Проблем с клапаните или ......?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Проблем с клапаните или ......?

Мнениеот Anbuch » Вто 05 сеп 2006 22:49


Двигателят ми е AAU 1043 моноинжекцион. Когато двигателят е студен, В ПОВЕЧЕТО случаи колата не иска да затали или по точно се дави и за да не загасне прожинирам върху педала на гаста. Всеки път това "давене" се оправя по различно време. Когато се инати здраво се чува доста силно чукане от двигателя :cry: ,било то на бензин,било тона газ. Понякога се дави без да се чува чукането. След като се изфорсира добре (ако пожелае) нещата изведнъж се оправят и всичко е наред (разгода и вървенето на колата са супер). А, по някога макар и рядко си пали безупречно , и то в 100% от случаите когато я паля студена пред майсторите.
Според мен нещата идват от някой клапан ,но тогава не би ли трябвало проблема да е постоянен??? Така съм вече от 10-тина дни ПОМОЩЩЩ!!!




Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Сря 06 сеп 2006 12:44


Ако е клапан, проблема ше е постоянен си мисла аз
По-скоро залагам на стъпковото моторче.... без него си е жива мъка паленето на студено

П.С. Тва с оправяне на проблема пред масторите е от постулатите на Мърфи.... напрао си е закон и наистина работи в 100 от 100 от случайте... имам чуството че ги фаща страх от сервиза тиа кошници :)


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с клапаните или ......?

Мнениеот chefito » Сря 06 сеп 2006 12:59


Anbuch написа:Двигателят ми е AAU 1043 моноинжекцион. Когато двигателят е студен, В ПОВЕЧЕТО случаи колата не иска да затали или по точно се дави и за да не загасне прожинирам върху педала на гаста. Всеки път това "давене" се оправя по различно време. Когато се инати здраво се чува доста силно чукане от двигателя :cry: ,било то на бензин,било тона газ. Понякога се дави без да се чува чукането. След като се изфорсира добре (ако пожелае) нещата изведнъж се оправят и всичко е наред (разгода и вървенето на колата са супер). А, по някога макар и рядко си пали безупречно , и то в 100% от случаите когато я паля студена пред майсторите.
Според мен нещата идват от някой клапан ,но тогава не би ли трябвало проблема да е постоянен??? Така съм вече от 10-тина дни ПОМОЩЩЩ!!!


Проблеми в сместа или кофти свещи. То тези двата проблема се припокриват. Ако е кофти сместа цапа свещите и съответно не сработва някой цилиндър и цялата кола се тресе. Вероятни причини:

Датчик за температурата или кофти свещ (свещи). Ако не си сменял свещи действай. Ако си ги сменял и не си сигурен за качеството им пак се бръкни за нови (нова). Това е моето предложение. Датчика е не повече от 25-40лв а свещите са ти ясни мисля...


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 06 сеп 2006 15:12


Стъпковото моторче не е!!! Като дам контакт (преди да запаля) то завърта тая макара с жилото на газта.Под нея съм си направил разграфения и всеки път проверявам да не я върти както му падне. А свещите ги смених преди 7 000 км и до сега нямах проблем. Днес ще проверя да не са зацапани. Но възможно ли е от не работещ(и) цилиндър(и) да се чува по някога ДОСТА СИЛНО чукане.Като застана пред двигателя и някои друг подава газ за да не загасне колата - по децибели е горе долу равно на чупене на стъклен буркан . ????


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 06 сеп 2006 16:59


Anbuch написа:Стъпковото моторче не е!!! Като дам контакт (преди да запаля) то завърта тая макара с жилото на газта.Под нея съм си направил разграфения и всеки път проверявам да не я върти както му падне. А свещите ги смених преди 7 000 км и до сега нямах проблем. Днес ще проверя да не са зацапани. Но възможно ли е от не работещ(и) цилиндър(и) да се чува по някога ДОСТА СИЛНО чукане.Като застана пред двигателя и някои друг подава газ за да не загасне колата - по децибели е горе долу равно на чупене на стъклен буркан . ????


Ами при мен го правеше абсолютно същото както го обесняваш ти и повярвай ми мислих че целия блок ме гледа...след смяна на датчик за температура + свещи се оправи проблема...


