Смяна на маншон на външно каре Голф2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12161
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 01 сеп 2025 6:24


Не се прави наклон щото ги мързи и нямат инструмент, просто със сходимостта обират разликата, само че така на моя пасат предницата за 2 години 4-5 реглажа и дясното колело се оказа извън калника, лявото вътре в калника. Дори, не се сещам как е точно при голф, мисля е същото, страничния наклон освен от шарнира се прави и от двата болта които държат амортисьора към шенкела. Трябва да се разхлаби, да се прибере максимално навътре и със специален инструмент между амортисьора и джантата се избутва навън докато дойде страничния наклон




Потребителски аватар
moreg
Мнения: 489
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот moreg » Пон 01 сеп 2025 9:02


Колеги при мен се оказа че и шарнира е заминал и смених и него. Сега за по сигурно ще сменя и десния. Смяната им не е трудна. Развива се и се премахва един болт с ключ 17 и после шарнира излиза от шенкела с помощта на една щанга се натиска носача надолу и шарнира излиза от шенкела. Къде ще ми препоръчате да отида после на реглаж на предницата? За София става въпрос колата е Голф 2 KR мотор


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19336
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот stefan4o » Пон 01 сеп 2025 12:27


К.Одаджийски написа:Не се прави наклон щото ги мързи и нямат инструмент, просто със сходимостта обират разликата, само че така на моя пасат предницата за 2 години 4-5 реглажа и дясното колело се оказа извън калника, лявото вътре в калника. Дори, не се сещам как е точно при голф, мисля е същото, страничния наклон освен от шарнира се прави и от двата болта които държат амортисьора към шенкела. Трябва да се разхлаби, да се прибере максимално навътре и със специален инструмент между амортисьора и джантата се избутва навън докато дойде страничния наклон

Прав си, Ода, при Голф е същата хава. Може да се регулира от шарнира и от болтовете на амортисьора.


zdravko_jett
Мнения: 1877
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот zdravko_jett » Пон 01 сеп 2025 18:05


К.Одаджийски написа:Не се прави наклон щото ги мързи и нямат инструмент, просто със сходимостта обират разликата, само че така на моя пасат предницата за 2 години 4-5 реглажа и дясното колело се оказа извън калника, лявото вътре в калника. Дори, не се сещам как е точно при голф, мисля е същото, страничния наклон освен от шарнира се прави и от двата болта които държат амортисьора към шенкела. Трябва да се разхлаби, да се прибере максимално навътре и със специален инструмент между амортисьора и джантата се избутва навън докато дойде страничния наклон
със сигурност повечето не го знаят щом наистина е така


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12161
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 02 сеп 2025 5:21


moreg написа:Къде ще ми препоръчате да отида после на реглаж на предницата? За София става въпрос колата е Голф 2 KR мотор

Експрес 2 сервиз в Дружба, записване на часове онлайн на сайта на сервиза


Потребителски аватар
moreg
Мнения: 489
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот moreg » Нед 07 сеп 2025 13:36


Колеги днес минах процедурата на реглаж в споменатия сервиз Експрес 2 и като цяло съм доволен. Човека ми центрира волана точно в средата и колата върви направо без да дърпа нито в ляво нито в дясно. Посъветва ме обаче да подменя вътрешните кормилни накрайници. Левия ми е леко крив а десния също не е е с добра резба от корозията там където се завива към външния и за да се прави по лесно реглаж занапред е хубаво да ги сменя и тях. Има ли разлика между ляв и десен вътрешен кормилен накрайник на Golf 2 или двата са еднакви? Някаква тема ако има или нещо важно при смяната има ли?


Потребителски аватар
moreg
Мнения: 489
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот moreg » Нед 07 сеп 2025 16:13


Някой който е сменял вътрешните кормилни накрайници може ли да ми потвърди на Golf 2 GTI 16V това ли е вътрешния кормилен накрайник?
https://www.autopower.bg/%D0%B2%D1%8A%D ... 31418.html
Кормилната рейка е без серво управление.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1086
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот MamaMy » Нед 07 сеп 2025 18:22


На този пише "за автомобили със сервоуправление". За теб трябва да е този


Потребителски аватар
moreg
Мнения: 489
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот moreg » Нед 07 сеп 2025 18:39


Да така е. Впоследствие го видях че пише със серво управление. Сега въпросът е трябва ли ми и специалния инструмент за развиване на вътрешния кормилен накрайник? Някой развивал ли ги е тези накрайници без сваляне на рейката с обикновен гаечен ключ? Има два прореза на широката част след ябълката отвън, които са за гаечен ключ. Притеснява ме, че там е доста тясно и ще пречат и моста и носачите. Мястото е тясно и няма да мога май да вкарам гаечен ключ за да развия кормилния накрайник..... И май ще се наложи да купувам и специалния инструмент.
https://avto-instrumenti.com/Kliuch-za- ... nici-Magma


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7979
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот goppa » Нед 07 сеп 2025 22:13


moreg написа:. Мястото е тясно и няма да мога май да вкарам гаечен ключ за да развия кормилния накрайник..... И май ще се наложи да купувам и специалния инструмент.
https://avto-instrumenti.com/Kliuch-za- ... nici-Magma

Мдаа , без сваляме на рейката там нормален гаечен ключ не помага.

viewtopic.php?f=11&t=461832&hilit=%D0%98%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82

За механична рейка може и да става на място смяната на вътрешен накрайник. Но за хидравлична е по-добре тази смяна да става на тезгяха, защото всякаква неуплътненист на маншоните води до протичане на рейката.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12161
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 08 сеп 2025 6:20


Аз ползвам тръбен ключ с размер според мястото, малко на една страна, но се уверявам, че е стегнато щото иначе не е добре. Понякога е тегаво с маншоните, но те на почти всички рейки са заврени на майната си и там трябва яко импровизация включително опит и поне 4-5 различни видове клещи за скоби


Потребителски аватар
moreg
Мнения: 489
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот moreg » Пон 08 сеп 2025 7:44


При мен кормилната рейка е механична, което е по добре в случая. Явно ще трябва да купя и този инструмент за развиване на вътрешните кормилни накрайници за да нямам проблеми при демонтажа. Гледам, че гумените маншони са закрепени от вътрешната страна с П образна скоба, която е стегната с два болта през предния мост. А пък от другата страна е стоманизирана скобка подобна на тази на скобите за водните съединения, която се отваря при стискане на двете ушета. Не ми се вижда сложно за работа. Просто трябват правилни инструменти.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19336
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот stefan4o » Пон 08 сеп 2025 18:44


Преди време сменях вътрешен накрайник на мойта баба без хидравлика. Ползвах раздвижен ключ, много псувни изяде... Иначе има специализиран инструмент за развиване/стягане на накрайника.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6381
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот ktamen » Пон 08 сеп 2025 20:14


Аз ползвах обикновен ключ отрязан през средата.


Потребителски аватар
moreg
Мнения: 489
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 18:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на маншон на външно каре Голф2

Мнениеот moreg » Сря 10 сеп 2025 4:30


Ще си взема и а аз специализирания ключ и ще ги развия с него. Процедурата ми е ясна. Смяната ще стане без проблеми.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта