Акумулатори - колко им е животеца?
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
А осветлението на таблото и копчетата защо не ги смятате, там са десетки лампички от 0,5 до 3W според колата и екстрите?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
vladovelin написа:На нито една кола габаритните светлини не са по 21w...
Крушките при мен са комбинирани и са 21/5W.


Kostiev написа:А осветлението на таблото и копчетата защо не ги смятате...
Осветлението на таблото са ми 2-3 много дребни лампички, една в ключа на фаровете и една за врътките топло/студено на централната конзола. Имам и ел.стъкла - там мъждукат, но само като си на контакт. Не знам какво друго може да работи освен осветление на таблото, на централната конзола и общо взето - това е. Повечето консуматори колата ги изключва, като я изгасиш от контакт.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Аз набързо ги изброих 20+ на Голф 3/Венто, ти половината си ги забравил. Вярно, слаби са, но са консуматори!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Kostiev написа:...и половината си ги забравил...
Къде са 20+? Смяташ да оставиш в колата включени всички плафони ли? Моята кола общо няма 20 лампи.

п.п Може и да има, ако броиш всички мигачи, стопове, габарити, светлини в купето, светлини за задно виждане, светлини за мъгла, светлини за регистрационен номер, фаровете... Освен светлините на номера, габаритите, осветлението в централната конзола от 1 лампа със светловод, двете лампички в километража и лампичката в ключа за фаровете аз не виждам друго какво ще свети при изгасен автомобил. От тези лампи по-значителни са габаритите и регистрационният номер. Другите лампички са толкова малки и слаби, че не вдигат фундаментално консумацията.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Явно нещо сме технически неграмотни (особено като ти чета мненията), та да броим заедно и да смятаме - примерно на Вентото ти - предполагам имаш ел. стъкла и огледала, климатик май нямаш, но ще го пиша и него, че повечето бели хора имат:
1. Копчета предни ел. стъкла - общо 3 крушки (2 на водача и 1 на пасажера);
2. Копче ел. огледала - май 1 крушка, забравил съм, може и повече да бяха;
3. Копче фарове - 5-6-7 крушки (на върха на копчето, за габарит, за димер на таблото, ако има ел. фарове и за тях и т.н.);
4. Копчета задни ел. стъкла - общо 3-4 крушки - на таблото и 2 на задните врати;
5. Копче реотани задно стъкло - 1 крушка;
6. Копчета климатик AC/MAX - 2 крушки, на климатроника са 3 на дисплея и много на копчетата;
7. Преден пепелник/запалка - 1 крушка;
8. Заден пепелник - 1 крушка;
9. Духалки Vento - 4 крушки;
10. Километраж - 4 или 5 крушки, по-мощни от гореизброените;
11. Радиото, ако ти е вързано на габаритите - няколко според модела. Заводският "касетник" долу също свети;
12. Ако има подгрев седалки - още 3 крушки;
13. Врътки парно (ако не е с климатроник) - 1 крушка;
14. Автоматиците имат още няколко крушки по лоста за смяна на скорости;
Та дали не ги докарахме до 30-тина или още смяташ с калкулатора?
Ама така е, като не си познаваш колата...
И това е на дърта щайга, съвременните имат няколко пъти повече. Някъде са диоди, но пак харчат ток, нали?
Ватовете не ги знам наизуст, на километража май 1,2 и 2W бяха, другите не помня. Ама 2-3А си заминават.
1. Копчета предни ел. стъкла - общо 3 крушки (2 на водача и 1 на пасажера);
2. Копче ел. огледала - май 1 крушка, забравил съм, може и повече да бяха;
3. Копче фарове - 5-6-7 крушки (на върха на копчето, за габарит, за димер на таблото, ако има ел. фарове и за тях и т.н.);
4. Копчета задни ел. стъкла - общо 3-4 крушки - на таблото и 2 на задните врати;
5. Копче реотани задно стъкло - 1 крушка;
6. Копчета климатик AC/MAX - 2 крушки, на климатроника са 3 на дисплея и много на копчетата;
7. Преден пепелник/запалка - 1 крушка;
8. Заден пепелник - 1 крушка;
9. Духалки Vento - 4 крушки;
10. Километраж - 4 или 5 крушки, по-мощни от гореизброените;
11. Радиото, ако ти е вързано на габаритите - няколко според модела. Заводският "касетник" долу също свети;
12. Ако има подгрев седалки - още 3 крушки;
13. Врътки парно (ако не е с климатроник) - 1 крушка;
14. Автоматиците имат още няколко крушки по лоста за смяна на скорости;
Та дали не ги докарахме до 30-тина или още смяташ с калкулатора?




И това е на дърта щайга, съвременните имат няколко пъти повече. Някъде са диоди, но пак харчат ток, нали?
Ватовете не ги знам наизуст, на километража май 1,2 и 2W бяха, другите не помня. Ама 2-3А си заминават.
Последна промяна от Kostiev на Съб 25 апр 2015 18:29, променено общо 1 път.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
От всичките изброени половината за LED.
1. Копчета предни ел. стъкла - LED
2. Копче ел. огледала - LED
3. Копче фарове 1 крушка, другото е LED
4. Копчета задни LED
5. Копче реотани задно стъкло - 1 крушка + 1 LED;
6. Копчета климатик AC/MAX - нямам тази екстра но вероятно е като горното
7. Преден пепелник/запалка - 1 крушка;
8. Заден пепелник - 1 крушка, повечето нямат осветление там;
9. Духалки Vento - нямам идея
10. Километраж - 4 или 5 крушки, по-мощни от гореизброените;
11. Радиото, ако ти е вързано на габаритите - няколко според модела;
12. Ако има подгрев седалки - и тази екстра нямам но съм почти сигурен че е лед или най много 1 крушка
13. Врътки парно (ако не е с климатроник) - 1 крушка;
1. Копчета предни ел. стъкла - LED
2. Копче ел. огледала - LED
3. Копче фарове 1 крушка, другото е LED
4. Копчета задни LED
5. Копче реотани задно стъкло - 1 крушка + 1 LED;
6. Копчета климатик AC/MAX - нямам тази екстра но вероятно е като горното
7. Преден пепелник/запалка - 1 крушка;
8. Заден пепелник - 1 крушка, повечето нямат осветление там;
9. Духалки Vento - нямам идея
10. Километраж - 4 или 5 крушки, по-мощни от гореизброените;
11. Радиото, ако ти е вързано на габаритите - няколко според модела;
12. Ако има подгрев седалки - и тази екстра нямам но съм почти сигурен че е лед или най много 1 крушка
13. Врътки парно (ако не е с климатроник) - 1 крушка;
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Голф 3/Венто мисля няма с LED, тогава още не е бил изобретен
Всички са с нажежаема жичка - може и да греша покажи ми оригинални, че не се сещам. НО и диодите дърпали ток май...
На всички Vento-та им свети заводско духалките (като на Бората) и задния пепелник (където е крушка - като на предния по спомени). На Голф 3 GL серийно, на CL май няма - за GT не зная.

На всички Vento-та им свети заводско духалките (като на Бората) и задния пепелник (където е крушка - като на предния по спомени). На Голф 3 GL серийно, на CL май няма - за GT не зная.
Последна промяна от Kostiev на Съб 25 апр 2015 18:34, променено общо 1 път.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Е как да няма
Всеки голф 3 които съм виждал е с лед на копчетата за ел. стъкла, копчето за огледалата, това за фаровете и това за подгрева.

Re: Акумулатори - колко им е животеца?
МОЖЕ, просто не съм отварял от години такива копчета, въпреки това и диодите харчат ток, нали? Като събереш интериорната консумация пак си отива към 2А.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Kostiev написа:Като събереш интериорната консумация пак си отива към 2А.
Хубаво. Докарваш ги 1-2А, нищо че при мен, ако не е запалена колата, не светят копчетата на ел.стъклата отзад, а крушка на пепелника няма - свалял съм го. На километража се събират 5 лампи мизерни. Копчетата за духалките мисля, че нямат крушка на всяко, а са с обща. Щото като ми спря осветлението един път, всичко изгасна там. Не само едно от копчетата.
Спорим малко за глупости, човек.

Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Задните копчета за ел. стъкла не светят, когато са спряни да не работят от предното (средното) - защита за деца. Иначе с/без контакт все си светят. Духалките как да са с обща, като са 3 - лява, средна и дясна?
Бая крушка ще да е!
Не спорим, просто споменах, че има още примерно 2А интериорни светлини, които не слагате в сметките.
Крушката на задния пепелник (предполагам него визираш) - ако ти е CL има минимална вероятност да няма, но се съмнявам. Ако сваляш барчето някога - провери няма ли инсталация с букса и фасунка, паднали под него, че се държат на магия заводско. Имах снимки някъде, ако трябва ще ги намеря.

Не спорим, просто споменах, че има още примерно 2А интериорни светлини, които не слагате в сметките.
Крушката на задния пепелник (предполагам него визираш) - ако ти е CL има минимална вероятност да няма, но се съмнявам. Ако сваляш барчето някога - провери няма ли инсталация с букса и фасунка, паднали под него, че се държат на магия заводско. Имах снимки някъде, ако трябва ще ги намеря.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Kostiev написа:Крушката на задния пепелник (предполагам него визираш) - ако ти е CL има минимална вероятност да няма, но се съмнявам.
Не съм с CL. С GL съм. Барчето, където е пепелника за пасажерите, което се намира между предните седалки и се издава назад не видях да има крушка. Нямаше кабели. Нали го свалях, за да мога да стигна жилата на ръчната.

- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Моя е голф 3 CL и няма на пепелника нито пък някъде вътре.
А относно врътките на парното е само 1 крушка ако не вярваш свали и виж.
Има пластмаса като паяк която отвежда светлината към страничните 2 врътки.
А относно врътките на парното е само 1 крушка ако не вярваш свали и виж.
Има пластмаса като паяк която отвежда светлината към страничните 2 врътки.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Добре де, изрових снимките - това е фасунката с крушката, кабела с буксата и бялото капаче - всичко по осветлението на задния пепелник на Венто (номерата се виждат, може да ги проверите). А за врътките на парното съм писал една крушка.
Идеята ми беше, че има още 2А примерно допълнителна консумация на габарити вътре в купето.
ОСВЕН ТОВА с течение на времето тези ампери нарастват, защото волтажът (при включени габарити без заряд) спада 14-13-12-11V-... 50W (габарити + интериор примерно) на 14V са 3,5А, ама след няколко часа като падне на 12V вече са 4А, а на 10W отиват 5А. Т.е. акумулаторът прогресивно се разрежда - съвсем условно първия час 3,5А, втория 4А, третия 5А и така все повече.
Идеята ми беше, че има още 2А примерно допълнителна консумация на габарити вътре в купето.
ОСВЕН ТОВА с течение на времето тези ампери нарастват, защото волтажът (при включени габарити без заряд) спада 14-13-12-11V-... 50W (габарити + интериор примерно) на 14V са 3,5А, ама след няколко часа като падне на 12V вече са 4А, а на 10W отиват 5А. Т.е. акумулаторът прогресивно се разрежда - съвсем условно първия час 3,5А, втория 4А, третия 5А и така все повече.
- bahyr
- Мнения: 567
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Нещо логиката ти куца.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта