защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот milmar » Нед 26 сеп 2010 21:20


Лятото аз лично спускам задължително на скорост заради климатика (празния ход никак не е празен с клима-та :wink: ) , зимата също - макар по други съображения . Дизелите са издръжливи мотори , не се износват току-така , проблемите се получават в други ситуации . Кола направена да се кара 500 х.км и повече без ремонт на мотора я вземаме и караме по 10 х.км годишно , какво има да правим сметка на сегментите . Те ако са още там - ще изкарат още 50-60 х.км :D .




Потребителски аватар
elimn
Мнения: 407
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Varna

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот elimn » Пон 27 сеп 2010 5:55


tremendous написа:....Не виждам никакъв смисъл от това да се пуска колата на скорост и да се използва мотора като спирачка освен примерно през горещо лято и слизаш от Щипка. Просто немога да хвана смисъла в друга ситуация да се пуска на скорост колата. Една смяна на спирачки няма кой знае колко да бръкне в джоба на човек в сравнение с износването на двигателя. Как според вас ще се износва повече двигателя , независимо дизел или бензин? Надолно с 3000 оборота или по инерция с 990? Ще кажете - няма натоварване няма износване ама тия сигменти , цилиндри , вал на клапаните , пружините на клапаните те по-малко ли се износват с 3000 оборота или с 990?

Тук ме хвърли в тъча! Другата ситуация е описана по-горе в моето мнение и е СИГУРНОСТ. По последното, което пишеш какво да разбираме? Че ти като стигнеш до определена скорост изключваш от скорост и си щадиш двигатела? А относно дизеловите, аз съм на мнение, че са достатъчно здрави, за да си ги караме и да си осигурим спокойствие на пътя. Може би инжинерите щяха да измислят автоматично изкл. от скорост като махмеш крака от педала с цел да си опазим двигателите от износване. Тук иде ред да погледнем автоматиците. Когато автомобила достигне необходимите обороти и скорост, автоматика сам определя на коя предавка да мине. При тях свободната е N Тя не се включва автоматично. А може би колегата е "подочул" точно за автоматик, а не изцяло за дизел, че не е хубаво да се пуска на свободна по инерция. За него е сигурно, че небива, защото налягането пада,/не се задвижва маслената помпа в скоростната кутия/ а това не е хубаво за атоматика.


rosen1212
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот rosen1212 » Пон 27 сеп 2010 6:43


пада налягането защото не е необходимо да е високо така се пести енергия изразходвана за задвижване на захранващата и управляващата хидравлична уредба на автоматика . А по-съвършените кутии имат втора маслена помпа, която се задвижва от изхоdящия вал
та захранващото налягане е нормално да пада защото е свързано непосредствено с натоварването на ДВГ което при ПХ е 0 а въпросното налягане има мин. стойност.
Stom ima polovenie N zna4i moje da se izpolzwa za opredeleni slu4ai


Потребителски аватар
nikgk_72
Мнения: 105
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот nikgk_72 » Пон 27 сеп 2010 7:12


И аз да питам нещички. Имам два Голфа Тройка с AFN мотор и Четворка с AHF мисля. По 110кс. са и двата са с бордови компютри. Чел съм теми във форума и затова ги изпробвах и двата по нанадълно. Като спускам четворката на скорост показва разход 0, а при изключена от скорост показва 1-2л. На тройката е точно обратно при изключени скорости разхода намалява, а на скорост е по-висок. А иди ги разбери. :screwy


rosen1212
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот rosen1212 » Пон 27 сеп 2010 7:24


трябва да се установят условията за минаване на ППХ някои по стари модели имат ограничение да е загрят двг за да може да работи в режим на ППХ.
Другият момент при каране по инерция е отчитането на скоростта и моментния разход на ДВГ като резултата излезе в л/100 км може да се окаже че е по-икономично движението в теглителен режим


Потребителски аватар
elimn
Мнения: 407
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Varna

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот elimn » Пон 27 сеп 2010 7:27


rosen1212 написа:пада налягането защото не е необходимо да е високо така се пести енергия изразходвана за задвижване на захранващата и управляващата хидравлична уредба на автоматика . А по-съвършените кутии имат втора маслена помпа, която се задвижва от изхоdящия вал
та захранващото налягане е нормално да пада защото е свързано непосредствено с натоварването на ДВГ което при ПХ е 0 а въпросното налягане има мин. стойност.
Stom ima polovenie N zna4i moje da se izpolzwa za opredeleni slu4ai


Това горе от какво и къде го копира колега? И недей да пишеш на Латиница. Естествено,че N се ползва. Например, ако те дърпат и при качване на подемник за някои ремонти.


Потребителски аватар
elimn
Мнения: 407
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Varna

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот elimn » Пон 27 сеп 2010 7:30


nikgk_72 написа:.... А иди ги разбери. :screwy


Да,това тук и аз не го разбирам. При мен с една и съща кола ми отчита различно. Днес ще тествам и ще отчета разликите, че вече не помня кое кога и как.


rosen1212
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот rosen1212 » Пон 27 сеп 2010 7:35


elimn написа:
rosen1212 написа:пада налягането защото не е необходимо да е високо така се пести енергия изразходвана за задвижване на захранващата и управляващата хидравлична уредба на автоматика . А по-съвършените кутии имат втора маслена помпа, която се задвижва от изхоdящия вал
та захранващото налягане е нормално да пада защото е свързано непосредствено с натоварването на ДВГ което при ПХ е 0 а въпросното налягане има мин. стойност.
Stom ima polovenie N zna4i moje da se izpolzwa za opredeleni slu4ai


Това горе от какво и къде го копира колега? И недей да пишеш на Латиница. Естествено,че N се ползва. Например, ако те дърпат и при качване на подемник за някои ремонти.


отникъде не съм го копирал просто се борих нещо с кредор-а
а при дърпане може и полуоски да се свалят не е само за това N


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот milmar » Пон 27 сеп 2010 7:42


rosen1212 написа:....


Просто не се вживявайте да вярвате толкова на бъгльо (компа :D ) . Представи си , че някой майстор е творил нещо по ГНП , как компа ще показва вярно след това разхода ?


Потребителски аватар
spyki_76
Мнения: 132
Регистриран на: Вто 17 фев 2009 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот spyki_76 » Пон 27 сеп 2010 9:06




Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна

Мнениеот kiko946 » Чет 30 сеп 2010 3:09


bobocamaro написа:На моята кола не можах да се преборя със синдрома "стрелка температура", има собствено мнение клонящо към по-ниска температура.Говоря за поддържана охл.система.Наблюдения от други коли:Renault Kangoo, Peugeot Partner, Suzuki Swift, Vitara стрелките не мърдат от средата.Независимо от режим и сезон.Идвало ми да им изкърта таблата и да ги бутна нанякъде :banghead: .
Защо VW допуска преохлаждане?
P.S.Първите две са дизел баничарки,вторите са двигатели на бензин.


смених терммостата и вече потдържа нормална температура



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 39 госта