
Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Много си прав колега! Че после защо така било и не знам си какво, ами вземете на един циганин гащите и си ги сложете и чакайте да ви е топло
та и нашата работа. За годините и километрите си пак много са издръжливи, ако бяха не добре направени или некачествено до сега да се бяха разпаднали на парчета от българското каране, който каквото свари слага вътре и наляга като див селянин без въобще да пази и си казва, б.х ти котърника, нали после няма да го карам аз. Типично по български. Не вярвам всички да са така в италия, старата ми кола беше една от най-здравите от към мотор и нямаше и грам ръжда, въпреки че беше претърпяла удар/не от мен/,но двигателя ми беше пушка и който и да го погледнеше и покараше не вярваше, че има такав мотор, просто бяха свикнали да ги напъват до 3к за да тръгнат и като настъпваха лекичко и се изтрелваха се чудеха какво става
та мисълта ми е, че и от италия да са или от тамбукту, ако са гледани както трябва и човек разбира поне малко от коли, а не пита като колегата къде е скоростната кутия/ без да се обижда/ може да се намери хубава кола. За ладите не ми се говори, защото това въобще не бяха и не са коли според мен, това са машини за самоубийства 

- vanesto
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Ами то всичко е свързано с финансите. Аз ако можех да си позволя нова кола, щял да карам КР и нямаше да ми пука колко км ще изкара мотора, щото ще я хвърля и ще си взема нова. Ама при положение, че 80% от българите са като мен, нормално е да се съобразяваме с такива неща при покупката. В смисъл такъв, че ми е по-добре да взема дърт таралясник, да си го стегна и да знам, че ще ме вози безпроблемно, отколкото да взема един пак дърт, ама по-малко дърт, да вложа още толкова пари в него, да го продам, щото много се чупи, после пак да взема и да вложа и т.н. Земи нов, ама не се взема така лесно нов.
- goppa
- VW експерт

- Мнения: 7988
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Не вярвам в "програмираното остаряване" при автомобилите.
Всъщност с всяка мова модификация на VW се отстраняват проблеми открити в предишните. Това, че PD технологията изкарава по-малък пробег от роторните помпи без големи ремонти по мотора не значи че е лоша. Самата технология е въведерна с цел колите да отговарят на тогавашните екологични изисквания. И това, че повечето от нас не могат да си позволят ремонт от сорта на смяна на вал, не значи че мотора е лош, просто сме си сиромаси :). Няма вечен двигател. А по-новите изкарват доста по-дълги безаварийни преходи от старите. Мисля, че създателите на тия мотори се стремят към усъвършенстването им ане към програмирано овехтяване.
Всъщност с всяка мова модификация на VW се отстраняват проблеми открити в предишните. Това, че PD технологията изкарава по-малък пробег от роторните помпи без големи ремонти по мотора не значи че е лоша. Самата технология е въведерна с цел колите да отговарят на тогавашните екологични изисквания. И това, че повечето от нас не могат да си позволят ремонт от сорта на смяна на вал, не значи че мотора е лош, просто сме си сиромаси :). Няма вечен двигател. А по-новите изкарват доста по-дълги безаварийни преходи от старите. Мисля, че създателите на тия мотори се стремят към усъвършенстването им ане към програмирано овехтяване.
- samo_pechka
- Мнения: 9065
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Днес на бърза ръка, се хванах да "промия" двигателя на моя кола. Принципно слагах флъш-а във старото масло и след малко работа- точех . Този път купих и едно по-евтино масло и филтър за целта . Оскъпяването ( без самата промивка) е около 32/33лв допълнително на кола ( т.е. около 3лт. масло + филтър ) ако се сложи и цената на самата промивка - още 23лв . Общо 55-6лв някъде. Промивката я правя средно след две смени на масло. На третата смяна , провеждам мероприятието. Важното е да се знае, че е добре промивката да е на база детергенти. Да не се ползват такива на база разтворители . И веднъж налята, да се остави да работи около 15-ина мин на място ( колата да е подгрята преди това ) и да се източи ! Да не се оставя с промивката вътре!
След това си налях маслото с което ще измина 10-12 к.км и една добавка Турбо-протект. Смених пак и филтъра разбира се. . Утре и на другите коли в семейството ни.
Използвам и момента да покажа едно "подобрение" на кората под мотора . Преди три години потроших пластмасовите щипки отстрани дето са хванати за "подкалниците" . Купих едни планки от строителен магазин , малко поп-нитове, малко шайби и др. ... :)
След това си налях маслото с което ще измина 10-12 к.км и една добавка Турбо-протект. Смених пак и филтъра разбира се. . Утре и на другите коли в семейството ни.
Използвам и момента да покажа едно "подобрение" на кората под мотора . Преди три години потроших пластмасовите щипки отстрани дето са хванати за "подкалниците" . Купих едни планки от строителен магазин , малко поп-нитове, малко шайби и др. ... :)
- samo_pechka
- Мнения: 9065
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Продължавам с кората :
Оттогава съм минал около 50-ина к.км смъквал съм неколкократно самата кора по един или друг повод. Доволен съм, че така я направих. Няколко пъти след това съм се шибвал в преспи, няма проблем засега :) нито се губят винтчета, нито пада кората някъде.
На всички които са с 1.9 ТДИ 90 или 110к.с. ( също и 116 к.с. ) да си видят една снадка /турбопът, къс гумен маркуч м/у смук.колектор и пластмасовата тръба. Тук на едната ми кола , вече един път сменена.
Тук на другата ми кола , "спешен" ремонт по време на път .
Външно не си личи, че е спукана ( особено ако е отдолу дупката ) . Лявата е спуканата , дясната е "новата" втора потреба
Стигам до извод, че това е най-слабото звено в турбопътищата на 1.9 ТДИ ,90/110/116 к.с. Често на външен вид изглежда добре , но всъщност се държи на косъм да цъфне. Като се погледне отвътре, си личи как е 'изгнила" откъм горната страна . Пука се и след това се спуква и вторият пласт някъде . Колата губи моментално мощност И почва да кади яко.
Оттогава съм минал около 50-ина к.км смъквал съм неколкократно самата кора по един или друг повод. Доволен съм, че така я направих. Няколко пъти след това съм се шибвал в преспи, няма проблем засега :) нито се губят винтчета, нито пада кората някъде.
На всички които са с 1.9 ТДИ 90 или 110к.с. ( също и 116 к.с. ) да си видят една снадка /турбопът, къс гумен маркуч м/у смук.колектор и пластмасовата тръба. Тук на едната ми кола , вече един път сменена.
Тук на другата ми кола , "спешен" ремонт по време на път .
Външно не си личи, че е спукана ( особено ако е отдолу дупката ) . Лявата е спуканата , дясната е "новата" втора потреба
Стигам до извод, че това е най-слабото звено в турбопътищата на 1.9 ТДИ ,90/110/116 к.с. Често на външен вид изглежда добре , но всъщност се държи на косъм да цъфне. Като се погледне отвътре, си личи как е 'изгнила" откъм горната страна . Пука се и след това се спуква и вторият пласт някъде . Колата губи моментално мощност И почва да кади яко.
-
gancho
- Мнения: 1064
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Да, сменял съм я веднъж с втора ръка.
Би било хубаво ако се смени със силиконова тръба 51мм диаметър. Но за съжаление не намерих.
Ако някой знае къде продават - да пише.

Би било хубаво ако се смени със силиконова тръба 51мм диаметър. Но за съжаление не намерих.
Ако някой знае къде продават - да пише.

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Аз правя смяна на маслото на 8-10хил и източвам бистро масло всеки път. Замислих се за една промивка след пост-а ти :) Имам 1000-1500км до смяна и ще го направя.
За щипките аз изгубих две след една преспа миналата зима и кората увисна, закачих със свински опашки и си поръчах квадратни щипки и т-образните пинчета за 5-6 лв и си възстанових фабричния замисъл. Номер по Febi за квадратните на самата кора 38686- около 70 стотинки е, номер по Febi за пинчето 38688 околи 2 лева е.
За гумения маншон, на пластмасовите колектори на бензиновите има 4 бройки, на всеки цилиндър по един и вече сменям два пъти, на газ няма каране, все едно изчезват 2 цилиндъра... на Бензин се усеща като прекъсване при междинна газ. Без газ и на пълна газ почти няма промяна. Хващам ги с шише с вода и поливане един по един на празен ход. Спукания при бензин изсвирва и мотора заглъхва за миг.
