:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Wolf33
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 01 окт 2024 21:53
Автомобил: Passat B8
Двигател: CRLB 2017

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Wolf33 » Нед 06 окт 2024 11:50


Е, така се връзват нещата :mhihi




diss
Мнения: 42
Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
Автомобил: Passat B8 Rline
Двигател: 2_0 TDI DFGA

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот diss » Съб 12 окт 2024 7:13


Здравейте колеги, карам Б8 2019 2.0. 150 коня DFGA със спряно адблу. Карам я предимно извънградско и регенерира през 600-700 км, което мисля, че е нормално, но регенерациите продължават много дълго по 60,70,80 км въпреки, че я държа на 3к обороти извънградско.
Според мен това не е нормално. При вас как е и къде бъркам...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот samo_pechka » Съб 12 окт 2024 12:38


Вече на няколко пъти сме писали в тази тема, че регенерациите е добре да стават в диапазона обороти 2000 +-.
При 3000 се удължава ( ДПФ-а трудно поддържа необходимата температура за самия процес, преохлажда се в повече)


Потребителски аватар
Wolf33
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 01 окт 2024 21:53
Автомобил: Passat B8
Двигател: CRLB 2017

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Wolf33 » Вто 15 юли 2025 18:47


group® написа:
group® написа:
Инжекторите не се рециклират. Само Бош ги правят, като запазват само черупката.
Опциите са от Порше - 930лв на брой с отстъпка.
Директно от Бош - към 500лв с отстъпка и към 170лв депозит за връщабе на старите. Тоест ако не ги одобрят става към 670лв.



Колега, може ли да дадеш отзив как се държат дюзите вече 4 години по-късно и колко километра навъртя с тях?
И каква разлика има преди и след замяната?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10085
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Сря 16 юли 2025 9:39


Някъде съм 40000км да съм минал оттогава, като в последните почти 2г не я карам почти.
Разлика от смяната няма. Няма как да има. Нито са ми били чак толкова зле предишните, нито е нещо да се усети (вървеж, разход).
Просто съм спокоен, че не правят някоя мизерия те. Защото проблемите с тях се хващат твърде късно.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 653
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот alpinab » Пет 25 юли 2025 8:50


Ванов говори за ЕА288 и проблемите му:

https://www.youtube.com/watch?v=lBbtzH_gmto


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1923
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Traytor » Пет 25 юли 2025 13:41


Пак е малко “това е моето обяснение”. Моята е на 8000км вече, не ми е бутнала маслото, а е била на лонг лайф 150 000км. Съмнява ме от ЕА288 до ЕА288 евро да са направили кардинални промени. Проблема е вероятно многофакторен, другите пасати в нашия блок, както и супърбите са еа288 и ако се вярва на комшиите, не горят масло. Пасатите са битурбо и трите, шкодичките са 150 катъра, общото е че всичките са взети от дилър на реални километри под и около 200 000. Със сигурност е “по-слаб” материала от колкото беше при 1.9тди, но да не забравяме и че има една купчина еко нормативи изсипани в допълнение. Ама пак, не съм майстор и не го работя постоянно, та личните ми наблюдения са много ограничени. Моя майстор също много ги плюе.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 459
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот paagrio » Пет 25 юли 2025 15:19


Те са 5-6 сервиза в социалните мрежи освен този и Криско, всеки ден пускат клипове за нови вагове с нужда от основен ремонт заради нещо малко. Явно им се услажда да работят със заможни клиенти.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1923
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Traytor » Пет 25 юли 2025 15:47


Пак мои си разсъждения, ама увредени стени на цилиндрите ми бие по-скоро на автомобили предимно карани в градски условия. Тогава вече комбинацията от постоянни активни регенерации=нафта в маслото в комбинация с 2 години между смяна, си идват на място нещата.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12124
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 30 юли 2025 7:40


0-20, 5-20, 0-30 и 5-30 чорби на 30 хил износват яко моторите. Тези обаче са се уляли с това че разход до половин литър на 1000 км бил нормален и са го написали в книжката. Нема да им ги пипнем тия каруци. Колега тук във форума в една тема се учудваше, че като отишъл да си вземе новия тигуан му казали да си купи туба с масло че можела да му трябва :screwy
1 мм беше станал ключа на масления сегмент на тоя който отваряхме последно. Освен това от фв са открили комунизма. CUNA мотора и още един са с балансиращи валове. Ако имаш проблеми с мотора се купува ново долнище, защото няма инструмент и инструкция за зацепването на балансиращите валове. Цените за частите са брутални, особено за оригиналните части. Нагоре, двата разпределителни вала са направени отляти с целия капак който ги държи, продават се блок и струват 7500 лв, честито бръснене


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1923
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Traytor » Сря 30 юли 2025 8:40


Кара те да ти липсва проблемното V6 2.5TDI, където имаше конструктивен проблем с износване на валовете, картерна вентилация и въпреки това беше толкова овърбилднат, че с 4 паднали кобилици и още 2 в картера, понеже бях с няква интересна добавка в мотора, дори не се разбираше, че го има проблема :mhihi


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12124
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 30 юли 2025 21:35


Не ми липсва изобщо, аз съм бензинов фен, по стечение на обстоятелствата се разправям с дизелчета иначе щях да стоя гладен



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта