Здравейте колеги.Глася се да пътувам в петък с Пасата и вчера ходих да ми заварят на ЦО една дупчица на ауспуха.Лошо нема.
Обаче маистора ми вика да я запаля да я чуел.Запалих я и почна да вие нешто-сега било водна помпа.Каза ми никаде да не я карам.
Скъпа ли тази помпа?
Намира ли се?
Нова или стара да търся?
Благодаря предварително!



водна помпа
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
значи водната помпа е даста скъпа- 150лв може и повече. Когато си сменял ремъка още щом си взел колата е можело да смениш и ния. Ще питаш защо и виднага ти казвам- водната помпа се задвищва от ремъка и когато той е нов оказва по голямо натоварване върху нея и тя мое да сдаде багажа. Това е инвестиция коята се прави веднъж така че . Аз веднагжа щом взех колата смених и нея. 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Почти всички (а не знам дили не и всички) В3/В4 ползват една и съща помпа. Моята, на 2Е, е абсолютно същия каталожен нонер, който е и на ABS, RP, 1Z и още няколко мотора.
Самата помпа (турбината и тялото с лагера отпред) на HEPU мисля, че беше под 40 лв. Помпата + охлюва отзад беше около 75.
Проблем при смяната могат да създадат хилядите (по спомени 12 на брой) болтчета М5, които кой знае защо винаги решават, че трябва зверски да запекат в алуминиевото тяло
...и като се скъсат 1-2 и става весело...
А иначе на dobrinb, виж, може и към 150 да е помпата... не знам... той да каже
Самата помпа (турбината и тялото с лагера отпред) на HEPU мисля, че беше под 40 лв. Помпата + охлюва отзад беше около 75.
Проблем при смяната могат да създадат хилядите (по спомени 12 на брой) болтчета М5, които кой знае защо винаги решават, че трябва зверски да запекат в алуминиевото тяло

...и като се скъсат 1-2 и става весело...
А иначе на dobrinb, виж, може и към 150 да е помпата... не знам... той да каже
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
zdravko_dimitrov1986 написа:значи водната помпа е даста скъпа- 150лв може и повече. Когато си сменял ремъка още щом си взел колата е можело да смениш и ния. Ще питаш защо и виднага ти казвам- водната помпа се задвищва от ремъка и когато той е нов оказва по голямо натоварване върху нея и тя мое да сдаде багажа. Това е инвестиция коята се прави веднъж така че . Аз веднагжа щом взех колата смених и нея.
- Колега извинявай ама това за цената и за ремъка


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
150лв......
Поммпата има нужда да се сменя като протече.Не е ролка,че да се сменя с ремъка...то по тази логика дай да сменим и алтернатора,и коляновия вал и хидравличната помпа
Всъщност няма лошо щом колегата е имал възможност си я е сменил - няма да навреди.
Аз лично избягвам да сменям агрегати дето си работят защото може да си сложа макар и нов доста по-строшен от моя.
Водната помпа може да вие ама щом вие скоро ще и протече.
Незнам майстора как я е хванал че вие след като хидравликата е на същия ремък и гарантирано вие 100 пъти повече от водната помпа (просто си вият на всички Пасат-и
)
Все пак ако има проблем с помпата цената няма да е повече от 40-50лв а за труда вече незнам (не съм гледал как се закрепва и как се сваля).
Успех!

Поммпата има нужда да се сменя като протече.Не е ролка,че да се сменя с ремъка...то по тази логика дай да сменим и алтернатора,и коляновия вал и хидравличната помпа

Всъщност няма лошо щом колегата е имал възможност си я е сменил - няма да навреди.
Аз лично избягвам да сменям агрегати дето си работят защото може да си сложа макар и нов доста по-строшен от моя.
Водната помпа може да вие ама щом вие скоро ще и протече.
Незнам майстора как я е хванал че вие след като хидравликата е на същия ремък и гарантирано вие 100 пъти повече от водната помпа (просто си вият на всички Пасат-и

Все пак ако има проблем с помпата цената няма да е повече от 40-50лв а за труда вече незнам (не съм гледал как се закрепва и как се сваля).
Успех!
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"Незнам майстора как я е хванал че вие след като хидравликата е на същия ремък"
Е, може да няма хидравлика. Има и (рядък) вариант ако е с климатик хидравликата да е на отделен ремък, директно от коляновия.
Но действително ако има и друго нещо на същия ремък, или на друг, но въртящо се горе-долу с подобни обороти е трудно да се прецени.
Добре е да се провери преди да се сменя, че ако идеш в сервиз и кажеш че трябва да ти сменят помпата, ще ти я сменят дори да е чисто нова.
Едно сваляне на ремъка и проверка как се върти на ръка и има ли луфтове може да поизясни нещата.
Е, може да няма хидравлика. Има и (рядък) вариант ако е с климатик хидравликата да е на отделен ремък, директно от коляновия.
Но действително ако има и друго нещо на същия ремък, или на друг, но въртящо се горе-долу с подобни обороти е трудно да се прецени.
Добре е да се провери преди да се сменя, че ако идеш в сервиз и кажеш че трябва да ти сменят помпата, ще ти я сменят дори да е чисто нова.

Едно сваляне на ремъка и проверка как се върти на ръка и има ли луфтове може да поизясни нещата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
psstv18rp написа:"Незнам майстора как я е хванал че вие след като хидравликата е на същия ремък"
Е, може да няма хидравлика. Има и (рядък) вариант ако е с климатик хидравликата да е на отделен ремък, директно от коляновия.
Но действително ако има и друго нещо на същия ремък, или на друг, но въртящо се горе-долу с подобни обороти е трудно да се прецени.
Добре е да се провери преди да се сменя, че ако идеш в сервиз и кажеш че трябва да ти сменят помпата, ще ти я сменят дори да е чисто нова.
Едно сваляне на ремъка и проверка как се върти на ръка и има ли луфтове може да поизясни нещата.
Дребно оточнение - ако има климатик то той е на широкия ремък и водната пак е заедно с хидравликата само че алтернатора не е вече с тях

Макар че като се замисля има модели,на които климатика е на тесен - там вече незнам кой какво върти

При наличието на всички ремъци се вртят всички агрегати - иди разбери кой вие

Следва сваляне на ремъци и т.н. докато едно по едно нещата се сведат до минимум възможности

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Има много комбинации от ремъци. Зависи от години, двигатели и т.н.
При климатик с клиновидни ремъци и за РП двигател, общо взето са следните варианти:
1. без хидравлика - един ремък върти помпата и компресора, друг от компресора - генератора.
2. с хидравлика А - аналогично на 1, в допълнение има трети ремък който е зацепен и на водната помпа и на хидравликата. Т.е. между коляновия вал и водната помпа има 2 ремъка с различни шайби, колкото и странно да звучи. Не приплъзват защото шайбите макар и различни са с еднакво предавателно число.
3. с хидравлика Б - аналогично на 2, но хидравликата е зацепена директно за коляновия вал и ремъка е по-къс. Аз към този третия съм се ориентирал покрай монтажа на климатика.
Действително се въртят всичко агрегати, но оборотите не са еднакви - на генератора са доста по-високи от на другите. Това помага за ориентиране - виене идва от генератора, бучене - от по-нискооборотен вал.
При климатик с клиновидни ремъци и за РП двигател, общо взето са следните варианти:
1. без хидравлика - един ремък върти помпата и компресора, друг от компресора - генератора.
2. с хидравлика А - аналогично на 1, в допълнение има трети ремък който е зацепен и на водната помпа и на хидравликата. Т.е. между коляновия вал и водната помпа има 2 ремъка с различни шайби, колкото и странно да звучи. Не приплъзват защото шайбите макар и различни са с еднакво предавателно число.
3. с хидравлика Б - аналогично на 2, но хидравликата е зацепена директно за коляновия вал и ремъка е по-къс. Аз към този третия съм се ориентирал покрай монтажа на климатика.

Действително се въртят всичко агрегати, но оборотите не са еднакви - на генератора са доста по-високи от на другите. Това помага за ориентиране - виене идва от генератора, бучене - от по-нискооборотен вал.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kele6 и 50 госта