някой разбира ли от токове,ама не на кола...

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

някой разбира ли от токове,ама не на кола...

Мнениеот peshonp » Пет 11 яну 2008 15:33


Имам егати странния проблем с една крушка.Аз си разбирам от токове,поне на средно ниво.Уж ми изгоряла крушка,нищо работа.Да,ама не.Меря с фазомер.Проверявам ключа,наред е,сменям го нарочно с работещ,не свети.Меря на самата фасунга кабелите...има фаза,има нула.Без крушка на пъпчицата на фасунгата има фаза,на пръстена няма нищо.Слагам крушка,работеща,дори 3,не свети.Пипам с фазомера пръстена на фасунгата,фазомера свети.Отзад където влизат ( уж ) фаза нула,и двете светят като фаза...това само като завия крушката.А сега кажете,какво става?И защо по-дяволите не свети тая крушка :)




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 11 яну 2008 15:35


nii e твоя човек. И при мен в къщи беше станало така - губи се нулата. Та трябваше да дърпам кабел да си я докарам пак и стана.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пет 11 яну 2008 15:36


пиши лично на nii

П.П. изпревари ме :lol:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 11 яну 2008 15:37


Нямаш нула явно.
Като сложиш лампата, фазата през лампата ти излиза и там дето би следвало да е нулата. Затова свети фазомера и там.
Или е прекъснат кабела в осветителното тяло, или там където се свързва с инсталацията, или някъде в разпределителна кутия.


Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peshonp » Пет 11 яну 2008 15:52


само да не е по кабелите,че е в банята и нали се сещате как са в стената и...:)) мерси все пак,ще прегледам това което ми казахте.


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Пет 11 яну 2008 15:54


Moже и фазата да не е читава, нищо че свети фазомера.
Вземи един дълъг кабел и един щепсел.
Намери фазата в някой контакт в стаята и закачи крушката към фазата на контакта и нулата на тавана.
После обратно- фазата от тавана и нулата от контакта.
При едно от двете положения няма да светне, значи съответния кабел на тавана не е читав. Взимаш къртача и..........


Потребителски аватар
P4v3l
Мнения: 1297
Регистриран на: Пон 18 юни 2007 14:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София_

Мнениеот P4v3l » Пет 11 яну 2008 16:02


peshonp написа:само да не е по кабелите,че е в банята и нали се сещате как са в стената и...:)) мерси все пак,ще прегледам това което ми казахте.

провери си зануляващия проводник (във кутията от която се разклонява за лампата) дали е добре свързан


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 11 яну 2008 16:12


Едва ли е в стената.
Щом е в баня, много вероятно е отзад при клемите на фасунката да е проблема - от влага+лош контакт се случва направо да изгние проводника.


Потребителски аватар
amikus
Мнения: 828
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

?

Мнениеот amikus » Пет 11 яну 2008 23:07


Що не намериш един измервателен уред или си купи около 10 лева е и да измериш дали има 220 волта ами се бориш с тоя фазомер?Може да минеш само с фасунка?


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 12 яну 2008 2:35


Колега peshonp има фазомери, който са с две сонди и могат да проверяват веригата. Щом имаш фаза в пъпката на фасонката,когато е включен кюча - тогава фазовия проводник е изправен. По-вероятно е прекъсната нулата. Така, че първо пробвай експеримента с нула от друг контакт както предлага колегата Veso101. И ако светне крушката :idea: значи ясно къде е проблема. Можеш също и да провериш в разпределителната кутия където е вързан ключа и лампата да не би там да има хлабва връзка нулевия проводник. Ако има някакви лустер клеми по-добре ги махни, и направи т.нар. "селска връзка". Прави се като двата проводника се зачистват по около 5-6 см да речем, и след това се усукват един с друг, и накрая се затягат здраво с клещите така, че да се осигури добре стегната вързка. И накрая усуканата част може да се прегъне през средата на две, с цел дори да се разтвори или събере връзката да се осигурява максимално добър контакт.


Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peshonp » Съб 12 яну 2008 8:27


Махнах клемите който свързват фасунгата и направо я вързах за кабелите,фасунгата е нова.Според мен фазата е наред.Имам уред,сега ще замеря,но понеже и на ключа когато е затворен и двата проводника дават сигнал,значи фазата е наред.Само че,що си мисля,че е трябвало нулата да се прекъсва през ключа или се лъжа?Ако не за друго,поне е малко по-безопасно.Но като нямам нула,почвам да търся.Само че стените са облицовани с някаква изолация и сега се чудя да режа ли ако намеря кутията разпределителната или да взема да спретна нова инсталация от вън.На стената има контакт близо до банята,ще взема да взема ток от там.


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Съб 12 яну 2008 8:37


Нямаш нула колега.
И на мен ми се е случвало.Оправих се по следния начин:дадох накъсо двата проводника-на фазата и на нулата /който също с фазомер ми даваше че е фаза,но светеше по-слабо на него фазомера/.Просто фазата и нулата бяха опрели някъде в стената и след даването накъсо се освободиха пак,след едно изпукване.Ако на теб не ти се рискува по тоя начин,а и не е гаранция че става всеки път--ще трябва да си разкриеш проводниците в стената и да търсиш.


Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peshonp » Съб 12 яну 2008 8:52


ами то и да дадат на късо и съвсем да се прецаката,по-лошо няма да стане,така и така не свети :) само че...да не залепнат,да ми избие бушона и после ще трябва да къртя със сигурност :) малее,за една крушка какви проблеми може да си създаде човек :)


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Съб 12 яну 2008 10:15


propparo написа:дадох накъсо двата проводника-на фазата и на нулата /който също с фазомер ми даваше че е фаза,но светеше по-слабо на него фазомера

:shock Смел човек си ти :shock :shock


Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peshonp » Съб 12 яну 2008 11:46


Има развитие :) с обща помощ ще стане работата.Използвах външна нула,светна...най-накрая.Но от ключа не изключва,което значи че там е нулата.Обаче....значи че кабела е прекъснат някъде в стената,нулата.А той е зад теракота.Ще използвам външен кабел,грозно е да се вижда в банята,ама...какво да се прави,не ми се разбива заради един кабел.Мерси на всички за съветите:)



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта