Преди две седмици ми се случи нещо много странно,което още никой не ми е обяснил що-годе убедително.
Карах през един планински проход (нагоре).Следих температурата през цялото време и не подмина дори средата на скалата,нито светна лампичката.
След около 10км спрях на една отбивка.Мястото беше под силен наклон (с предницата нагоре).Като излязох от колата,забелязах,че някаква течност се изсипва от двигателя.Първо си помислих,че е масло,но след като отворих капака,оказа се,че кипи антифриза през капачката на казанчето.Така изтече около 4 литра.
Температурата на двигателя според мен не бе много висока.
Добре,че имах вода в колата,та долях и продължих.После нямах никакви проблеми по другите баири,та и досега си работи добре.
Въпроса ми е има ли връзка с това,че спрях рязко и веднага изключих двигателя (следователно и перката) или че спрях под висок наклон.
Кипене на вода от казанче на Golf II
- malogramoten
- Мнения: 68
- Регистриран на: Съб 30 апр 2005 8:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Само предположение!!!
1. Капачката ти не уплътнява добре!По нагорнището явно течността е била над 100 градуса ., вероятно на по-голяма надморска височина и затова кипи.По принцип водата в затворено пространство не кипи. Същия принцип е на централното отопление в градовете-в тръбите водата е 130 градуса, но е затворена и не кипи/тази която се подава от теца/
2. Спрял си и помпата е спряла да върти течността! веднага най-горещото отива на най-високото, а това е казанчето и ефекта е същия
Много е възможно да е съчетание и от двете ..... а може да е нещо трето или четвърто!!!
Между другото , така си спуках радиатора на двойката.Спрях на баир , защото не ми въртеше вентилатора , но загасих двигатиля и докато оглеждах кабелите на вентилатора , радиатора замина !
Това е от мен! Успех в разгадаването на загадката!
1. Капачката ти не уплътнява добре!По нагорнището явно течността е била над 100 градуса ., вероятно на по-голяма надморска височина и затова кипи.По принцип водата в затворено пространство не кипи. Същия принцип е на централното отопление в градовете-в тръбите водата е 130 градуса, но е затворена и не кипи/тази която се подава от теца/
2. Спрял си и помпата е спряла да върти течността! веднага най-горещото отива на най-високото, а това е казанчето и ефекта е същия
Много е възможно да е съчетание и от двете ..... а може да е нещо трето или четвърто!!!
Между другото , така си спуках радиатора на двойката.Спрях на баир , защото не ми въртеше вентилатора , но загасих двигатиля и докато оглеждах кабелите на вентилатора , радиатора замина !
Това е от мен! Успех в разгадаването на загадката!
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 14:09, променено общо 1 път.
- ЧАНДЛЪР БИНК
- Мнения: 456
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами не знам дали е проблема в капачката.
Все пак капачката трябва да има функцията да изпуска,когато налягането скочи над допустимото,иначе ще изтърве от другаде.
Капачката спря да изпуска след известно време,при все,че все още казанчето бе под известно налягане.
А на другия въпрос-когато излязох от колата,бях спрял двигателя и перката съответно беше спряла.
Все пак капачката трябва да има функцията да изпуска,когато налягането скочи над допустимото,иначе ще изтърве от другаде.
Капачката спря да изпуска след известно време,при все,че все още казанчето бе под известно налягане.
А на другия въпрос-когато излязох от колата,бях спрял двигателя и перката съответно беше спряла.
Не,перката не се въртеше,защото нищо не се чуваше от двигателя.
(освен капене на вода)
Но както казах,датчика на температура не показваше някакво завишаване и може би перката изобщо не е била включена преди да спра.Малко след това, като запалих колата на място и поработи малко,перката се включи,тоест работи коректно.
Ама както казах,това, което се случи си е мистерия
(освен капене на вода)
Но както казах,датчика на температура не показваше някакво завишаване и може би перката изобщо не е била включена преди да спра.Малко след това, като запалих колата на място и поработи малко,перката се включи,тоест работи коректно.
Ама както казах,това, което се случи си е мистерия

Сменяй капачката! Случвало се е и на мен! И аз си мислях, че надува..... че съм за смяна на гарнитура на главата.... да ама не-само за нова капачка! Нормално е след голямо натоварване като спреш(спира да върти и водната помпа) да се получи изкипяване(ако не си завил хубаво капачката или ти се е прецакал изпускателния клапан).
Провери и термостата(под водната помпа) за всеки случай - горна, долна тръба-топла, студена!Ако не ти отваря, може в самия радиатор температурата да не е толкова висока, колкото на антифриза в самия двигател и затова да не ти върти перката и когато спреш, загрятия антифриз от двигателя изведнъж да прави "балбук, балбук..."

Провери и термостата(под водната помпа) за всеки случай - горна, долна тръба-топла, студена!Ако не ти отваря, може в самия радиатор температурата да не е толкова висока, колкото на антифриза в самия двигател и затова да не ти върти перката и когато спреш, загрятия антифриз от двигателя изведнъж да прави "балбук, балбук..."

- ЧАНДЛЪР БИНК
- Мнения: 456
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта