Passat B5 1.9 TDI AFN - Забива за момент след 3000 оборота

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Passat B5 1.9 TDI AFN - Забива за момент след 3000 оборота

Мнениеот tedoto » Пет 18 дек 2015 21:26


Здравейте. Проблема е следния: Колата е с чип, до сега съм нямал проблем, много съм доволен от вървенето. Още в началото, когато я взех, ми направи впечатление, че турбото почти не се чува (въпреки това си вървеше макар и тогава да беше чип). Та днес карайки по магистралата, когато дойде поредния баир, реших да я настъпя малко повече от 140 км/ч., но - :a045 започна да забива предницата, и лека-полека да "увяхва" на баира. След няколко секунди пак усетих че има тяга, но за кратко. Възможно ли е, турбото вече да влиза в "авариен режим", и да се ориентирам към друго ... :gruebel

Последна промяна от tedoto на Нед 17 яну 2016 23:02, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот nasko1978 » Пет 18 дек 2015 21:37


Възможно е....


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот tedoto » Съб 19 дек 2015 10:57


Днес закачих колата, да проверя за някакви грешки. Появи се следната - 00550 - start of injection regulation 17-10 - control difference - intermittent. Грешката е изчистена засега. Покарах малко, проблема със "забиването" при високи обороти остава...


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот nasko1978 » Съб 19 дек 2015 14:22


Тази грешка не можеш да я "изчистиш" !Трябва ти правилна центровка!Колата или е много мудна и забива,или върви много и харчи много,но пък може и да пали странно при различни условия.А ти си тръгнал турбо да сменяваш,няма смисъл,ама не четете!


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот tedoto » Съб 19 дек 2015 21:54


Относно грешката именно заради това казах засега. Нямаше проблем с паленето, но ще проверя центровката.


Потребителски аватар
Станимир.Боев
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 20 дек 2015 14:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот Станимир.Боев » Нед 20 дек 2015 17:57


Центровка, въздух в горивото или некачествено гориво :gruebel


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот tedoto » Съб 26 дек 2015 14:48


Преди 2 дни на връщане към вкъщи започна да се чува едно зверско тракане/удряне от предната част ... видимо при отварянето на капака (понеже беше и тъмно вече) не личеше от къде идва точно, което ме наведе на най-лошата мисъл, че е демпферната шайба. С голямо треперене се прибрах до нас, и сякаш като по поръчка в момента в който спрях, преди да угася изчатка нещо супер силно и колата угасна. При следващото отваряне на капака видях как шайбата е на една страна а ремъка макар и останал цял беше заклещен. Бутнахме я в гаража, сваляне на предница и когато погледнах зъбното колело .... :scare3 и в 4-те дупки бяха останали болтовете които държат шайбата. Свалихме го и успешно макар с малко зор, възстановихме и 4-те резби. Очаквам утре да ми пристигне новата демпферна шайба. Имало е явно страхотен луфт, за да скъса 4 болта, и самата ос на шайбата беше в ужасно състояние. Това говори, че от там ще идва целия проблем с това прословуто моментно "забиване" след 3000 оборота и трудното палене при студен двигател...

Искам да се допитам тук, колеги, докато все още имам поле да работя свободно - има ли смисъл при това положение, да сменям зъбното колело?
ИзображениеИзображение

Видимо няма щети, а демпферната шайба в бързината забравих, но пък и няма смисъл да я снимам, тъй като пораженията си личат и там е ясно, че е за смяна..


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 267
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот vankata_passat » Съб 26 дек 2015 19:30


Колега Честита коледа!!! Няма да е лошо да смениш и зъбното колело.извикай някой който разбира и може да ти зацепи ангренажа правилно да нямаш излишни ядове оглеждай всичко докато е разглобена. и сменяй всичко с ново виж обтяжната ролка как е че после става страшно ако не е точно на белези може да ти направи големи бели.

П.П. Колега забравих да ти кажа да смениш и семеринга гледам тръгнал е.


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот tedoto » Съб 26 дек 2015 19:48


Честита Коледа!!! Със зацепването нямам ядове, тъй като сменях глава преди известно време.... ролката е нова и си беше на белег. Още нещо ме кара да се замисля... прочетох доста различни мнения относно затягането на болта и това дали е редно или не да се маже с лепило...


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот tedoto » Пет 08 яну 2016 19:58


За много години на всички колеги! Да сме здрави и само безаварийни километри и по-малко ядове :beer !

Развитие по темата : Сменил съм демпферна шайба, зъбно колело + болт, семеринг, и пистов ремък защото не ми се рискуваше със стария макар и да беше оцелял. Резултата - малко по-бързо палене от преди, все още не съм пробвал на дълъг път как се държи, но ме съмнява проблема да е изчезнал, тъй като при проверка, тайминга беше в порядъка от 25-27 , тоест под червената линия :eek . Какви варианти може да остават след смяната на тези консумативи? Помпата е максимално към двигателя, зацепването го направих наново и при първото въртене запали веднага...


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 267
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот vankata_passat » Пет 08 яну 2016 21:29


Колега за много години живи и здрави и безаварийни километри.като запалиш колко разход на час ти дава на борда.


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот tedoto » Пет 08 яну 2016 21:58


Трябва да погледна пак колега, защото нямам спомен а го погледнах. Интересното е, че когато я запалих за първи път, между другото забравих да отбележа че не съм белязъл нищо а директно направих , колянов, разпр. и помпа на начални белези. Запали от четвърт оборот сякаш до преди малко е била в движение. Стоя известно време и пак имаше едно въртене 3-4 сек докато запали


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Няма тяга след 140 км/ч

Мнениеот tedoto » Съб 16 яну 2016 0:30


Тайминга вече е ок. Проблема със забиването обаче остава и вече се усеща само на 5-та скорост отново след 3000 оборота независимо на баир или не. Има много трудно палене също без значение дали е топла или студена. А когато е студена работите дори са малко по-зле. Когато отворя графиката за тайминга, долу пише ECT Not Warm enough... също така при първо палене сутрин лампата за подгрева не изгасва, докато не запали, след известно време на работа на двигателя, при следващо въртене си изгасва, но паленето отново е проблем ако стои изгасена повече от 10-15 мин.


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Забива за момент след 3000 оборота

Мнениеот tedoto » Пон 25 яну 2016 22:04


В крайна сметка няма развитие, дори може да се каже, че малко се влошиха нещата от към работа на двигателя... След няколко минути работа на двигателя (на място) започва да работи едно неравномерно, сякаш на по-малко цилиндри... - центровката е между синя и зелена линия, като се променя, заради това прословуто неравномерно работене... Стойностите на впръскване на дюзите също са ПОКЪРТИТЕЛНИ в някои случаи над +2 , до под -2 ... Дюзите не са сменяни всички дори след чипа, имаше преди проблем с 1-ва дюза и даваше подобни симптоми, но смених разпръсквача и се реши проблема... Сега съм поръчал разпръсквачи 0.216, като се надявам всичко да се оправи най-накрая...



Колеги дайте съвети накъде да се насоча... Нови разпръсквачи, по-големи 0.216 ... резултат почти нулев. Разликата е че работи още по-неравномерно целия двигател, тресе и пуши... трудното палене остава...


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN - Забива за момент след 3000 оборота

Мнениеот tedoto » Пет 29 яну 2016 14:17


Проблема е решен. Оказаха се дюзите. Подменени са и 4-те сега пали без проблем. Благодаря на всички които се отзоваха.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 104 госта