защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
Лятото аз лично спускам задължително на скорост заради климатика (празния ход никак не е празен с клима-та
) , зимата също - макар по други съображения . Дизелите са издръжливи мотори , не се износват току-така , проблемите се получават в други ситуации . Кола направена да се кара 500 х.км и повече без ремонт на мотора я вземаме и караме по 10 х.км годишно , какво има да правим сметка на сегментите . Те ако са още там - ще изкарат още 50-60 х.км
.
- elimn
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Varna
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
tremendous написа:....Не виждам никакъв смисъл от това да се пуска колата на скорост и да се използва мотора като спирачка освен примерно през горещо лято и слизаш от Щипка. Просто немога да хвана смисъла в друга ситуация да се пуска на скорост колата. Една смяна на спирачки няма кой знае колко да бръкне в джоба на човек в сравнение с износването на двигателя. Как според вас ще се износва повече двигателя , независимо дизел или бензин? Надолно с 3000 оборота или по инерция с 990? Ще кажете - няма натоварване няма износване ама тия сигменти , цилиндри , вал на клапаните , пружините на клапаните те по-малко ли се износват с 3000 оборота или с 990?
Тук ме хвърли в тъча! Другата ситуация е описана по-горе в моето мнение и е СИГУРНОСТ. По последното, което пишеш какво да разбираме? Че ти като стигнеш до определена скорост изключваш от скорост и си щадиш двигатела? А относно дизеловите, аз съм на мнение, че са достатъчно здрави, за да си ги караме и да си осигурим спокойствие на пътя. Може би инжинерите щяха да измислят автоматично изкл. от скорост като махмеш крака от педала с цел да си опазим двигателите от износване. Тук иде ред да погледнем автоматиците. Когато автомобила достигне необходимите обороти и скорост, автоматика сам определя на коя предавка да мине. При тях свободната е N Тя не се включва автоматично. А може би колегата е "подочул" точно за автоматик, а не изцяло за дизел, че не е хубаво да се пуска на свободна по инерция. За него е сигурно, че небива, защото налягането пада,/не се задвижва маслената помпа в скоростната кутия/ а това не е хубаво за атоматика.
-
rosen1212
- Мнения: 93
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
пада налягането защото не е необходимо да е високо така се пести енергия изразходвана за задвижване на захранващата и управляващата хидравлична уредба на автоматика . А по-съвършените кутии имат втора маслена помпа, която се задвижва от изхоdящия вал
та захранващото налягане е нормално да пада защото е свързано непосредствено с натоварването на ДВГ което при ПХ е 0 а въпросното налягане има мин. стойност.
Stom ima polovenie N zna4i moje da se izpolzwa za opredeleni slu4ai
та захранващото налягане е нормално да пада защото е свързано непосредствено с натоварването на ДВГ което при ПХ е 0 а въпросното налягане има мин. стойност.
Stom ima polovenie N zna4i moje da se izpolzwa za opredeleni slu4ai
- nikgk_72
- Мнения: 105
- Регистриран на: Сря 06 яну 2010 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
И аз да питам нещички. Имам два Голфа Тройка с AFN мотор и Четворка с AHF мисля. По 110кс. са и двата са с бордови компютри. Чел съм теми във форума и затова ги изпробвах и двата по нанадълно. Като спускам четворката на скорост показва разход 0, а при изключена от скорост показва 1-2л. На тройката е точно обратно при изключени скорости разхода намалява, а на скорост е по-висок. А иди ги разбери. 

-
rosen1212
- Мнения: 93
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
трябва да се установят условията за минаване на ППХ някои по стари модели имат ограничение да е загрят двг за да може да работи в режим на ППХ.
Другият момент при каране по инерция е отчитането на скоростта и моментния разход на ДВГ като резултата излезе в л/100 км може да се окаже че е по-икономично движението в теглителен режим
Другият момент при каране по инерция е отчитането на скоростта и моментния разход на ДВГ като резултата излезе в л/100 км може да се окаже че е по-икономично движението в теглителен режим
- elimn
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Varna
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
rosen1212 написа:пада налягането защото не е необходимо да е високо така се пести енергия изразходвана за задвижване на захранващата и управляващата хидравлична уредба на автоматика . А по-съвършените кутии имат втора маслена помпа, която се задвижва от изхоdящия вал
та захранващото налягане е нормално да пада защото е свързано непосредствено с натоварването на ДВГ което при ПХ е 0 а въпросното налягане има мин. стойност.
Stom ima polovenie N zna4i moje da se izpolzwa za opredeleni slu4ai
Това горе от какво и къде го копира колега? И недей да пишеш на Латиница. Естествено,че N се ползва. Например, ако те дърпат и при качване на подемник за някои ремонти.
- elimn
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Varna
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
nikgk_72 написа:.... А иди ги разбери.
Да,това тук и аз не го разбирам. При мен с една и съща кола ми отчита различно. Днес ще тествам и ще отчета разликите, че вече не помня кое кога и как.
-
rosen1212
- Мнения: 93
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
elimn написа:rosen1212 написа:пада налягането защото не е необходимо да е високо така се пести енергия изразходвана за задвижване на захранващата и управляващата хидравлична уредба на автоматика . А по-съвършените кутии имат втора маслена помпа, която се задвижва от изхоdящия вал
та захранващото налягане е нормално да пада защото е свързано непосредствено с натоварването на ДВГ което при ПХ е 0 а въпросното налягане има мин. стойност.
Stom ima polovenie N zna4i moje da se izpolzwa za opredeleni slu4ai
Това горе от какво и къде го копира колега? И недей да пишеш на Латиница. Естествено,че N се ползва. Например, ако те дърпат и при качване на подемник за някои ремонти.
отникъде не съм го копирал просто се борих нещо с кредор-а
а при дърпане може и полуоски да се свалят не е само за това N
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
rosen1212 написа:....
Просто не се вживявайте да вярвате толкова на бъгльо (компа
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: защо дизела не е хубаво да се пуска на свободна
bobocamaro написа:На моята кола не можах да се преборя със синдрома "стрелка температура", има собствено мнение клонящо към по-ниска температура.Говоря за поддържана охл.система.Наблюдения от други коли:Renault Kangoo, Peugeot Partner, Suzuki Swift, Vitara стрелките не мърдат от средата.Независимо от режим и сезон.Идвало ми да им изкърта таблата и да ги бутна нанякъде.
P.S.Първите две са дизел баничарки,вторите са двигатели на бензин.Защо VW допуска преохлаждане?
смених терммостата и вече потдържа нормална температура
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта
.