Колеги, перката не ми включва първа степен - минава 92-93 градуса, температурата продължава да се качва но не започва да върти?
Помогнете ми да разбера дали работят 2-те степени на перката, преди да започна какъвто и да е ремонт!
С търсачката бях намерил един съвет от Niksi за тест на степените, но не ми стана ясно плюса и минуса от къде да ги взема - директно от акумулатора ли? Ето неговия съвет:
"Колега направи следното.
Вадиш буксата от перката и закачаш + и - за да провериш дали степените бачкат. Мисля че имаше един кафяв и два двуцветни /червено и жълто и червени и нещо друго беше/. На кафявия даваш маса или минус, а на другите закачаш +. Първо на единия после на другия. Трябва да имаш 2 различни степени на двата различни входа. Ако ги има е почти сигурно че е датчика, ако не - перка."
Проверка на 1-ва и 2-ра степен на перката на радиатора - как
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Става направо с кабели и ток от акумулатора. Хубаво е да има кабелни обувки на кабелите от страната, която ще влиза в буксата на вентилатора.
Дори да объркаш "+" и "-", единственото което ще стане е да се обърне посоката на духане
на вентилатора, което за целта на пробата не е опасно. Със сигурност ще разбереш дали работят степените.
Ако искаш пиши на лични, бих ти съдействал утре и си в София.
Дори да объркаш "+" и "-", единственото което ще стане е да се обърне посоката на духане

Ако искаш пиши на лични, бих ти съдействал утре и си в София.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Miki написа:Като извадиш буксата от термовключвателя просто дай последователно клемите накъсо с един кламер. Едноцветната с тези, които имат ивици.
Ако правилно съм те разбрал колега, трябва да дам накъсо клемите на буксата, нали така?Защото иначе няма логика да давам накъсо клемите на термопревключвателя?!
Ще пробвам довечера първо този вариант, а след това и варианта със свързването на перката към акумулатора.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Сега да кажа какво констатирах днес.
Направих теста който Miki ме посъветва - с кламерче да дам накъсо клемите на буксата на термодатчика. Кабелите са: червен (1) и два разноцветни - единият от тях е с зелен и бял цвят (2) , а другия е с червен и бял цвят(3 ).
Най-вероятно перката не е на степени - 1-ва и 2-ра,а само с една степен на въртене, защото от нея излизат само 2 пластини, на тях съотвестват кабел (1) и (2) от буксата . За кабел (3) свързан с буксата няма пластина .
Когато дам накъсо клемите на буксата на термодатчика - кабел (1) с кабел (2), вентилатора започва да работи, но когато дам накъсо кабел (1) с кабел (3), перката не работи.
Изводите които си направих:
- единият от кабелите - кабел (3) не изпълнява никаква роля,защото перката най-вероятно има само една степен на въртене
- много вероятно причината перката да не включва на 92-93 градуса да е термодатчика , тъй като когато дам накъсо кабел (1) и (2) - перката сработва
Вие какво ще кажете колеги, след тези констатации - термодатчика ли е "ритнал камбаната"
?
Направих теста който Miki ме посъветва - с кламерче да дам накъсо клемите на буксата на термодатчика. Кабелите са: червен (1) и два разноцветни - единият от тях е с зелен и бял цвят (2) , а другия е с червен и бял цвят(3 ).
Най-вероятно перката не е на степени - 1-ва и 2-ра,а само с една степен на въртене, защото от нея излизат само 2 пластини, на тях съотвестват кабел (1) и (2) от буксата . За кабел (3) свързан с буксата няма пластина .
Когато дам накъсо клемите на буксата на термодатчика - кабел (1) с кабел (2), вентилатора започва да работи, но когато дам накъсо кабел (1) с кабел (3), перката не работи.
Изводите които си направих:
- единият от кабелите - кабел (3) не изпълнява никаква роля,защото перката най-вероятно има само една степен на въртене
- много вероятно причината перката да не включва на 92-93 градуса да е термодатчика , тъй като когато дам накъсо кабел (1) и (2) - перката сработва
Вие какво ще кажете колеги, след тези констатации - термодатчика ли е "ритнал камбаната"

- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
doktora написа:Днес ще купя от "Auto +" един термодатчик, утре ще го сложа и след това ще ви пиша резултата.
Благодаря на всички за съветите
Не си купувай нов термодатчик, освен ако не искаш просто да подмениш стария.
Ако искаш да имаш още една степен на вентилатора си купи нов вентилатор, на чийто мотор има три извода за клемата(втора ръка ок 50 лв.).
Утре има среща на НИМ в 17.00 ч., може да се видим там.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 32 госта