Кипене на вода от казанче на Golf II

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
batdin
Мнения: 65
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 15:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Кипене на вода от казанче на Golf II

Мнениеот batdin » Съб 09 юли 2005 17:00


Преди две седмици ми се случи нещо много странно,което още никой не ми е обяснил що-годе убедително.
Карах през един планински проход (нагоре).Следих температурата през цялото време и не подмина дори средата на скалата,нито светна лампичката.
След около 10км спрях на една отбивка.Мястото беше под силен наклон (с предницата нагоре).Като излязох от колата,забелязах,че някаква течност се изсипва от двигателя.Първо си помислих,че е масло,но след като отворих капака,оказа се,че кипи антифриза през капачката на казанчето.Така изтече около 4 литра.
Температурата на двигателя според мен не бе много висока.
Добре,че имах вода в колата,та долях и продължих.После нямах никакви проблеми по другите баири,та и досега си работи добре.
Въпроса ми е има ли връзка с това,че спрях рязко и веднага изключих двигателя (следователно и перката) или че спрях под висок наклон.




Потребителски аватар
malogramoten
Мнения: 68
Регистриран на: Съб 30 апр 2005 8:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот malogramoten » Съб 09 юли 2005 21:10


Само предположение!!!
1. Капачката ти не уплътнява добре!По нагорнището явно течността е била над 100 градуса ., вероятно на по-голяма надморска височина и затова кипи.По принцип водата в затворено пространство не кипи. Същия принцип е на централното отопление в градовете-в тръбите водата е 130 градуса, но е затворена и не кипи/тази която се подава от теца/
2. Спрял си и помпата е спряла да върти течността! веднага най-горещото отива на най-високото, а това е казанчето и ефекта е същия
Много е възможно да е съчетание и от двете ..... а може да е нещо трето или четвърто!!!
Между другото , така си спуках радиатора на двойката.Спрях на баир , защото не ми въртеше вентилатора , но загасих двигатиля и докато оглеждах кабелите на вентилатора , радиатора замина !
Това е от мен! Успех в разгадаването на загадката!


Потребителски аватар
negodnika
Мнения: 891
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
Автомобил: Golf MK II GTI+GL
Двигател: PB+EZ
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот negodnika » Нед 10 юли 2005 14:14


Провери уплатняващата гумичка на капачката дали не се е изметнала преди време имах такъв проблем и много"майстори" твърдяха,че е гарнитура на глава :shock: е да ама беше капачката :D


Потребителски аватар
venc_i
Мнения: 51
Регистриран на: Пет 27 май 2005 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот venc_i » Нед 10 юли 2005 17:17


много голям процент е в клапана на капачката,когато той не работи тогава кипи и двигателя прегрява повечко от нормалното


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Нед 10 юли 2005 19:27


И аз от скоро имам тоя проблем (е не баш същия ама нещо такова) от тая капачка почна да тече и като се дигне налягането почва да съска


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Нед 10 юли 2005 19:32


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 14:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Нед 10 юли 2005 19:56


смени капачкати и ще си ок


Потребителски аватар
batdin
Мнения: 65
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 15:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот batdin » Нед 10 юли 2005 21:37


Ами не знам дали е проблема в капачката.
Все пак капачката трябва да има функцията да изпуска,когато налягането скочи над допустимото,иначе ще изтърве от другаде.
Капачката спря да изпуска след известно време,при все,че все още казанчето бе под известно налягане.
А на другия въпрос-когато излязох от колата,бях спрял двигателя и перката съответно беше спряла.


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Нед 10 юли 2005 21:47


Ама перката продължава да върти известно време след като изключиш двг-то


Потребителски аватар
Golf 2GL
Мнения: 177
Регистриран на: Сря 16 юни 2004 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Golf 2GL » Нед 10 юли 2005 21:50


Именно. Перката няма ама нищо общо с работата на двигателя.
Тя се включва от датчик за температурата и това дали работи двигателя (дали си на контакт) или не няма нищо общо.

Като е загряла колата, дори и да спреш перката върти известно време (зависи от датчика).


Потребителски аватар
batdin
Мнения: 65
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 15:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот batdin » Пон 11 юли 2005 5:56


Не,перката не се въртеше,защото нищо не се чуваше от двигателя.
(освен капене на вода)
Но както казах,датчика на температура не показваше някакво завишаване и може би перката изобщо не е била включена преди да спра.Малко след това, като запалих колата на място и поработи малко,перката се включи,тоест работи коректно.
Ама както казах,това, което се случи си е мистерия ;)


Потребителски аватар
GoGo82
Мнения: 171
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GoGo82 » Пон 11 юли 2005 9:51


Сменяй капачката! Случвало се е и на мен! И аз си мислях, че надува..... че съм за смяна на гарнитура на главата.... да ама не-само за нова капачка! Нормално е след голямо натоварване като спреш(спира да върти и водната помпа) да се получи изкипяване(ако не си завил хубаво капачката или ти се е прецакал изпускателния клапан). :D
Провери и термостата(под водната помпа) за всеки случай - горна, долна тръба-топла, студена!Ако не ти отваря, може в самия радиатор температурата да не е толкова висока, колкото на антифриза в самия двигател и затова да не ти върти перката и когато спреш, загрятия антифриз от двигателя изведнъж да прави "балбук, балбук..." ;)


Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Пон 11 юли 2005 12:15


Свали капачката на разширителния съд и я покарай за да загрее ако не кипиш бягай и си купи една капачка. Проблема при теб е че клапанчето на капачката задържа и за това кипваш.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пон 11 юли 2005 14:32


ако се окаже капачка-не купувай от тия по 5 лв....опарих се от тях, купих от юнито за 25-26 лв ли беше, полудях, че е 5 пъти по-скъпа, ама имаше защо



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vinixxx и 102 госта