За щипките аз изгубих две след една преспа миналата зима и кората увисна, закачих със свински опашки и си поръчах квадратни щипки и т-образните пинчета за 5-6 лв и си възстанових фабричния замисъл. Номер по Febi за квадратните на самата кора 38686- около 70 стотинки е, номер по Febi за пинчето 38688 околи 2 лева е.
За гумения маншон, на пластмасовите колектори на бензиновите има 4 бройки, на всеки цилиндър по един и вече сменям два пъти, на газ няма каране, все едно изчезват 2 цилиндъра... на Бензин се усеща като прекъсване при междинна газ. Без газ и на пълна газ почти няма промяна. Хващам ги с шише с вода и поливане един по един на празен ход. Спукания при бензин изсвирва и мотора заглъхва за миг.
- Xaxy
- Мнения: 1568
- Регистриран на: Вто 03 мар 2015 16:57
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: AFN 1.9 TDI 110
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Печка браво за идеята,ама не са знае колко ще издържи. Аз бях изгубил оригиналните болтове,поръчах ги после пак и сега цялата кора е с свински опашки. За промивката ще обясниш ли малко повече,колко км караш с това масло преди да го източиш?
- Pet_rov
- Мнения: 4509
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
С маслото за промивка не се кара - колата работи на място. Той го е написал, остава само да го прочетеш.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
samo_pechka, за кората- аз моята я усилих с метална -Титан цинкова ламарина- Жената я дава без пари.
Понеже имаше протъркване по ъглите на отворите.
При Брат ми липсваха крепежите по кората- купих му оригинални и това е.
При мене също липсваха, но намерих едни крепежи от ПВЦ- като голям Болт с разпъващи се елементи навън, а в средата пак ПВЦ рапидка се набутва/завива навътре и разпъва външната част. Този елемент за тапицерии можеби пасна идеално в отсрещният счупен на две оригинален държач. Обикновено се чупят на две и стоят така ако ги има както знаеш.
Проблема при мене е че външните два отвора на подкалника от ляво и дясно са откъртени и реално не може да се сложи крепеж там. Та само вътрешните два са читави от ляво и дясно. Аз не мислех и да ги ползвам външните два, понеже до този момент се слагаха само свински опашки на вътрешните два. Като му дадох на майтора при един ремонт да сложи моите нови крепежи за проба, той пък решил да ми добави и 2 рапидки по навън на местото на липсващите оригинални отвори. Та сега е с 4 крепежа. Но като се развият по веднъж тия рапидки отвън и ще се прецака отворите в Подкалниците.
Незнам защо се престара Майстора и дали да не ги махна тия рапидки на следващото баране.
Другият вариант е да вградя в кората от тези металнте планки сгънати на две- тип гайки като твоите. Имам доста от тях по кутиите с крепежи. Обаче се чудя дали не може да стане по просто, че не ми се нити и планкира. Просто да направя лека цепка върху отвора където е завита рапидката и да пъхна през нея планката/гайка.
Незнам на практика дали може да стане ?
Ще се разровя сега да потърся такива крепежи.
Понеже имаше протъркване по ъглите на отворите.При Брат ми липсваха крепежите по кората- купих му оригинални и това е.
При мене също липсваха, но намерих едни крепежи от ПВЦ- като голям Болт с разпъващи се елементи навън, а в средата пак ПВЦ рапидка се набутва/завива навътре и разпъва външната част. Този елемент за тапицерии можеби пасна идеално в отсрещният счупен на две оригинален държач. Обикновено се чупят на две и стоят така ако ги има както знаеш.
Проблема при мене е че външните два отвора на подкалника от ляво и дясно са откъртени и реално не може да се сложи крепеж там. Та само вътрешните два са читави от ляво и дясно. Аз не мислех и да ги ползвам външните два, понеже до този момент се слагаха само свински опашки на вътрешните два. Като му дадох на майтора при един ремонт да сложи моите нови крепежи за проба, той пък решил да ми добави и 2 рапидки по навън на местото на липсващите оригинални отвори. Та сега е с 4 крепежа. Но като се развият по веднъж тия рапидки отвън и ще се прецака отворите в Подкалниците.
