водна помпа

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

водна помпа

Мнениеот stoyan0264 » Сря 31 окт 2007 11:33


Здравейте колеги.Глася се да пътувам в петък с Пасата и вчера ходих да ми заварят на ЦО една дупчица на ауспуха.Лошо нема.
Обаче маистора ми вика да я запаля да я чуел.Запалих я и почна да вие нешто-сега било водна помпа.Каза ми никаде да не я карам.
Скъпа ли тази помпа?
Намира ли се?
Нова или стара да търся?
Благодаря предварително!




GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 31 окт 2007 12:16


Водната помпа не е много скъпа. Скоро купих нова за 40 лв. Стара няма смисъл. Смяната не е много трудна. Само дето аз имах едно приключение покрай смяната й, което описах в една тема в офф-топик раздела - за малкия дявол.


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Сря 31 окт 2007 12:17


значи водната помпа е даста скъпа- 150лв може и повече. Когато си сменял ремъка още щом си взел колата е можело да смениш и ния. Ще питаш защо и виднага ти казвам- водната помпа се задвищва от ремъка и когато той е нов оказва по голямо натоварване върху нея и тя мое да сдаде багажа. Това е инвестиция коята се прави веднъж така че . Аз веднагжа щом взех колата смених и нея. :wink:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 31 окт 2007 13:00


Водната помпа е скъпа, водната помпа е евтина, водната помпа е без пари - всеки изказва мнение, ама дали няма да е нужно да се напише за какъв двигател става въпрос, че все пак водните помпи не ги продават на кило...


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Сря 31 окт 2007 14:28


zdravko_dimitrov1986 написа:значи водната помпа е даста скъпа- 150лв може и повече.

:shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock :shock
К'во си купил бе колега???
За Пасат В3 - двиг. 1.6 TDi - е 45лв. (моя), а за В3 - 1,8Mi - колега беше купил за 37лв.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 31 окт 2007 14:45


Почти всички (а не знам дили не и всички) В3/В4 ползват една и съща помпа. Моята, на 2Е, е абсолютно същия каталожен нонер, който е и на ABS, RP, 1Z и още няколко мотора.
Самата помпа (турбината и тялото с лагера отпред) на HEPU мисля, че беше под 40 лв. Помпата + охлюва отзад беше около 75.
Проблем при смяната могат да създадат хилядите (по спомени 12 на брой) болтчета М5, които кой знае защо винаги решават, че трябва зверски да запекат в алуминиевото тяло :(
...и като се скъсат 1-2 и става весело...

А иначе на dobrinb, виж, може и към 150 да е помпата... не знам... той да каже


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 31 окт 2007 19:42


zdravko_dimitrov1986 написа:значи водната помпа е даста скъпа- 150лв може и повече. Когато си сменял ремъка още щом си взел колата е можело да смениш и ния. Ще питаш защо и виднага ти казвам- водната помпа се задвищва от ремъка и когато той е нов оказва по голямо натоварване върху нея и тя мое да сдаде багажа. Това е инвестиция коята се прави веднъж така че . Аз веднагжа щом взех колата смених и нея. :wink:
    Колега извинявай ама това за цената и за ремъка :shock къде го чу или си сънувал кошмари :twisted:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 31 окт 2007 19:49


150лв...... :shocked
Поммпата има нужда да се сменя като протече.Не е ролка,че да се сменя с ремъка...то по тази логика дай да сменим и алтернатора,и коляновия вал и хидравличната помпа :lol:
Всъщност няма лошо щом колегата е имал възможност си я е сменил - няма да навреди.
Аз лично избягвам да сменям агрегати дето си работят защото може да си сложа макар и нов доста по-строшен от моя.
Водната помпа може да вие ама щом вие скоро ще и протече.
Незнам майстора как я е хванал че вие след като хидравликата е на същия ремък и гарантирано вие 100 пъти повече от водната помпа (просто си вият на всички Пасат-и :) )
Все пак ако има проблем с помпата цената няма да е повече от 40-50лв а за труда вече незнам (не съм гледал как се закрепва и как се сваля).
Успех!


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 31 окт 2007 22:47


radotom написа:А иначе на dobrinb, виж, може и към 150 да е помпата...

:no-no: 92 левчета, като давам старата ...


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Чет 01 ное 2007 9:43


добре де кореги водната помпа не се ли задвижва от ремъка. А това за цената съм го объркал сега погледнах в тефтера с разходи за кола и това е цена с други консумативи, така че се извинявам за недоглеждането. Кажете за водната помпа от ква се задвижва :oops:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 01 ное 2007 10:39


"Незнам майстора как я е хванал че вие след като хидравликата е на същия ремък"

Е, може да няма хидравлика. Има и (рядък) вариант ако е с климатик хидравликата да е на отделен ремък, директно от коляновия.

Но действително ако има и друго нещо на същия ремък, или на друг, но въртящо се горе-долу с подобни обороти е трудно да се прецени.
Добре е да се провери преди да се сменя, че ако идеш в сервиз и кажеш че трябва да ти сменят помпата, ще ти я сменят дори да е чисто нова. :-)
Едно сваляне на ремъка и проверка как се върти на ръка и има ли луфтове може да поизясни нещата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 01 ное 2007 13:27


psstv18rp написа:"Незнам майстора как я е хванал че вие след като хидравликата е на същия ремък"

Е, може да няма хидравлика. Има и (рядък) вариант ако е с климатик хидравликата да е на отделен ремък, директно от коляновия.

Но действително ако има и друго нещо на същия ремък, или на друг, но въртящо се горе-долу с подобни обороти е трудно да се прецени.
Добре е да се провери преди да се сменя, че ако идеш в сервиз и кажеш че трябва да ти сменят помпата, ще ти я сменят дори да е чисто нова. :-)
Едно сваляне на ремъка и проверка как се върти на ръка и има ли луфтове може да поизясни нещата.

Дребно оточнение - ако има климатик то той е на широкия ремък и водната пак е заедно с хидравликата само че алтернатора не е вече с тях :)
Макар че като се замисля има модели,на които климатика е на тесен - там вече незнам кой какво върти :)
При наличието на всички ремъци се вртят всички агрегати - иди разбери кой вие :)
Следва сваляне на ремъци и т.н. докато едно по едно нещата се сведат до минимум възможности :)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 01 ное 2007 13:53


Има много комбинации от ремъци. Зависи от години, двигатели и т.н.
При климатик с клиновидни ремъци и за РП двигател, общо взето са следните варианти:
1. без хидравлика - един ремък върти помпата и компресора, друг от компресора - генератора.
2. с хидравлика А - аналогично на 1, в допълнение има трети ремък който е зацепен и на водната помпа и на хидравликата. Т.е. между коляновия вал и водната помпа има 2 ремъка с различни шайби, колкото и странно да звучи. Не приплъзват защото шайбите макар и различни са с еднакво предавателно число.
3. с хидравлика Б - аналогично на 2, но хидравликата е зацепена директно за коляновия вал и ремъка е по-къс. Аз към този третия съм се ориентирал покрай монтажа на климатика. :-)

Действително се въртят всичко агрегати, но оборотите не са еднакви - на генератора са доста по-високи от на другите. Това помага за ориентиране - виене идва от генератора, бучене - от по-нискооборотен вал.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234 и 54 госта