Преди 2 дни на връщане към вкъщи започна да се чува едно зверско тракане/удряне от предната част ... видимо при отварянето на капака (понеже беше и тъмно вече) не личеше от къде идва точно, което ме наведе на най-лошата мисъл, че е демпферната шайба. С голямо треперене се прибрах до нас, и сякаш като по поръчка в момента в който спрях, преди да угася изчатка нещо супер силно и колата угасна. При следващото отваряне на капака видях как шайбата е на една страна а ремъка макар и останал цял беше заклещен. Бутнахме я в гаража, сваляне на предница и когато погледнах зъбното колело ....

и в 4-те дупки бяха останали болтовете които държат шайбата. Свалихме го и успешно макар с малко зор, възстановихме и 4-те резби. Очаквам утре да ми пристигне новата демпферна шайба. Имало е явно страхотен луфт, за да скъса 4 болта, и самата ос на шайбата беше в ужасно състояние. Това говори, че от там ще идва целия проблем с това прословуто моментно "забиване" след 3000 оборота и трудното палене при студен двигател...
Искам да се допитам тук, колеги, докато все още имам поле да работя свободно - има ли смисъл при това положение, да сменям зъбното колело?


Видимо няма щети, а демпферната шайба в бързината забравих, но пък и няма смисъл да я снимам, тъй като пораженията си личат и там е ясно, че е за смяна..