12


Тоя дизел има масло и сажди в гърнетата.

А гърнетата гният на тръбните връзки. Там вода едва ли се задържа. Просто газта няма сажди и отлагания в гърнетата както при нафтата. Които запечатват гърнето отвътре.
Също е вярно че октана на газта е по висок и прегаря по лесно заварките и ламарината.

Незнам на тия Дизели сменяли ли сте гърнета ?




Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот boqnkov » Пон 06 апр 2015 13:54


Колеги, някой да знае как се казва този цвят на интериора на пасат б5.5? Изпаднаха ми всички елементи от комплекта без лайсната която е около врътките за климатика, защото другата кола беше с климатроник. Та въпроса ми е някой знае ли как точно се води този цвят на английски за да мога да потърся тази част някъде из нета.
Прикачени файлове
vw_passat_2din_ombygning.jpg


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Пон 06 апр 2015 14:07


Net optic


Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот boqnkov » Вто 07 апр 2015 6:45


Благодаря! :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пет 17 апр 2015 22:51


Зайграх се на Вилата, тая седмица. Пръскане на бурени, катерене по беседката да сложа една модерна ламба- диодна от Лидъл-Дискотека. Сменя цветове и тнт. Правих разни подгреви на Булсат антената да топи снега Зимата и хиляди други работи.
Накрая дойде ред и на Пасата в гаража- таман в София му праснаха в сервиза 4 нови диска с накладките барабар- АТЕ, та сега кове + маншони карета. И тук на Вилата, Аз смених за втори път подгревните свещи. Щото Продавача ми пробутал едни НЖК- бавноподгревни. Взех си Беруто и в бързината- вече заучено ги смениш за 2 часа. После пуснах Помпата и се почна едно миене, прахосмукане и голяма хигиена настана ! :Mr Green Fun
Вече чисти и лъснат след тежката зима пасата беше на 6. Остана в София да му изпраскам летните гуми.
И е сега след една седмица яко работа, седнах в гаража в колата и пуснах Вага да му сканирам грешките.

От всички контролери само в този на централното- 2 грешки. Едната беше за задната дясна врата- почна да се базика отключването на вратата. Като тръгвах за вилата- над 10 пъти я отключвах и не се отваряше от първият път, а от вторият винаги. Сигурно студени спойки по платката. Обаче сега си се отваря нормално. Явно се опитва да се разваля. Но засега, не мисля да базикам бравата. Бая разправия е.

Втората грешка беше за лош сигнал от блок/бутоните на ел стъклата- не му харесваше сигнала към пасажерският прозорец.

Замислих се и се сетих че двете ми степени за които спорихме тук :biggrin на тия бутони не работят като хората.
Много бързо извадих бутоните от вратата без да му мисля и реших ще се оперира.
Отвих ги от конзолата -три кръстати рапидки.
После трябваше да се отвият едни часовникарски еврейски звезди. От Лидъл си бях купил комплект с точно такива часовникарски битове и отвертка. Много точно ми дойде комплекта в този момент.
После трябваше леко да бръкна с права отвертка за да освободя едни малки чопчета и бутоните се отвориха.

Неможах да повярвам- платка с резистори и светодиоди, а от другата страна - все едно отварям дистанционно на телевизор- гуменаподложка с графитени + златни контакторчета. Незнам защо имаше на едни бутон и златни + графита, но явно за по добра връзка. Платката беше с масивни златни контактни -полукръгли писти. Яка изработка определено.
Работата беше ясна - Мотип спрея за контакти се включи в действие. Та след сглобяване вече имам 2 от 2 степени и Аз - да се видя в екстрите най накрая ! :mrgreen :beer

Тил, ако не бъркам мисля че ти имаше проблем с тия бутони- съвет разглобявай и пръскай !


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Съб 18 апр 2015 14:40


Сигурно с времето попада прах и мизерия в контактните зони и затова се получава така. В този ред на мисли, рано или късно ще се случи при всеки...


Founder
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 03 яну 2007 12:48
Автомобил: Vw Passat 1.9TDI
Двигател: AVF 2004
Местоположение: ....