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 07 сеп 2006 9:47


въздушен филтър сменял ли си скоро?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 07 сеп 2006 13:04


Въздушният го сменям често - специално този е на 2500 км. Взех от магазина само за проба един термодатчик((синият), другият играе роля само за показанията на температурата на таблото). Та значи : във фризера, във вряла вода и при атмосферна температура моят термо датчик даваше същото съпротивление както и новият с грешка около 0.02% . Така че, работата БЕТОН не е от термодатчика. Напрежението от компютара към термодатчика е винаги 4.52 V. Трябвало да е 5V ама това не било проблем.

Обаче свещите нещо не ми харесаха - BERU ULTRA 14-7DTU na 7 000 km
http://images10.snimka.bg/001180067.jpg ,Нямат никакво омасляване

Прежалих 20 лв ( Макар и без да съм 100% убеден ,че е от тях) за BOSH W 7 DTC , ще пробвам и ще пиша!!!

П.П. Разбрах и ,че клапаните са ми хидравлични и няма регулиране при тях.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 07 сеп 2006 14:15


отиди да прегледат ламбда сондата..
работиш на прекалено богата смес.. /съдейки по свещите/


и явно не ти се ресетва компира на газ и бута грешки.. и той решава да мине в авариен режим...

Но от тази работа като гледам може и да отидеш и до ТПС...'а


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 07 сеп 2006 14:35


ТПС...'а :?: :oops: не мога да си го преведа.. :lol:

Посъветваха ме да покарам малко с изключена ламбда сонда( от буксата) ама същата работа.Колата не ще да "откъне" и на бензин и на газ ,а на газ и ламбда сонда и бензиновата помпа нямат значение. Откачам +-са на акумолатора за 20 мин ,ефект никакъв( ако е грешка не ще да върви хубаво и като загрее, по принцип ми се налага да я чистя веднъж на 2 месеца).

Спрях си и гаста от кранчето на бутилката ако случаино меси с бензин( макар и да смятам ,че това е възможно само при карбураторните)

А дали не всмуква от някъде въздух във всмукателният колектор??? Има ли начин за проверка???


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 07 сеп 2006 15:30


Ами би трябвало да имаш тампон под моното.. палиш, отиваш и почваш да се опитваш да клатиш цялото моно барабар с кутията на филтъра.. ако има ефект в работата на мотора.. значи този тампон също е за смяна..
но тва по-скоро ще обеднява сместта.

Явно остава дюза, нещо пикаеща, ама този проблем на газ не би трябвало да си личи.

ТПС - Throtle position sensor
това е един "датчик" който казва на компира колко си натиснал газта, респективно колко е отворена дроселовата клапа.

мое мнение:
1. отиваш и правиш диагностика на газ.
2. караш малко на газ, и гледаш какво е положението.

защото
ЕКУ не може да управлява горивната смес на газ. - следователно всички пролеми като ТПС, ЛАмбда и разни такива елементи участащи в горивообразуването не играят..

Ако няма разлика.. ще целиш електриките.

Но моторчето за празен ход винаги си стои като опция ;) но пък от своя страна то просто вдига оборотите.. нищо повече.

А всъщност.. дистр. капачка и палец и кабели в какво състояние са?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 07 сеп 2006 16:48


Този датцик къде се намира?
Не било от свещите,не е и от смесване на бензин и гас ,проблема си остана. Този тампон на моното го смених почти веднага след като я купих , не ми прилича да е това ,но ще пробвам :idea: .Днес ми видяха палеца и капачката и казаха ,че са леко нагорели , но това не било проблем( палеца съм го сменял) ,поизтърках ги леко но ефект няма. За сега ще последвам съвета ти да я юркам само на газ 5-6 дни. А кабелите имат еднакво супротивление (към 6 кома) ,нямат пробоини по изолацията си и според мен са добре.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 10 сеп 2006 20:52


:D :D :D
След промивка на резервоата ( имах вода в бензина) и смяна на горивен филтър ( НА 12 000 км :!: :!: :!: ) и продухване на ?емулсията? която се беше натрупала във маркуча за бензин свързващ горивният филтър с моноинжекцията : колата си пали от раз.

Моето обеснение е следното : С годините са се натрупали тези гадости ,но не са дали чак толкова голямо отражение и сега ми се е прецакало нещо,( сместа на бензин ми е доста обогатена) може би дюза или ламбда сононда което е било и капакат !!!

П.П зареждал съм само от OMV и PETROL


п.п.2 По-добре късно да го напиша отколкото никога ,но в последствие разбрах кой е бил "капака" - Ламбда сондата - която от как си бях взел колата не е работила съвсем адекватно, защото още преди да купя колата , е била с прекъснат кабела на реотана и с тази гадост в бензина......



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 129 госта