Незнам защо се престара Майстора и дали да не ги махна тия рапидки на следващото баране.
Другият вариант е да вградя в кората от тези металнте планки сгънати на две- тип гайки като твоите. Имам доста от тях по кутиите с крепежи. Обаче се чудя дали не може да стане по просто, че не ми се нити и планкира. Просто да направя лека цепка върху отвора където е завита рапидката и да пъхна през нея планката/гайка.
Незнам на практика дали може да стане ?
Ще се разровя сега да потърся такива крепежи.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Друго имам предвид. Съпоставен с друг двигател, ПД мотора има повече износващи се части. Например самата дюза като елемент. Вече втора дюза ми прави проблем в рамките на 40 000 км. Вала на ПД се износва повече. Леглата на дюзите в главата се износват необратимо. Усилията там са по-големи и ПД пукат по-често глави от останалите двигатели с ГНП. Отделно ремонтни комплекти за дюзите и прочее. Все неща, които ги няма при другите дизели от по-старо (а и по-ново) поколение. Задай си въпроса, защо "тъпите" немци оставиха тази технология и следващото поколение двигатели са доказаните common rail...Естествено това, което говоря е лично мнение, базирано на наблюденията ми до момента. Сега ако трябва да избирам между ПД мотор и такъв common rail, при равни условия (разбирай цена), бих избрал втория.kossis написа:Сега пък ПД технологията била недоразумение......
- samo_pechka
- Мнения: 9065
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Xaxy написа:Печка браво за идеята,ама не са знае колко ще издържи. Аз бях изгубил оригиналните болтове,поръчах ги после пак и сега цялата кора е с свински опашки. За промивката ще обясниш ли малко повече,колко км караш с това масло преди да го източиш?
Ами нали го написах колко е досега при мен :)
samo_pechka написа:Оттогава съм минал около 50-ина к.км смъквал съм неколкократно самата кора по един или друг повод. Доволен съм, че така я направих. Няколко пъти след това съм се шибвал в преспи, няма проблем засега :) нито се губят винтчета, нито пада кората някъде.
Около 50-ина хиляди км
За промивката- един път сипана, колата бръмчи на място около 15 минути. Има флъш-ове дето " носят" да се кара колата примерно 50-100км. Но пак веднага се източва още докато е горещо маслото! Най-добре е да се прочете указанието на самата опаковка и да не се правят странични експерименти! Важното е да се купува флъш на базата на детергенти ( като се отвори опаковката мирише подобно на масло ) , а да се избягват тези дето са на база разтворители ! Те са кофти избор!
DoH_KuXoT написа:За щипките аз изгубих две след една преспа миналата зима и кората увисна, закачих със свински опашки и си поръчах квадратни щипки и т-образните пинчета за 5-6 лв и си възстанових фабричния замисъл.
Ами то и на мен ми мина през ума това, да си купя каквито са били. Самата мисъл, че в първата пряспа ще лягам отдолу да я вържа пак, ме отказа :) А съм виждал на какво прилича, след като гумите я захапят полупадналата кора , отделно се изкъртват от зор и пластмасовите подкалници :) абе грозна картинка :)
За снадката ( турбопътя ) гледах на ДБК Димитров една. Не знам дали ще е качествена, но мисля да напазаря две-три бройки да видя как ще е. Не съм сигурен и дали пасва добре ( дали въобще е тази, но няма каква друга да е ) . http://www.dbk-dimitrov.com/%D0%BC%D0%B ... to-kb-1357
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
поне е без пари, бих си метнал една в багажника за резерва ако духне на път.
- samo_pechka
- Мнения: 9065
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Твоята дизел ли е? Щото ако се търси за бензин бяха май други , малко по-къси и по-малък диаметър ( ако не греша, нямам опит с бензинови коли ).
П.п м/у другото поразгледах в сайта на ДБК Димитров има и за други коли ( бензин /дизел и т.н. )
П.п м/у другото поразгледах в сайта на ДБК Димитров има и за други коли ( бензин /дизел и т.н. )
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: victory1983 и 47 госта