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Founder » Съб 18 апр 2015 15:14


Тази тема се обърна на лаф-моабет ....тцтц

Ето едно подобрение от мен.
https://www.youtube.com/watch?v=t4xMRrPLmaI&feature=youtu.be

Има специален раздел "Направи си САМ" - там колега е описано подробно как да го направиш!

Последна промяна от Founder на Съб 18 апр 2015 16:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dimovip
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR
Местоположение: Бургас

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот dimovip » Съб 18 апр 2015 16:24


Екстра!


Потребителски аватар
borislav_mladenov
Мнения: 368
Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2_0 TDI 150
Местоположение: Хасково

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот borislav_mladenov » Нед 19 апр 2015 16:46


Аз имам няколко въпроса относно окачването на Б5-ците. Дано някой от тук е наясно:) Става въпрос, че съм виждал такива пасати- някой по- високи, някок по- ниски. Всички с оригинално стоково окачване. Просто на някой от моделите ми е правило впечатление. Примерно последно две коли комбита ми направиха впечатление. Знам че на комбито си е подсилено окачването. Но защо така се получава че са по ниски. Разликата за височината в амортисьорите ли е или само в пружините. Или и в двете .


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот brum » Нед 19 апр 2015 18:55


Пружините основно. Има ниско и високо фабрично окачва. И пружините, и амортисьорите са различни. Ниското го водят sport.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Нед 19 апр 2015 21:44


lz2aii написа:Сигурно с времето попада прах и мизерия в контактните зони и затова се получава така. В този ред на мисли, рано или късно ще се случи при всеки...



Поскоро е само мизерия. Тоест влага + окис. Така става и при дистанционните. Но там имам и мазнина от държането с ръка.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 21 апр 2015 11:47


Ако реша да свалям на задна дясна врата - задната брава за да поя платката, дали трябваше да се вади целият стъкло-повдигащ механизъм + кората с него ?
Какъв беше точният принцип ?

Засега само когато я напече слънцето и отказва от първият път да се отваря. При повторно заключване/отключване сработва.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Вто 21 апр 2015 11:50


Провери си първо буксата в гредата. При мен се оказа проблем в нея - окислени крачета. Почистих ги, капнах масълце и сега работи безотказно.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот brum » Вто 21 апр 2015 11:51


Свалящ следните неща в следният ред:

1) Кората на вратата
2) Прозореца (има един пластмасови втулки дето го държат към водача за повдигане)
3) Металната кора която държи механизма за повдигане на стъклото
4) Разкачаш жилото на бравата от дръжката
5) Вадиш бравата

Събира се по обратният ред. Докато не свалиш металната кора нямаш достъп до бравата. За да свалиш металната кора трябва да свалиш всичко преди нея.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 21 апр 2015 12:02


brum написа:Свалящ следните неща в следният ред:

1) Кората на вратата
2) Прозореца (има един пластмасови втулки дето го държат към водача за повдигане)
3) Металната кора която държи механизма за повдигане на стъклото
4) Разкачаш жилото на бравата от дръжката
5) Вадиш бравата

Събира се по обратният ред. Докато не свалиш металната кора нямаш достъп до бравата. За да свалиш металната кора трябва да свалиш всичко преди нея.


Тоест всичко заминава. Много е работата, за малкият ми проблем.

Клинците ги монтирах Аз, поради липсата им. Стъклото беше сложено без да се държи към механизма след смяна преди да купя колата. Но тогава ги сложих без да махам втората кора и механизма.

Освен микрета и платка ли има в бравата там ???

==============
lz2aii написа:Провери си първо буксата в гредата. При мен се оказа проблем в нея - окислени крачета.
Почистих ги, капнах масълце и сега работи безотказно.


Е това по ми харесва !

Въпрос

Когато монтирах допълнителни алармаджииски бутони на вратите- съединих ги към кабелите които минават в колонката- една гуфрета излиза към вратата и с пластмасова конзола се хваща към гредата. Аз леко счупих конзолните чопчета и залепих със силикон гуфрето към колонката.

За да стихна до буксата - да разлепя ли силикона и да я намирам тази букса там ??? По спомени имаше някакви букси там. Ама де да знам.


Интересното е че проблема е само когато слънцето пече директно върху вратата. Обратно на моите очаквания- да бъде при студ и влага.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта